sinnsyk Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Har ikke det helt store forbruket, i grunnen, så vær så snill ikke si at kredittkort er farlig greier.. Har relativt godt ordnet økonomi, så det går nok bra. Tenkte bare at det kanskje kunne være fint å få seg et bensinkort, er jo ikke vits i å kaste vekk penger om man faktisk har mulighet til å spare litt.. Noen andre her som har det? Kom over 365 Mastercard, ser at det er relativt grei prosent på bensin der, men så er det jo faktisk også fordel på klær og møbler. 3,65% på begge deler, liksom.. Hva tror dere? Finnes jo bedre bensinkort, tror jeg, men når dette gjelder møbler og klær (spesielt sistnevnte) er dette kortet kanskje best på sikt?
jolie Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Lønner seg neppe. Du må handle klær for 10000 kroner for å få tilbake noe over 350 kroner. Og den vinsten har renta spist opp for lengst. Om du skaffer deg et medlemskort i Coop får du ca samme rabatten, og vinsten beholder du iom at alt går inn på medlemsskontoen din helt uten fradrag.
Østlandet Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Lønner seg neppe. Du må handle klær for 10000 kroner for å få tilbake noe over 350 kroner. Og den vinsten har renta spist opp for lengst. Om du skaffer deg et medlemskort i Coop får du ca samme rabatten, og vinsten beholder du iom at alt går inn på medlemsskontoen din helt uten fradrag. Lønner seg absolutt. Om Ts har orden på sin økonomi, så er 3,65% å regne som rett i lomma, på alt på bensinstasjoner, møbler og klær. Regner med hun skal betale på forf.dato og dermed ikke belastes for rente. Jeg har brukt dette i årevis og anbefaler det på det sterkeste.
sissel00 Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Lønner seg absolutt. Om Ts har orden på sin økonomi, så er 3,65% å regne som rett i lomma, på alt på bensinstasjoner, møbler og klær. Regner med hun skal betale på forf.dato og dermed ikke belastes for rente. Jeg har brukt dette i årevis og anbefaler det på det sterkeste. Jeg har brukt Cresco Car, og det fungerer helt utmerket. Vurderer ett Naf-bensinKort nå, men har ikke helt bestemt meg enda om jeg skal skifte. For det gir 4 prosent på alle bensinstasjoner + noen ører extra om han fyller på statoil itillegg.
joanne80 Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Har selv begynt å bruke bensinkort etter jeg kom over en bensinkortside for noen uker siden. Valgte å gå for 365Privat kortet da det virker som om det er det som gir deg størst rabatt. Her får man 3.65% cashback + 30 øre rabatt ekstra om man bruker en Esso-stasjon. Jeg bor like ved en Essostasjon, så da var igrunn valget enkelt. Besinkort er igrunn veldig smart det, det gjelder bare å huske å betale regningen før forfallsdato...
lykkelige.meg Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Det som er viktig å finne ut hvis man skal ha drivstoffkort er om rabattene gjelder på listepris eller pumpepris. Før hadde shell-kortene rabatten på listeprisen, da kunne man risikere å måtte betale mer for bensinen enn det man ville gjort dersom man hadde tanket med annet kort evt kontant. Vet forresten ikke hvordan det er nå.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Absolutt lønnsomt med kredittkort med bonus. Det forutsetter imidlertid at regningen betales på forfallsdato og at det ikke påløper renter. Evt renter vil fort spise opp fordelen av bonusen. Anonym poster: c9883b5874c2ce28ea0e9ba17e2baacc
Leifern Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Lønner seg neppe. Du må handle klær for 10000 kroner for å få tilbake noe over 350 kroner. Og den vinsten har renta spist opp for lengst. Hva mener du med dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå