Gå til innhold

Forelskelsen borte hos min sambo etter tøff tid, sambo vurderer å avslutte samlivet vårt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å miste drømmedamen. Vi har vært i lag i 9 måneder og kjent hverandre i ett og et halvt år. Jeg elsker henne over alt på jord og jeg har aldri følt det slik før. Problemet er at vi begge har gått igjennom SINNSYKT mye dritt de siste fire månedene, egentlig uavhengig av hverandre. Dette har resultert i at vi ikke har pleiet kjærligheten slik vi burde, og for å gjøre vondt verre har vi latt problemene gå ut over hverandre. Vi sitter nå i en situasjon der mesteparten av problemene er unnagjort - og jeg forguder henne. Vi har litt gnistninger relatert til personlighetene våre, jeg på min side er sjalu - men, jeg er blitt milevis mindre sjalu enn jeg var.

For tre dager siden toppet det seg i en spontanfylle, vi drikker nesten aldri sammen. Min kjære møtte en tidligere flamme og de mimret om gamle dager og koset seg slik man gjør med gamle bekjente. Jeg taklet ikke dette, skrudde av mobiltelefonen og gikk hjem uten å si noe. Idioti uten like, men dritings bestemte jeg meg for at dette var rette løsningen. Dette har skapt et slags klimaks der hun sier hun er sikker på at hun ikke vil være sammen med meg lengre, i tillegg er hun ikke forelsket i meg lengre. Elske meg, det gjør hun. Vi er egentlig i en fase der vi forsøker å komme over problemene våre, men så kommer altså denne situasjonen. Etter at vi har pratet ut om dette har vi bestemt oss for å ta en dag av gangen og ikke gjøre det slutt i dag.

Hva bør jeg gjøre i den situasjonen? Gi henne plass? Jeg er så trygghetssøkende akkurat nå at jeg er redd jeg ødelegger mer. Vet ikke helt hvordan jeg skal la være heller, jeg er overbevisst om at dette er den rette jenten for meg.

Jeg ønsker så inderlig å si til henne at forelskelser kommer og går, og at hun kommer til å bli forelsket i meg igjen sålenge vi pleier oss. Har noen erfaring med forelskelser som har forsvunnet etter en tid med tøffe påkjenninger og som har kommet tilbake igjen?

Dersom hun finner ut at hun ønsker å avslutte samlivet vårt, hvordan kan jeg gi slipp på henne? Hvordan bearbeide sorgen? Jeg har egentlig ingen andre enn henne i livet mitt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er helt ødelagt av sorg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ingen andre enn henne i livet mitt.

Dette er en trist historie, og jeg ser en feil i livet ditt. Og det er at hun er alt. Det er for mye, altså du har for lite utenomliv. Jeg tror det er kvelende for henne at du ikke har noe liv ute. Du trenger å pleie vennene dine.

Hvis hun ikke vil mer, så er det ikke hun som er drømmedamen.

Skrevet

Ja, det er jeg enig i. Jeg skal gjøre det, men bank i bordet jeg håper så inderlig det ikke er for seint.

Skrevet

Ja, det er jeg enig i. Jeg skal gjøre det, men bank i bordet jeg håper så inderlig det ikke er for seint.

Når du klarer å glede deg over andre ting i livet, så får du også mer spennende greier å snakke om, og du blir en mer interessant person å bruke tid med.

Gjest Gjest
Skrevet

Så mye problemer etter under et år? Da må jeg inrømme at her tror jeg ikke det er mer å hente. Det er normalt at forelskelsen begynner å avta på det stadiet dere to er nå. Da opplever man ofte om det var mer enn bare en forelskelse å bygge på eller ikke. Hun mener altså at følelsene etter forelskelsen la seg ikke er tilstrekkelige å bygge et forhold videre på.

Du sier at du forguder henne og ikke har andre enn henne i livet ditt. Dette høres også ut som et varsel for meg. Er det egentlig henne du vil ha eller er du mer redd for å bli igjen alene? En mann som er desperat etter å beholde noen er desverre veldig avtennende. Ingen jente ønsker å være den ene som holder livet til en annen på plass og som er den eneste han har i livet sitt.

Jeg ville latt henne gå. Jeg ville så brukt livet mitt på å få meg frere venner, nye hobbyer og på å oppdage alene alt det spennende verden har å by på. Når du takler sorgen kan du ha som mål at du hver uke skal gjøre noe nytt som du ikke har gjort før og ha som mål at du skal komme gjennom sorgen på en måte som har gjort deg til en sterkere, mer erfaren og spennende person som kan leve alene og likevel være lykkelig og som ikke er avhengig av å måtte ha ei jente i livet sitt. Ta telefonen fatt, søk kontakt med gamle venner, heng deg på fritidsaktiviteter som du vet at bekjennte rundt deg driver med. Test ut allt som du klarer å tenke deg finnes rundt deg, oppdag ny musikk, les bøker osv. Bli til en mann som ikke lar seg totalt knuse av at ei jente drar fra ham. La det være målet i sorgen din. Ikke bli kynisk og kald, men bli selvstendig og glad i deg selv.

Man sitter forresten ikke å mimrer med ekser om gamledager når kjæresten er til stede. I mine øre er dette veldig frekkt gjort, veldig lie omtenkstomt, litt selvsentrert og jeg skjønner godt at du ble sjalu. Så hvorfor du forguder denne jenta sånn vet jeg ikke om jeg ser helt.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Jeg har egentlig ingen andre enn henne i livet mitt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er helt ødelagt av sorg.

Kanskje det vil hjelpe litt på sikt å få flere inn i livet ditt. Man bør ikke være avhengig av bare én.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...