Gå til innhold

Alenemødre

Anbefalte innlegg

Jeg har tre barn, bor alene og studerer til en bachelorgrad. Jeg mottar arbeidsavklaringspenger etter en yrkesskade. Dette er hva vi har å rutte med

Arbeidsavklaringspenger: 6420,- per 14. dag minus skatt 11%: 5713,-

Barnetrygd 3800,-

Bidrag for de to yngste 3500,-

Bidrag for den eldste 1600,-

Bostøtte 1800,-

Totalt 18.126,- per måned

Av utgifter har vi de samme som folk flest. Mobil og internett ca 1200,-, lån på huset og bilen, lisens og parabol osv osv. I tilegg har vi en med tannregulering og jeg mottar ikke noe ekstra fra far for det samt at bidraget for samme barn skal settes ned til 0,- så da får vi bare minstesats.

Heldigvis har mine barn fantastiske besteforeldre slik at jeg slipper utgifter til barnepass (SFO for to barn er 5000,- og selv med 60% dekning fra nav blir det for dyrt).

Så for de som synes at alenemødre lever fett og av de støtteordningene vi har burde være for samboere/gifte også....jeg har gjesteseng, kom hjem til oss og se hvordan dagene er.

Jeg klager ikke, er glad for alle mine barn. De er skoleflinke, medgjørlige og selvfølgelig fantastiske men jeg skal ikke nekte for at det er tungt å ikke ha råd til å gi en 13 åring lommepenger...

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/482031-alenem%C3%B8dre/page/4/#findComment-8281416
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...