Gjest jenteløve87 Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Vi tenker litt på å ha litt utradisjonell utgangsmusikk Personlig synes jeg "Top Gun-theme" er fantastisk! Og ei venninne hadde "Lucky" med Jason Mraz og Colbie Caillat. Den er også skjønn. Kunne veldig gjerne tenkt meg noe flere forslag! Alle innspill mottas med takk
Barcelone Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Jeg har tenkt til å gå inn til Pachels kanon. "Lucky" var jo en genial sang å gå ut til. Særlig siden det er "vår" sang!
Gjest navnelapp Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 -Eller ta en Love actually og gå ut til All you need is love?
Gjest jenteløve87 Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 -Eller ta en Love actually og gå ut til All you need is love? Hehe. Har faktisk et vennepar som gjorde nettopp det. Det var innmari kult. Brudgommen overraska sin kjære med hele opplegget. Hun trodde de skulle ha en annen utgangssang, men ble stoppet av brudgommen da da skulle gå ned midtgangen, og fortalte at han hadde en overraskelse. Da starta en venn, og solist, og synge "Love, love, love" Brudgommen sørga selvfølgelig også for et kor Var sykt bra! Anbefales! Men har lissom lyst til å gjøre noe som ikke har blitt gjort før i vennegjengen... Hehe.
Gjest hogwash Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 http://www.youtube.com/watch?v=Bmxyj6iInMc&feature=fvst Eller: http://www.youtube.com/watch?v=c0GlcFfgH1Y&feature=related Sorry, klarte ikke å dy meg
Manuela Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Takk for tips så langt! *dytte* Jeg har hatt mange planer, men ender med Widors Toccata. En av ideene var Beach Boyslåten "God only knows". Fantastisk stemning.. Den som er på slutten av Love Actually:)
Gjest jenteløve87 Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 Jeg har hatt mange planer, men ender med Widors Toccata. En av ideene var Beach Boyslåten "God only knows". Fantastisk stemning.. Den som er på slutten av Love Actually:) Ja, den er herlig!
Aftensol Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Her blir jo inngang, men det kan vel gjøres mens man går ut også
Sølvdugg Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Denne er kanskje for rolig i forhold til det dere tenker, men kanskje et tips til under vielsen? Love of my life. sunget av Darla & Chad Day.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Bruremarsj frå Førde (Brazz brothers arr.) Er veldig flott, fengande og annleis! (Og er ofte standard i ein del korps o.l.)
Spatula Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Vi hadde introen til Bitter Sweet Symphony fra The Verve som utgangsmarsj. Hvis du skal gifte deg i kirken, kan det være greit å avklare dette med prest på forhånd. Der hvor vi giftet oss var det egentlig ganske strengt. Og det skal helst være livemusikk.. (vi hadde redigert introen slik at den varte i to minutter på CD..) Men siden presten var en vikar, godkjente han dette under tvil
Gjest jenteløve87 Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Bruremarsj frå Førde (Brazz brothers arr.) Er veldig flott, fengande og annleis! (Og er ofte standard i ein del korps o.l.) Ja, den er fantastisk! Den er helt klart med på lista Hva tror dere forresten om "I'm gonna be (500 miles)" med The Proclaimers. En venninne sa ho hadde vært i et bryllup hvor det var utgangsmarsjen
Gjest jenteløve87 Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Vi hadde introen til Bitter Sweet Symphony fra The Verve som utgangsmarsj. Hvis du skal gifte deg i kirken, kan det være greit å avklare dette med prest på forhånd. Der hvor vi giftet oss var det egentlig ganske strengt. Og det skal helst være livemusikk.. (vi hadde redigert introen slik at den varte i to minutter på CD..) Men siden presten var en vikar, godkjente han dette under tvil Vi har livemusikk, så det er ikke noe problem
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Jeg vil gjerne synge i bryllupet ditt! hvis du har lyst på livemusikk!
linel Skrevet 23. april 2010 #16 Skrevet 23. april 2010 Vi hadde Top Gun Theme, ikke i kirka da, men som "inngang" da vi ankom festlokalet. Var kjempebra anlegg der, og når den suste ut av høytalerene var det skikkelig stilig!! (noen gamle tanter som holdt for ørene da, men.. :gjeiper: ) Både mannen og jeg digger den sangen, så dette var veldig oss! Fortell oss hva dere velger til slutt da!!
Seriina Skrevet 15. mai 2010 #17 Skrevet 15. mai 2010 Dette høres jo fantastisk ut Visste virkelig ikke slikt var "lov" i Norge, eller gjelder det bare dere som ikke gifter dere i kirken? Hadde elsket en utradisjonell vielse mtp musikk (vil ha noe livligere), så denne ideen likte jeg. Har jo sett den introen på you tube og blitt en smule inspirert ja, men avfeide tanken pga strenge og kjedelige norske kirkeregler.. Men dette er faktisk blitt "vanlig" eller, med andre - og gøyere - sanger altså?
lilleGrethe Skrevet 16. mai 2010 #18 Skrevet 16. mai 2010 Vår organist foreslo bryllupssangen fra Sound of Music. Ellers har en venninne av meg hatt musikk fra Lord of the Rings. Er mye bra filmmusikk som ofte er flott til orgel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #19 Skrevet 16. mai 2010 En venninne av meg gikk inn til sangen fra "Tre nøtter til aksepott" som hun hadde bestemt, og da han fikk bestemme utgangen ble det "You'll never walk alone", altså sangen til Liverpool. Alt sammen live på orgel. Det var kjemestilig og passet brudeparet utrolig godt.
Gjest jenteløve87 Skrevet 16. mai 2010 #20 Skrevet 16. mai 2010 Ååh, den sangen fra "Tre nøtter til Askepott" er jo så skjønn! Den kunne jeg tenkt meg som inngangssang også! Godt tips! Om man får lov å ha litt slik musikk er opp til hver enkelt kirke og prest. All musikk må godkjennes av disse Jeg satser på at vi får lov;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå