Gjest AnonymBruker Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Ja, som tittelen sier jeg har for mye fritid. Jeg jobber kun dagtid, har fri hver helg og trener to kvelder i uka, men ellers har jeg fri. Jeg kunne tenkt meg å bruke denne tiden på noe fornuftig, og ikke bare tv titting. Jeg tenker litt på frivillig arbeid (ikke støttekontakt) eller noe annet som tar opp min tid, men er usikker på hva jeg vil og vet heller ikke om hvilke organisasjoner jeg kan henvende meg til. Jeg er litt nysgjerrig og lurer på om det er noen brukere her inne som har noen innspill/tips til en som gjerne vil hjelpe andre/gjøre noe av betydning?
Gjest Invicta Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Røde Kors er noe jeg har tenkt på selv, hva med å søke litt informasjon om de?
blargh Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Røde kors har masse frivillige aktiviteter: http://www.rodekors.no/Engasjer_deg/ Ikke kontakt de via websidene, de svarer ikke. Møt opp på et frivillighetsmøte hvor de introduserer de forskjellige aktivitetene.
miss daisy Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Frivillighetssentralen Vitalitetsenteret Frivilligsentral Kirkens SOS Oversikt over sentralene underlagt kulturdepartementet
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Jeg har faktisk sett en del på Røde Kors sine sider om frivillig jobb med barn og unge. Men har aldri kommet lenger enn det. Er det noen som har erfaring med denne type arbeid?
blargh Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Jeg var frivillig i noe som kalles sisterhood, dvs en gjeng tenåringsjenter som møttes en gang i uken og hadde en blanding av temamøter og aktiviteter. Det var veldig koselig når vi møttes, men det var mye organisering i å legge opp til hva vi skulle ha som tema, middager og aktiviteter. Skal du velge deg ut noe å jobbe med så tenk ut hva det er du trives med. Jeg f.eks. fant ut at jeg hater alt som heter organisering/planlegging som det ble mye av i sisterhood. Det perfekte for meg er å bare kunne møte opp et sted en gang i uken. Nå så vet jeg at besøkstjenesten hadde passet meg ypperlig, men de røde kors folkene er dårlig til å henvise folk videre. Så tenk litt ut hva det er du liker å gjøre og velg aktivitet basert på det.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Jeg er litt nysgjerrig og lurer på om det er noen brukere her inne som har noen innspill/tips til en som gjerne vil hjelpe andre/gjøre noe av betydning? Før du tenker over hvem du vil henvende deg til: hva kunne du tenke deg å gjøre da? For hvem? Hvordan? Hva liker du å gjøre?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Home-Start Familiekontakt Kirkens bymisjon har behov for frivillige. Det er alt fra leksegruppe og sosialt samvær for barn til kafedrift og kontaktperson for folk som kommer ut av fengselet. Frivillighetssentralen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 Før du tenker over hvem du vil henvende deg til: hva kunne du tenke deg å gjøre da? For hvem? Hvordan? Hva liker du å gjøre? Det er det som er problemet mitt, jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre. Det jeg vet er at jeg vil hjelpe barn og unge eller dyr, men ikke hvordan eller hvor. Det er derfor jeg henvender meg her. For å høre om det er noen som har jobbet med eller jobber med frivillig arbeid og kan fortelle litt om det.
Konservativ Mann Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Hvor ikke trene fire-fem ganger i uka? Da blir du sikkert råflott!
Marabou Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Hvis du liker å stelle med dyr, er det noen gode tips her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=379557
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå