Gå til innhold

Mugg på bunaden min!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å brodere videre på bunaden min som har ligget nedpakket en god stund. Til min fortvilelse ser jeg det har poppet fram flere muggflekker!

For et år siden bodde vi i et hus hvor det viste seg at klesskapene var fulle av mugg!..Bunaden hadde ligget nedpakket i en eske der, og jeg kikket på den, men da så den helt ok ut. Esken hadde heller ikke fått mugg på seg.

Men så skjer det allikevel...

Hva nå? Er det noen mulighet for å redde den? Små muggprikker over store deler av den.

Vil det hjelpe å sende den inn til rens, eller er det bare å si 'takk og farvel', og 'hei søppeldunk'??....

10.000m,- rett i dass dette her da...

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Lever den på renseri, dei veit korleis dei skal handtere dette. er det mugg eller jordslag?

Gjest Smaragd
Skrevet

Undersøk om forsikringen din kan dekke noe slikt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

håper du får fikset det....

men sånn generelt så skal aldri bunader ligge nedpakket. jeg fikk ganske klar beskjed om å la den henge i bunadspose i bomull i et skap.

passer også på å la døra stå opp litt slik at frisk luft kommer inn.....kjipt med skaplukt i et plagg til 30 000 :S

de sa videre på husfliden at enkelte la de i plast-tøyposer, og det kunne visst gi skader på sølvet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her, men vil det gå an å rense den i og med at jeg driver å broderer på den?

Det er derfor jeg ikke har tenkt på annet enn å la den ligge nedpakket, det at jeg broderer den.

Min datters bunad henger i bomullspose, den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...