Gjest Purple Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 (endret) Jeg har vært hos hudpleier og fått vite at jeg har kjempetørr hud i ansiktet. Jeg har mye sorte prikker også, men altså veldig tørr hud. Jeg trenger derfor produkter som gir mye fukt, men ikke noe fett. Hudpleieren anbefalte meg Babor Vita Balance Concentrate. Dette er et konsentrat som skal smøres på morgen og kveld, under min vanlige krem. Denne kosta nesten 700 kroner, og jeg synes det blir litt i overkant. Er det noen som har noen gode alternativer å anbefale? Endret 2. april 2010 av Purple
Gjest Armule Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Jeg har veldig fuktfattig hud og bruker Decleor hydra floral-kremen om dagen, og hydra floral-masken om natta. Koster ikke så mye på nett, handlet den på ebay men cheapsmells.com har greie priser. Men konsentrater har høy pris generelt! Nettopp fordi de er såpass konsentrert.
Gjest hudenmin Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 (endret) Hvis du har lyst på det anbefalte produktet, så kan det fås rimeligere. Eksempelvis her koster det under NOK 300,- inkl. frakt: http://shop.ebay.com/?_nkw=BABOR%20VITA%20BALANCE%20CONCENTRATE&_dmpt=Skin_Care_test&_fcid=154&_localstpos=&_sticky=1&_stpos=&gbr=1 Fremgangsmåte for eBay-handel: http://hudenmin.com/2010/01/09/netthandel-ebay/ Endret 2. april 2010 av hudenmin
mari4ever Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Jeg har vært hos hudpleier og fått vite at jeg har kjempetørr hud i ansiktet. Jeg har mye sorte prikker også, men altså veldig tørr hud. Jeg trenger derfor produkter som gir mye fukt, men ikke noe fett. Hudpleieren anbefalte meg Babor Vita Balance Concentrate. Dette er et konsentrat som skal smøres på morgen og kveld, under min vanlige krem. Denne kosta nesten 700 kroner, og jeg synes det blir litt i overkant. Er det noen som har noen gode alternativer å anbefale? hei:) jeg e snart utdannet hudpleier, og er enig i hudpleieren at du burde invistere i dette serumet, det er skikkelig bra som et hverdags produkt når huden er skikkelig tørr. veldig fin som en kur også! ellers finnes det mange fine serum du kan kjøpe på nett:) Matis har mange gode produkter feelunique- Matis absolute soothing serum Dette er et utrolig bra serum du ser forskjell i huden med en gang:) koster ca 275 kr med frakt og i norsk hudpleie salong koster dette nesten 700 kr mye å spare, selvom du må betale for toll siden det koster over 200kr.
Gjest Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Takk for svar! Jeg har sjekket på nettet, og ser jo at det er billigere der, men medfrakt og mva blir det fort dyrt likevel... På den ene siden tenker jeg at siden hudpleieren anbefalte det, så bør jeg prøve, men på den andre siden tenker jeg at hun bare anbefalte det for å selge. Får kikke litt rundt på nettet.
mari4ever Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 (endret) Takk for svar! Jeg har sjekket på nettet, og ser jo at det er billigere der, men medfrakt og mva blir det fort dyrt likevel... På den ene siden tenker jeg at siden hudpleieren anbefalte det, så bør jeg prøve, men på den andre siden tenker jeg at hun bare anbefalte det for å selge. Får kikke litt rundt på nettet. Du må tenke at det er en invistering for huden din, selvom det virker veldig dyrt nå.hvis du vil ha bedre hud, så er serum tingen:) De gir masse masse fukt, næring og har gode beroligende ingredienser som grønne alger, vanlige alger, antioksidanter og mye plante ekstrakter som virker helende på huden Matis sine serum er veldig gode og drøye i bruk. varer i flærne måneder www.feelunique.com har ingen ekstra kostnad med frakt, så serumet koster 275 inkludert frak i den prisen OG feel uniqie.com refunderer all ekstra kostnader du har betalt av toll. du beholder bare kvitteringen fra posten om det ekstra du måtte betale for varen, og kopierer og sender til feeluniqe og du får pengene igjen etter noen få dager:) genialt! så serumet koster faktiskt bare 275 kr Hudpleieren sa det om serumet fordi hun så du trengte den fukten, og hvis huden din er veldig tørr, og du ikke vil flasse mer så er serum kjempe bra og du vil merke forskjell fort hvorfor serum er viktig:) Serum går ned til lærhuden og jobber opp mot overhuden og hjelper til å gjenoppbygge huden din til ny og i mye bedre tilstand enn den der nå Endret 2. april 2010 av mari4ever
Gjest Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Ja, jeg er drittlei huden min sånn den er nå, så jeg tenker vel egentlig at det er verdt å prøve. Det bare føles litt ekstravagant å bruke så mye penger på ei lita flaske! Men hvis det funker, er det jo verdt det!
