Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Visste ikke om jeg skulle legge dette her eller under mat og drikke, men tror jeg får flest svar her. Moderator får flytte den dersom det er feil.

Jeg har vært vegetarianer i mange år, og har lest mer og mer om raw food i det siste. Jeg har prøvd å være veganer også, men da var det ikke optimale forhold (bodde hjemme, og de ville ikke endre sitt kosthold, hadde ikke mye penger og kunne ikke mye om det egentlig), og jeg gav opp. Siden den gang har jeg lest mye om proteiner, syrer og vitaminer og forstår at det skal en ordentlig innsats til.

Nå har jeg lyst til å prøve på nytt, både for kroppen sin skyld, og den etiske delen. De som ikke er enige i disse valgene og følelsene behøver ikke kommentere. Det jeg lurer på nå, er om det er brukere her som er veganere eller spiser raw food.

Har dere gode tips en ikke leser om andre steder? Og aller helst oppskrifter. Jeg er litt kresen, men smak går mye på tilvenning, så jeg er motivert for å prøve mye nytt.

Fyr løs! Håper noen her har gode oppskrifter, erfaringer og kanskje tips til uvanlige frukter og grønnsaker som er verdt å prøve ut! :jepp:

PS: Det er ikke så viktig om det er hel-vegansk eller blir varmet opp, egentlig, litt variasjon må jeg ha i en overgangs/prøveperiode - jeg kommer ikke til å være helt nazi på reglene om det er noe sunt og godt jeg liker.

Endret av ecureuil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...