Gå til innhold

Vannfast mascara og god lipgloss til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen erfaring med vannfast mascara, annet enn Kanebo 38 grader. Kanebo sin er vel og grei, men den gjør liksom så lite for vippene.

I tillegg trenger jeg en lipgloss som varer leenge.

Tips anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest Invicta
Skrevet

Jeg er veldig glad i Maybelline sin Define-a-lash waterproof.

Den gir ikke så veldig mye volum, men gir god lengde og separerer bra.

Skrevet (endret)

Nå finnes jo Kanebo 38° i tre forskjellige varianter. Jeg liker spesielt godt den siste som heter Volumizing, som har buet børste. Du kan bygge opp så mange lag du bare vil, og vippene blir fine, og sminken holder helt til den fjernes. :)

Lipgloss som varer lenge, er nok mer tricky. Lipglosser er jo laget for å gi transparent farge, og sitter som oftest ikke særlig lenge. De som sitter lenge, er gjerne veldig seige i konsistensen. Du kan ta en titt på Buxom-glossene fra Bare Escentuals. Disse er klissete, og gir ganske transparent farge. Når det er sagt, ville jeg heller brukt en relativt naturlig leppestift til bryllupsbruk. Det ser også mye finere ut på bilder. Selv brukte jeg denne i enten Gelato eller Pink Champagne. Disse to fargene er ganske like, og det største skillet er at Pink Champagne har ørlite skimmer, mens Gelato er kremete uten skimmer.

Endret av Honesty
Skrevet

Diorshow (backstage) finnes jo i vannfast versjon. Har bare testet den vanlige versjonen, men liker den godt nest etter Clinique sin curling mascara (men som ikke er vannfast, og jeg ville ikke stolt på at tårene ikke ville løst den opp)

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips. :) Jeg har god tid på meg, så får prøve ut litt forskjellig. Kom gjerne med flere tips om lipglosser/lebestifter. Jeg ønsker meg en nøytral/naturlig farge. Kjolen er relativt romantisk og enkel, frisyren skal være det samme.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Estee lauder pure color long wear i fargen pinkberry synes jeg er veldig fin og nøytral.

Skrevet

Nå finnes jo Kanebo 38° i tre forskjellige varianter. Jeg liker spesielt godt den siste som heter Volumizing, som har buet børste. Du kan bygge opp så mange lag du bare vil, og vippene blir fine, og sminken holder helt til den fjernes. :)

Lipgloss som varer lenge, er nok mer tricky. Lipglosser er jo laget for å gi transparent farge, og sitter som oftest ikke særlig lenge. De som sitter lenge, er gjerne veldig seige i konsistensen. Du kan ta en titt på Buxom-glossene fra Bare Escentuals. Disse er klissete, og gir ganske transparent farge. Når det er sagt, ville jeg heller brukt en relativt naturlig leppestift til bryllupsbruk. Det ser også mye finere ut på bilder. Selv brukte jeg denne i enten Gelato eller Pink Champagne. Disse to fargene er ganske like, og det største skillet er at Pink Champagne har ørlite skimmer, mens Gelato er kremete uten skimmer.

Skal definitivt prøve den volumizing varianten. :)

Var inne og kikket på leppestiftene du anbefalte. Er vanskelig å se an fargen sånn på nett, synes jeg. I tillegg ble jeg usikker på om fargene kan passe meg? Jeg er blond med grå-grønne øyne. Har null erfaring med leppestifter, bruker til vanlig kun lipgloss.

Skrevet

De leppestiftene jeg anbefalte (Gelato og Pink Champagne) er begge dust rosafargede, og veldig naturlige på de aller fleste. Du kan for eksempel ta en titt på fargene hos en hudpleier, eller på www.lookfantastic.com, eller rett og slett google. Jeg bruker heller ikke leppestift til vanlig, men liker disse fordi de er så naturlige. :) Leppestiftene fra Estee Lauder har dessverre veldig ekkel lukt/smak for min nese. :forvirret:

Skrevet

De leppestiftene jeg anbefalte (Gelato og Pink Champagne) er begge dust rosafargede, og veldig naturlige på de aller fleste. Du kan for eksempel ta en titt på fargene hos en hudpleier, eller på www.lookfantastic.com, eller rett og slett google. Jeg bruker heller ikke leppestift til vanlig, men liker disse fordi de er så naturlige. :) Leppestiftene fra Estee Lauder har dessverre veldig ekkel lukt/smak for min nese. :forvirret:

Jeg prøver meg på Pink Champagne fra Feelunique. Jeg er jo tross alt snart 29, på tide med en laibikk (=leppestift på bergensk) da. ;) Fargen ser fin ut på nett, satser på at den passer meg. Tusen takk for hjelpen :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Et tips for å få et mer naturlig resultat med leppestift er å "klappe" den på leppene istedet for å gni den utover slik bestemor gjør. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...