mari4ever Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Ja, jeg er drittlei huden min sånn den er nå, så jeg tenker vel egentlig at det er verdt å prøve. Det bare føles litt ekstravagant å bruke så mye penger på ei lita flaske! Men hvis det funker, er det jo verdt det! Det vil fungere ja, og du vil du være veldig fornøyd at du kjøpte det når du prøver det:)
Jade Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 Det er vel ingen garanti for at det vil fungere? Bare fordi det fungerer for mange andre? Hadde ikke hudpleieren anledning til å gi deg en prøve så du kunne testet det ut noen dager? Er jo bare hodereisende å bruke mange hundrelapper på noe som kanskje ikke fungerer? Men jeg er ikke noe hudpleier, så jeg aner ikke. Jeg er bare lei av å prøve masse greier som lovprises av hudpleiere (selv til min hudtype) og som rett og slett ikke fungerer! Men som selvsagt er svinedyrt!
mari4ever Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Det er vel ingen garanti for at det vil fungere? Bare fordi det fungerer for mange andre? Hadde ikke hudpleieren anledning til å gi deg en prøve så du kunne testet det ut noen dager? Er jo bare hodereisende å bruke mange hundrelapper på noe som kanskje ikke fungerer? Men jeg er ikke noe hudpleier, så jeg aner ikke. Jeg er bare lei av å prøve masse greier som lovprises av hudpleiere (selv til min hudtype) og som rett og slett ikke fungerer! Men som selvsagt er svinedyrt! Grunnen til at jeg anbefaler Matis her, er at jeg selv har sitt veldig gode resultater selv på kunder og de jeg har behandlet, enn for.eks når jeg har brukt decleor og Md. Matis vil kanskje ikke fungere til henne, men jeg tror det pga at jeg har sitt stor forskjell på veldig mange kunder med dette før første gangs bruk, og stor forbedring fra hudpleie timen og når de kommer tilbake etter de har brukt produktene jeg har anbefalt hjemme:) jeg har også jobbet med Babor, og ikke sitt i nærheten så god forbedring på huden etter en måneds bruk med produktene og hudpleie i salong med Matis. Anbefaler det for det meste for den tørre, sensitive og dehydrerte hudtypen. Sant som du sier, det kan også selvfølgelig ikke fungere. det er jo veldig individuelt uansett, desverre. Hvis ikke du har prøvd Matis, så anbefaler jeg deg det:)
Honesty Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Jeg tror ærlig talt det lureste er å få prøver med hjem, og deretter heller kjøpe produktene. Så unngår du dyre bomkjøp. Selv om det er billigere på nett enn hos hudpleier, svir det like fullt med bomkjøp. Jeg er selv fortsatt irritert over at Matis SOS Nutrition absolutt ikke passer huden min, så nå står den i skapet, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Hvis jeg heller hadde spurt om råd hos en hudpleier som fikk se på huden, hadde jeg mest sannsynlig unngått bomkjøpet. Hydra Floral fikk jeg utslett av, og stram, kløende hud, enda "alle" lovpriser den. Derfor synes jeg det er lurt å kanskje få prøver eller kjøpe hos hudpleier første gang, og deretter bestille på nett neste gang hvis du har funnet et produkt du liker.
Gjest Raggy Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 Huden min trives godt med emuolje, det fungere mye bedre enn noen fuktighetskrem(har prøvd mange) og det er et rimlig alternativ. Kjøper det her http://www.iherb.com/Emu-Oil Må bare si at jeg er så lei disse påstandene om at et produkt garanter vil fungere, det vet man ikke før man har prøvd, å være hudpleier er kanskje det samme som å kunne trylle??? Markedsføring og salg kaller jeg det.
Gjest Skrevet 3. april 2010 #13 Skrevet 3. april 2010 De hadde ikke prøver på konsentratet, men jeg fikk prøve på fuktighetskremen hun anbefalte, og jeg syns jo den gir mye fukt, men den lukter ganske sterkt. Litt for mye parfyme for min smak. Fikk med meg noen prøver på Vichy fra apoteket i dag. Litt billigere det! Skal se hvordan jeg synes det fungerer før jeg bestiller noe ihvertfall.
mari4ever Skrevet 4. april 2010 #14 Skrevet 4. april 2010 (endret) Jeg tror ærlig talt det lureste er å få prøver med hjem, og deretter heller kjøpe produktene. Så unngår du dyre bomkjøp. Selv om det er billigere på nett enn hos hudpleier, svir det like fullt med bomkjøp. Jeg er selv fortsatt irritert over at Matis SOS Nutrition absolutt ikke passer huden min, så nå står den i skapet, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Hvis jeg heller hadde spurt om råd hos en hudpleier som fikk se på huden, hadde jeg mest sannsynlig unngått bomkjøpet. Hydra Floral fikk jeg utslett av, og stram, kløende hud, enda "alle" lovpriser den. Derfor synes jeg det er lurt å kanskje få prøver eller kjøpe hos hudpleier første gang, og deretter bestille på nett neste gang hvis du har funnet et produkt du liker. unnskyld meg, men hun spurte faktiskt om bra alternativer, ikke produkter du har fått utslett av. jeg har ikke opplevd at kunder har fått direkte utslett av Matis, men det er jo aktive ingridienser så du kan få diverse nupper, små kviser når du begynner med produktene, og alle reagerer forskjellig på produkter desverre. skjønner det er skikkelig surt med sånne bomkjøp. kanskje du kan komme med gode alternativer til hudpleie du selv liker da? Endret 4. april 2010 av mari4ever
Jade Skrevet 4. april 2010 #15 Skrevet 4. april 2010 Alltid fint å se to sider av samme sak. Det er lett å la seg blende, og kjøpe Hydra Floral til en formue, når 99% av forumet skryter av den. Da ER det fint at noen kommer og forteller at den rett og slett ikke funker for alle - så få en prøve først! Det er jo lurt uansett hvilket produkt det gjelder. TS klarer uansett sikkert å snakke for seg selv, om hun føler at dette rådet ødelegger tråden.
Rosebud Skrevet 4. april 2010 #16 Skrevet 4. april 2010 Jeg er veldig fornøyd med en blanding av Decleor og MD formulations til min kombinasjonshud. Hvis det hovedsakelig er fukt du trenger er gjerne Decleor et bedre alternativ enn MD, i alle fall i min erfaring. Du kan kanskje prøve en av essensene fra Decleor som et alternativ til det til 700 kr fra Babor (som jeg forresten har prøvd på anbefaling fra hudpleier, og som ikke gjorde noe som helst for meg...). Jeg bruker Ylang-Ylang varianten, som er for fet kombinasjonshud, men du kan kanskje prøve Neroli, som gir noe mer fukt. Er du skikkelig tørr kan du kanskje prøve Angelique-varianten, men vet ikke om det kanskje blir litt over the top, hvis du også har litt svarte prikker og liknende. Ellers, utover essensene kan jeg anbefale deg å kjøpe en nightbalm av samme variant som essens, som skal brukes som nattkrem, og jeg er enig med dem som anbefaler Hydra Floral-kremen; den gir masse fukt til min hud i alle fall Decleor sine produkter får du billig på Cheapsmells.com, skal ikke se bort fra at du får både essens, nightbalm og fuktighetskrem til omtrent samme pris som det ene Babor-serumet kostet i salong - i alle fall med så lave pundkurser som det er i dag Jeg kan også slenge på at jeg er superfornøyd med et serum fra MD som skal hjelpe på svarte prikker +++, som heter Continuous Renewal Serum, det fungerer virkelig! Jeg bruker dette om kvelden, og essens fra Decleor på dagtid - på denne måten blir jeg kvitt både tørr hud og svarte prikker. Lykke til
Honesty Skrevet 4. april 2010 #17 Skrevet 4. april 2010 (endret) Jeg forsøkte bare å nyansere litt. Her på forumet blir det raskt litt "løp og kjøp!"-stemning, og det er ikke til å stikke under en stol at ikke alle produkter passer til alle mennesker. Derfor rådet om å få prøver først, og så kjøpe etterpå. Det er ikke noe dårligere råd enn å si "kjøp den, du kommer til å bli fornøyd, for det er jeg, og jeg vet best." Jeg har en helt annen hudtype (knusktørr og fuktfattig, tynn og finporet), og bruker en blanding av produkter fra ulike merker som jeg selv har kommet fram til. Men når det gjelder fuktighet, er jeg veldig fornøyd med vitaminmasken til Green People, brukt som fuktighetskrem (er ganske billig, fås på Vita eller nett), og Skin Hydrating Booster fra Dermalogica i kombinasjon med en passende fuktighetskrem. Endret 4. april 2010 av Honesty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå