-C- Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Det jeg lurer på er egentlig hvor grensen går ? Er det normalt en selv også blir beruset ? Jeg skjønner så klart at brudeparet ikke skal bli dritings, eller svært beruset, men er det normalt at paret selv er påvirket ? Hvordan har dette vært i de brylluppene dere har vært i ? Noen som kan hjelpe meg her ?
Gjest Vilma Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Brudeparet har vel vært fnisefull i de bryllupene jeg har vært i. Altså litt beruset, men ikke full.
LimaLama Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Jeg synes personlig at dette ikke er kvelden for å drikke seg "sørpings".... Men kun ha litt innabords er vel ok. Håper at folk som gifter seg vet hvor sin egen grense går. (Var i et bryllup der brura hadde fått litt for mye.... Hu stod og grein litt utpå kvelden.... Det var bare pinelig!)
lilleGrethe Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Det er nok lurt å ta det litt med ro, siden det fort blir mange skåler i løpet av dagen og kvelden. Jeg tror jeg skal minne meg selv på å drikke en slurk vann nå og da ihvertfall. Jeg har ikke vært i noen bryllup der brudeparet har vært stupfulle heldigvis, men i et av bryllupene nevnte bruden at hun hadde fått i seg litt mer enn hun likte. Jeg blir ihvertfall ikke noe morsom hvis jeg får for mye å drikke - sakte og rolig passer best, men det trenger jo ikke vært helt alkoholfritt heller.
Gjest jenteløve87 Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Vi skal ha et alkoholfritt bryllup vi Jeg er faktisk skikkelig lite interessert i at folk skal drikke seg dritings på vår regning, på vår dag. Jeg har lyst til at folk skal huske dagen! Er i utgangspunktet ikke meningen å dømnme, men hvorfor har det blitt slik at så altfor mange ikke lenge kan arrangere noe uten at alkohol er inne i bildet?? Har folk blitt så lite kreative, hyggelige og åpne at de ikke kan klare seg i en sammenkomst uten? Jeg snakker det selvfølgelig ikke om vin til maten. Men åpen bar etc. Vin til maten har med matoppplevelsen å gjøre, ikke intensjonen om å bli i godt humør/brisen/dritings sånn at man skal klare å ha det hyggelig. Er vi så usikre på oss selv at vi ikke klarer å være sosiale uten alkohol?
DDuck Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Jeg kjente at jeg var på en liten snurr i vårt bryllup, men når jeg kom dit så sluttet jeg å drikke for å holde kontrollen
Gjest Mahareth Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Vi skal ha alkoholfritt vi også, av noen av de samme grunnene som Jenteløve87
lilleGrethe Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 I de bryllupene jeg har vært i har det ikke vært noen som ble dritings fulle. Vi skal ha både vin til maten og åpen bar, men jeg forventer ikke at noen skal bli dritings fordet. Vi skal kose oss og ha det hyggelig - det klarer vi både med og uten alkohol. Noen av gjestene våre drikker ikke - andre gjør det, men stort sett med måte. Vi skal sørge for at det er gode alkoholfrie alternativer tilgjengelig, blant annet tenker vi på å ha alkoholfri velkomstdrikk, og det skal stå vann på alle bordene i løpet av middagen, i tillegg til at alkoholfri drikke som cola og juice skal være tilgjengelig.
