Gå til innhold

Jeg kjenner meg trist i dag, fordi at...

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Titania skrev (4 minutter siden):

Skjønner godt den ja. Jeg måtte bruke rullestol da jeg skulle ut etter jeg ble påkjørt, fordi jeg var ikke sterk nok i armene til å bruke krykkene over en litt lenger periode uten å tråkke på foten. 
Veldig takknemlig den dagen den kunne leveres tilbake, og uendelig respekt for alle som ikke har den muligheten. 

Jeg føler liksom ikke at det blir en trøst en gang, når jeg er tydelig på at all ensomheten og alenetiden bryter meg ned.
Og utvidelse av nettverk og fiks av problemet er heller ikke gjort i en håndvending. 

Man lærer seg jo å leve med det på et vis, men det er allikevel ikke noe glede å få jevnlige sammenbrudd av for mye tid med seg selv. Og ofte i de periodene med flest sammenbrudd folk sier at «det må være deilig å være alene»… 

Skjønner deg godt, folk hopper raskt til trøst og løsning, så er det ikke det som trengs. Blir nesten ennå mer ensomt når man ikke blir forstått av de man deler med heller😔♥️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Skjønner deg godt, folk hopper raskt til trøst og løsning, så er det ikke det som trengs. Blir nesten ennå mer ensomt når man ikke blir forstått av de man deler med heller😔♥️

Jepp. 
Og jeg har også lært etterhvert at man må være tydelig for at folk skal forstå, og er så tydelig jeg kan. 

Og jo da, jeg kan si meg enig i at det kan være deilig med litt tid for seg selv. Men for min del, er det kun en time eller to etter å ha vært sammen med store folkemengder en stund, så er ensomhetsfølelsen på topp igjen. 

Og jobb der det har vært fint med folk hele dagen, er det jo plutselig også stor endring som jeg merker at påvirker. Vi var 4 som satt oppe. Nå er 2 flyttet ned, og kollegaen har ferie/er sykemeldt/skal straks ut i permisjon.
Og selv om folk kommer opp for kaffe og slike ting, så er det allikevel så kort at de «sosiale batteriene» mine ikke blir ladet nok til å døyve ensomhetsfølelsen… 

Så sitter liksom fast i en ond spiral jeg ikke forstår veien ut av. «Det blir bedre». Det er like ille nå som for 5 år siden da eksen flyttet ut… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (6 minutter siden):

Jepp. 
Og jeg har også lært etterhvert at man må være tydelig for at folk skal forstå, og er så tydelig jeg kan. 

Og jo da, jeg kan si meg enig i at det kan være deilig med litt tid for seg selv. Men for min del, er det kun en time eller to etter å ha vært sammen med store folkemengder en stund, så er ensomhetsfølelsen på topp igjen. 

Og jobb der det har vært fint med folk hele dagen, er det jo plutselig også stor endring som jeg merker at påvirker. Vi var 4 som satt oppe. Nå er 2 flyttet ned, og kollegaen har ferie/er sykemeldt/skal straks ut i permisjon.
Og selv om folk kommer opp for kaffe og slike ting, så er det allikevel så kort at de «sosiale batteriene» mine ikke blir ladet nok til å døyve ensomhetsfølelsen… 

Så sitter liksom fast i en ond spiral jeg ikke forstår veien ut av. «Det blir bedre». Det er like ille nå som for 5 år siden da eksen flyttet ut… 

Kan du ikke påvirke plassering på jobb? Det hadde jeg utfordret ledelsen i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (56 minutter siden):

Kan du ikke påvirke plassering på jobb? Det hadde jeg utfordret ledelsen i. 

Det er ikke plass… Jeg sitter i resepsjonen, og etasjen nede er stappet fra før. Har grublet på det for å finne en god løsning som jeg kan presentere, men jeg finner ingen. Grunnen til at de to oppe flyttet ned var fordi kommunikasjonen mellom de og teknikerne var dårlig, og det er blitt bedre. Så kan liksom ikke kreve at de flytter opp bare fordi det er kjipt oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (30 minutter siden):

Det er ikke plass… Jeg sitter i resepsjonen, og etasjen nede er stappet fra før. Har grublet på det for å finne en god løsning som jeg kan presentere, men jeg finner ingen. Grunnen til at de to oppe flyttet ned var fordi kommunikasjonen mellom de og teknikerne var dårlig, og det er blitt bedre. Så kan liksom ikke kreve at de flytter opp bare fordi det er kjipt oppe.

Jo, det tror jeg faktisk du kan kreve (i følge lovverket altså, ikke fordi jeg blir indignert på dine vegne). Alle skal jo ha det bra på arbeidsplassen! Se f.eks på om du kan finne en grunn til at noe (utstyr etc) må ned, og de må opp - uten at du egentlig trenger det, altså  (men det er sånn vi damer funker..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenfryden skrev (2 timer siden):

Inne i en dårlig periode med tennene mine. Mye vondt😔

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom for å klage over at det er så vemodig å pakke ned juleserviset men her har dere virkelige ting å komme med så jeg stikker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (45 minutter siden):

Kom for å klage over at det er så vemodig å pakke ned juleserviset men her har dere virkelige ting å komme med så jeg stikker igjen...

Men det er lov å syns det er kjipt å pakke bort juleserviset selv om andre har sine problemer også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (47 minutter siden):

Men det er lov å syns det er kjipt å pakke bort juleserviset selv om andre har sine problemer også 😊

Helt sant, kan komme tilbake når livet drar seg til, for å si det sånn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg gruer meg sånn til å dra tilbake til sykehuset for å operere den jævla ankelen på nytt 😢 selv om det forhåpentligvis blir bra etterpå gruer jeg meg fryktelig både til sykehus og operasjon…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 timer siden):

Fordi jeg gruer meg sånn til å dra tilbake til sykehuset for å operere den jævla ankelen på nytt 😢 selv om det forhåpentligvis blir bra etterpå gruer jeg meg fryktelig både til sykehus og operasjon…

:klem3::klem3::hjerte::hjerte:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (1 time siden):

:klem3::klem3::hjerte::hjerte:

Takk, gode dere 🩷 gruer meg helt ekstremt. Fikk nok av sykehus etter 13 dager og hele julen gikk med, altså. Det var jævlig trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (4 minutter siden):

Takk, gode dere 🩷 gruer meg helt ekstremt. Fikk nok av sykehus etter 13 dager og hele julen gikk med, altså. Det var jævlig trist. 

Vi synes at du hadde skikkelig uflaks der som måtte tilbringe hele julen på sykehus.:nikke::nikke: vi sender våretanker og våreklemmer til deg.:klem3::klem3::hjerte::hjerte:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (27 minutter siden):

Vi synes at du hadde skikkelig uflaks der som måtte tilbringe hele julen på sykehus.:nikke::nikke: vi sender våretanker og våreklemmer til deg.:klem3::klem3::hjerte::hjerte:

Takk 🩷 Ja, max uflaks. Hadde det funket med gips hadde jeg fått komme hjem i julen og tilbake for operasjon. Da hadde det blitt nesten vanlig jul. Men måtte operere inn store skruer først for å holde bruddet sammen, vente på at hevelse gikk ned, så hovedoperasjonen som ble utsatt 5 ganger fordi lårhalsbrudd gikk foran. Og når jeg endelig ble operert var det ikke bra nok og må gjøres på nytt 😢 men nå gjentar jeg meg selv her 🙈🤣 Håper operasjonen blir bra nå og at jeg er på beina igjen fortest mulig. Hater krykker, men det går jo bra. Men kjipt å ikke kunne gå ut, gå tur med hunden osv. Tør ikke krykker på glatta. Dessuten er det en bratt skråning opp til skogsveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (4 minutter siden):

Takk 🩷 Ja, max uflaks. Hadde det funket med gips hadde jeg fått komme hjem i julen og tilbake for operasjon. Da hadde det blitt nesten vanlig jul. Men måtte operere inn store skruer først for å holde bruddet sammen, vente på at hevelse gikk ned, så hovedoperasjonen som ble utsatt 5 ganger fordi lårhalsbrudd gikk foran. Og når jeg endelig ble operert var det ikke bra nok og må gjøres på nytt 😢 men nå gjentar jeg meg selv her 🙈🤣 Håper operasjonen blir bra nå og at jeg er på beina igjen fortest mulig. Hater krykker, men det går jo bra. Men kjipt å ikke kunne gå ut, gå tur med hunden osv. Tør ikke krykker på glatta. Dessuten er det en bratt skråning opp til skogsveien. 

Vi bor også ved en skogsvei, og vi vet hvordan det er.:nikke::nikke: det er ikke noe særlig når det er klink is.:risterpåhodet::risterpåhodet: vi krysser fingrene våre på at operasjonen går bra vår gode venn @jukkapalme:klem3::klem3::hjerte::hjerte:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ciaran og Ciara skrev (30 minutter siden):

Vi bor også ved en skogsvei, og vi vet hvordan det er.:nikke::nikke: det er ikke noe særlig når det er klink is.:risterpåhodet::risterpåhodet: vi krysser fingrene våre på at operasjonen går bra vår gode venn @jukkapalme:klem3::klem3::hjerte::hjerte:

Takk 🩷

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...