Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å planlegger å kjøpe epilator, for er så grønnj@vlig lei av å barbere legger, under armer og kjønnsorgan..

Meeeeen.. jeg ser for meg at det er sinnsykt vondt under armene og på kjønnshår..

Hvordan er det egentlig å nruke den på kjønnsorgan? Kan man bruke den over hele, under også?

Og hvor lenge holder det når man har brukt den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ejala
Skrevet

På kjønnshår er det litt vondt, ja. Verst de første gangene, men det syns jeg det var på leggene også. Under armene har jeg ikke turt å prøve engang, ikke på kjønnsleppene og deromkring heller. :P

- Men i underlivet er det vanskeligere å få med seg alt, enn på leggene, så der går jeg over et par dager etterpå med pinsett. Og det varer en uke eller så.

Skrevet

Jeg har brukt epilator i flere år, og er veldig fornøyd alt i alt. De første gangene gjør det ganske vondt, særlig under armene og i bikinilinjen (regner med at det er samme følelsen over hele kjønnet). Jeg ville ikke brukt den "under" på kjønnsleppene og deromkring, der barberer jeg kjapt annenhver dag i stedet. Ellers epilerer jeg leggene annenhver uke (en gang i uka på sommeren) og under armene annenhver uke, og bikinilinja ca. en gang i uka (vokser visst fortere tilbake der). Jeg synes ikke det er vondt eller ubehagelig lenger, man venner seg til det. Så det kan trygt anbefales. Er veldig tidsbesparende :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke turt å bruke den under armene.

På armer og legger så gjør det knapt vondt i det hele tatt lengre.

Bruker epilatoren på bikinilinja og litt sånn i ytterkant ved leppene og bakover. Var satans vondt første gangen, men da var jeg sint og hadde litt alkohol innabords så det gikk. Nå gjør det bare vondt. Du må jo holde huden stram der og det får jeg ikke helt til på hele underlivet. Altså så er det fortsatt en del barbering som må til.

Skrevet

Jeg bruker det jeg også. Det er selvfølgelig vondt i begynnelsen, men dette går over. Jeg epilerer under armene uten problemer.

Epilerer bikinilinjen, men IKKE på selve kjønnsleppene da dette er griiiiisevondt. Har virkelig prøvd, ikke noe å ambefale. Så barberer meg akkurat der. Ellers så er jeg plaget med inngrodde hår på venusberget på grunn av epileringen, dette er litt kjedelig :(

Skrevet

Jeg bruker det jeg også. Det er selvfølgelig vondt i begynnelsen, men dette går over. Jeg epilerer under armene uten problemer.

Epilerer bikinilinjen, men IKKE på selve kjønnsleppene da dette er griiiiisevondt. Har virkelig prøvd, ikke noe å ambefale. Så barberer meg akkurat der. Ellers så er jeg plaget med inngrodde hår på venusberget på grunn av epileringen, dette er litt kjedelig :(

Får man mer inngrodde hår av epilator enn av barberingen?

Jeg får det det nemlig av høvel, og tenkte kanskje at det problemet forsvant hvis hårene ble nappet ut..?

Skrevet (endret)

Jeg får inngrodde hår på leggene av epilering (men ikke av barbering).. :sukk:

Det går helt fint å bruke i underarmene, jeg synes det i hvert fall.

Endret av Bond
Skrevet

Ja, det kan være større risiko med å få inngrodde hår med epilering. Det er ganske logisk i grunn:

Inngrodde hår kommer ofte av at det dannes en tynt hudlag over de "eksisterende" hår-hullene. Når du barberer så kutter du av hårene ved kanten av huden, men ved å epilere så begynner hårene å gro fra lengre nedi huden, dermed kan det dannes hudlag over før håret rekker å komme ut.

Nøkkelen er skrubbing!! F.eks kjøpe såpe med sandkorn for å skrape vekk ytterste hudlag...

Skrevet

Ja, det kan være større risiko med å få inngrodde hår med epilering. Det er ganske logisk i grunn:

Inngrodde hår kommer ofte av at det dannes en tynt hudlag over de "eksisterende" hår-hullene. Når du barberer så kutter du av hårene ved kanten av huden, men ved å epilere så begynner hårene å gro fra lengre nedi huden, dermed kan det dannes hudlag over før håret rekker å komme ut.

Nøkkelen er skrubbing!! F.eks kjøpe såpe med sandkorn for å skrape vekk ytterste hudlag...

edit: Jeg må nevne at det varierer litt fra person til person. Når jeg begynte å epilere for ett år siden fikk jeg INGEN problemer, det er først nå i senere tid. Og jeg hadde litt problemer med dette når jeg barberte meg...

Skrevet

Jeg elsker min epilator - ville aldri brukt noe annet! Bruker den både under armene og på kjønnshår; gjør vondt i begynnelsen, men man venner seg til det. Jeg må vedlikeholde det ca annenhver uke, noen ganger sjeldnere :) Bruker en mild skrubb og litt fuktighetskrem mellom "behandlingene". Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Jeg prøvde den på bikinilinjen, og ble veldig fornøyd - helt til hårene begynte å komme ut igjen. Ble en del inngrodde hår, noe som syntes veldig godt og var lite pent. Ser ut som kviser.. Har fått fikset opp i det nå, men tror jeg skal barbere fremover. Går veldig raskt å bare ta bikinilinjen raskt i dusjen daglig. Ellers epilerer jeg alltid legger, uten problem, og av og til under armhulene uten problem.

Gjest Lilje487
Skrevet

Jeg bruker epilator overalt, har kastet alt jeg eide av barberhøvler. Startet med leggene for noen år siden, så ble jeg drittlei av å bruke så mye penger på barbering andre steder. Prøvde meg med epilatoren under armene, og det var ikke akkurat noen hyggelig opplevelse første gangen. Var veldig vondt og begynte å blø litt til og med.. MEN det ble sinnsykt mykt under der :) Er bare noen mnd siden jeg prøvde meg nedentil med epilatoren. Pleide å gå til voksing hver tredje uke, men syns det ble dyrt og at det vokste ut for mye mellom hver gang.. Så det var også veldig vondt første gang, og det er forsåvidt litt vondt ennå, men absolutt ikke uutholdelig. Så jeg epilerer overalt nedentil, har egen epilator til det og en til legger og under armer. Tar det èn gang i uka, så er jeg for det meste glatt hele tiden :jepp:

Skrevet (endret)

edit feil tråd

Endret av gjestepesten
Skrevet

Jeg har brukt epilator på leggene i mange år nå.

Det siste året har jeg også gradvis vent meg til å bruke epilatoren på hele underlivet: bikinilinje, kjønnslepper - ja, alt. Jævlig vondt! Men etter en tilvenningsperiode - og også det å etterhvert komme dit at man er ajour, så fungerer det bedre. Hvis jeg husker på å gjøre dette en gang i uka, er det veldig overkommelig. Mye mykere enn om man barberer med høvel! Jeg syntes det ble veldig slitsomt med de stikkende hårene etter barbering nedentil, det er nå helt borte.

Kan absolutt anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...