Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å begynne å spille Wow igjen, men er usikker på hvilken server jeg skal velge. Jeg ønsker meg en pve-server hvor det finnes norske/skandinaviske guild (alliance) som tar i mot mindre hardcore spillere. Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du begynne fra scratch, eller skal du PTC-e en karakter? Hvis det er sistnevnte kan du jo finne guild før du velger server, så slipper du noen bomskudd.

Selv ser jeg ikke poenget med å gravitere mot norske eller skandinaviske guilds når det er såpass mange andre folk der ute, og engelsk er gangbar kommunikasjon med de aller fleste som spiller på engelske servere. Skandinaver har det der med å være helt forferdelig irriterende med en gang man plasserer dem foran en PC og gjør dem anonyme.

Skrevet

Skal du begynne fra scratch, eller skal du PTC-e en karakter? Hvis det er sistnevnte kan du jo finne guild før du velger server, så slipper du noen bomskudd.

Selv ser jeg ikke poenget med å gravitere mot norske eller skandinaviske guilds når det er såpass mange andre folk der ute, og engelsk er gangbar kommunikasjon med de aller fleste som spiller på engelske servere. Skandinaver har det der med å være helt forferdelig irriterende med en gang man plasserer dem foran en PC og gjør dem anonyme.

Vil begynne fra scratch. Har alltid spilt hunter (og bittelitt warlock), og vil nå forsøke meg på en priest. Har derfor ingen char å flytte.

Eneste grunnen til at jeg vil ha et norsk/skandinavisk guild er fordi det er enklere å kommunisere på morsmålet, logisk nok. Jeg føler meg ikke komfortabel nok med å bare skulle bruke engelsk. Ved pugs f.eks, så funker det flott, men jeg foretrekker å ha tilhørighet med folk jeg kan skrive norsk til. Mulig dette er uvanlig, ikke veit jeg.

Forøvrig har jeg ikke sett noe til oppførselen du nevner. Nå har jeg bare vært i guild med folk jeg har kjent i virkeligheten da (mer og mindre, noen har vært venner av venner selvsagt), så kan ha noe med det å gjøre.

Skrevet (endret)

Jeg er ikke 100% sikker når det kommer til alliance, men Stormscale tror jeg skal ha en større andel nordmenn generelt.

Så nå at du ønsker PvE, da er jeg usikker.

Endret av pittie
Skrevet

Jeg er ikke 100% sikker når det kommer til alliance, men Stormscale tror jeg skal ha en større andel nordmenn generelt.

Så nå at du ønsker PvE, da er jeg usikker.

Trenger ikke være en stor andel nordmenn, så lenge det finnes et ok guild med nordmenn/skandinaver. Men ellers tusen takk for tips.

Er kanskje ikke her det er enklest å få tips heller? Er grønn i forum-verden, så fant meg ikke noe alternativ i farta.

Skrevet

Nei kvinneguiden er kanskje ikke beste plassen å se :)

Kjenner til et par guilder som startet som norsk, deretter ble de skandinavisk, og deretter igjen har som regel endt opp med å bli internasjonal pga for få nordmenn rett og slett.

Noen steder som kanskje kan hjelpe:

http://forums.wow-europe.com/board.html?forumId=11096&sid=1

http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=172

http://www.catchgamer.no/?module=forum&f=forum&forumId=29716

Skrevet

Uuuh, herlig! Tusen takk for linker! ^^

Skrevet

ravencrest er en bra server med mesteparten scandinaviske folk, lav ms er det også. det er en pvp server.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...