Cæmis Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 jeg og brudgommen skal ikke drikke mye. Regner med at jeg tar et halvt rødvinsglass til hovedrett, men mest pepsi max (for jeg elsker det!!). Ellers blir det kanskje en drink til festen siden vi skal ha farvoritt drinken min der. Brudgommen liker ikke vin eller øl, så det blir nok ikke noe alkohol på han under middagen, men sikkert noe smirnoff greier utpå kvelden, et par drinker ila en kveld. Vi skal se klare ut på bilder, og det er usjarmerende at brura og brudgommen snøvler eller fniser seg igjennom kvelden. Velkomstdrink blir for oss mozell, for gjestene har vi både mozell og musserende vin. Vi fr heller kose os ekstra på bryllupsreise, da gjør det ikke noe om man fniser seg igjennom en kveld eller to
-Englefjes- Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 (endret) I de bryllupene jeg har vært i har det ikke vært noen som ble dritings fulle. Vi skal ha både vin til maten og åpen bar, men jeg forventer ikke at noen skal bli dritings fordet. Vi skal kose oss og ha det hyggelig - det klarer vi både med og uten alkohol. Samme her! Vi hadde åpen bar og rikelig med vin til maten i vårt bryllup, men det ble ingen fyllefest av den grunn. Selv tok vi det sånn rimelig med ro mtp. alkoholinntak under middagen, men småbrisne ble vi helt klart utover natta når festen hadde kommet skikkelig i gang. Endret 3. april 2010 av -Englefjes-
krem Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Det blir alkoholfritt hos oss også, delvis av de samme grunnene som er nevnt, og fordi det ikke er vi som betaler bryllupet, og det er ingen tradisjon i noen av familiene å drikke alkohol i selskaper. Ingen av oss er avholds, men denne dagen velger vi å være det! (For alt jeg vet, det kan godt hende at min allerede nå veldig nervøse forlovede tar en øl før vielsen, men det bryr meg lite, vil heller ha en mann som klarer å si ja! )
Sunshine Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Jeg drikker nok litt men ønsker å holde igjen en del. Vi skal ha bygdefest på landet så jeg er godt forberedt på at gjestene mine kommer til å bli beruset. Jeg bryr meg ikke om noen få av dem ikke husker hele kvelden. Det er jo ikke deres store dag, så bryllupet blir vel glemt etterhvert uansett om de drikker eller ikke. Jeg tror nemlig ikke at alle skal gjestene skal gå og drømme tilbake til mitt bryllup
Neytiri Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Jeg var så nervøs på morningen når jeg skulle gjøre meg klar at jeg kastet opp maten min.....klarte såvidt å spise noen druer etterpå.....da kom min mor med et glas hvitvin....drakk halvparten(små supping underveis), når jeg kom til kirka kjente jeg litt av alkoholet i blodet......men var rolig og klarte å slappe av! Vi gikk rett til photographering og poppet champagne....ble et par glass.......når vi ankom hotellet der festen var fikk jeg endelig litt mat...og velkomstdrikk......så var det middag.....kjente at da var det ganske mye alkohol i blodet i forhold til lite mat.....så det ble veldig mye skåling med brus og vann for meg....tror det ble et par vinglass under middag og festen etterpå........så må si det ble egentlig ikke så mye alkohol, men kjente det pga lite mat. Min mann drakk under 4 enheter....vi syntes det var kos med middagen, men ville ikke vært driiitfulle! Var i et bryllup en gang hvor brudeparet drakk så mye at rundt 12:00 lå mannen inn på badet å og bruden lå flat ut på gresset i brudekjolen og med en sigarett i handen........lite flaterende spør du meg
Jade Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 Jeg var litt "varm" i kjakene, men ikke noe full. Man gifter seg (forhåpentligvis) bare en gang, så da er det jo fint at bryllupet blir hyggelig både for bruden og gjestene
Supramundane Skrevet 8. april 2010 #15 Skrevet 8. april 2010 Jeg har planer om å bli "fnisefull", men ikke dritings. Altså, varm, glad, brisen. Vi er enige om at et drita brudepar er ikke det vi har lyst til å bli husket som..
Gjest Kim Skrevet 8. april 2010 #16 Skrevet 8. april 2010 Har bartendet i en del bryllup, spennvidden er på 100% Fra klink edru til totalt vasted og alt imellom.
andemor Skrevet 8. april 2010 #17 Skrevet 8. april 2010 Jeg har nå planer om å være veeeldig forsiktig. Skal holde tale til min kjære, og den blir nok best hvis hodet er klart. Nå skal det sies at jeg ikke tåler så veldig mye (to glass rødvin og jeg er ganske pratsom blitt..) Jeg tror nok man bør kjenne på det selv jeg. Selvom jeg personlig hadde syntes det var skikkelig flaut om jeg ble synlig beruset i mitt eget bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå