kat-e Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 For 1,5 år siden kjøpte vi ICE trådløs Internett. Da fungerte det helt ok. Sakte og sikkert har hastigheten blitt dårligere. I påsken har hastigheten vært elendig. Til slutt så kjøpte vi Netcom trådløs Internett til 99 kr. Signalene er sterke, men den lokale tele butikken sier at ICE har solgt flere lisenser en de har kapasitet til. Å ringe bruker service nytter ikke, de har stengt hele påsken !!!!
Stillest vann Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 For 1,5 år siden kjøpte vi ICE trådløs Internett. Da fungerte det helt ok. Sakte og sikkert har hastigheten blitt dårligere. I påsken har hastigheten vært elendig. Til slutt så kjøpte vi Netcom trådløs Internett til 99 kr. Signalene er sterke, men den lokale tele butikken sier at ICE har solgt flere lisenser en de har kapasitet til. Selgeren hos din lokale telebutikk vet ikke hva han/hun snakker om. Lisensene er ikke knyttet til noe spesifikt område. At senderne i hytteområdene blir overbelastet i påsken er ikke det minste rart, abonnementet er jo ikke knyttet til noe spesifikt område - og det er jo hele poenget med mobilt internett. Netcom kommer til å få nøyaktig samme påskeproblem når/hvis de har nok suksess. Det eneste som hjelper/utsetter problemet er å bygge flere basestasjoner i hytteområdene. Men grensen for lønnsomhet ligger lavere enn det som er behovet i påsken. På samme måte som tilgangen på taxi på nyttårsaften; selv om det fantes nok lisenser, ville ingen kjøpe en ekstra bil som det var behov for én dag i året. Å ringe bruker service nytter ikke, de har stengt hele påsken !!!! Det er dårlig, ja.
Gjest Marlo Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Så rart. Vi hadde netcom og ble kjempeskuffa over kvaliteten. Gikk etter mye om og men over til ICE og har aldri vært mer fornøyd. Stabilt og bra hastighet. Har brukt det mest her i byen, men også i Sverige, på fjellet og i bilen under reiser - enda ikke støtt på noe problem.
Gjest Borghild Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Ice er noe dritt! Skikkelig ustabit og detter ut hele tiden. Hastigheten er grei nok, omtrent som vanlig ADSL, men det hjelper ikke så mye når det er så ustabilt.
Gjest Cho Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Jeg har hatt Netcom mob. bredbånd i ca 8 mnd. nå, og det er stabilt som bare pokker! Det har skjedd ca fire ganger at jeg har blitt kasta ut og har hatt problemer med å komme inn igjen, men da har jeg bare restarta pc'en så var det problemet løst. Og nå i påsken har hastigheten vært helt normal, men jeg har holdt meg i byen, da.
Gjest Nedfall Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Selgeren hos din lokale telebutikk vet ikke hva han/hun snakker om. Lisensene er ikke knyttet til noe spesifikt område. At senderne i hytteområdene blir overbelastet i påsken er ikke det minste rart, abonnementet er jo ikke knyttet til noe spesifikt område - og det er jo hele poenget med mobilt internett. Netcom kommer til å få nøyaktig samme påskeproblem når/hvis de har nok suksess. De har hatt nøyaktig samme påskeproblem! Var på hytta nå i påsken, og både Netcom og Telenor sitt mobil bredbånd var på grensen til ubrukelig tregt. Men det er ett svært hyttefelt fordelt på to sendere. En Netcom, og en Telenor. Håpløst. Men det er jo det som er bakdelen med mobilt og trådløst nett. Alle deler på samme båndbredde. Blir det for mange på en sender, detter hastigheten rett i bånn. Det kan aldri bli like bra som ADSL, fiber, kabelnett mm. Det er en helt annen teknologi. Helt ok som "nr2 kjekt å ha nett", men helt uegnet som ett stabilt, raskt bredbånd man kan tenke seg å bruke daglig. Vurderer du ett slikt nett, gå heller for ett abbonnement du betaler for bruken (ingen fast månedspris). Jeg kan love deg at har du ett ADSL abbonnement som hovednett, blir ikke mobilbredbåndet brukt mye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå