Gjest Gjest Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Hold deg langt unna nettsjekking hvis du ønsker en god forelder til dine fremtidige barn. Dette er typiske foreldre man ender opp med: http://www.dagbladet.no/2010/04/02/nyheter/utenriks/sor-korea/11112613/ Hvor mange av de som skriver i dette Barn- og familieforumet forsaker sine barn? Hvorfor sitter foreldre på dette forumet i påsken i stedet for å spise appelsiner med ungene på fjellet? Skam dere, alle nettavhengige foreldre. Dere ødelegger den neste generasjonen med latskapen og egoismen deres.
Lapetos Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Hold deg langt unna nettsjekking hvis du ønsker en god forelder til dine fremtidige barn. Dette er typiske foreldre man ender opp med: http://www.dagbladet.no/2010/04/02/nyheter/utenriks/sor-korea/11112613/ Hvor mange av de som skriver i dette Barn- og familieforumet forsaker sine barn? Hvorfor sitter foreldre på dette forumet i påsken i stedet for å spise appelsiner med ungene på fjellet? Skam dere, alle nettavhengige foreldre. Dere ødelegger den neste generasjonen med latskapen og egoismen deres. Dette er ikke "typiske foreldre man ender opp med" - dette er et ekstrem-tilfelle.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 (endret) Dette er ikke "typiske foreldre man ender opp med" - dette er et ekstrem-tilfelle. Tøys. Dette var et tilfelle der det gikk helt galt. Statistisk sett skjer slikt siden store mengder unger forsakes. Dette kan skje med mange unger som er så uheldige å ha nettavhengige foreldre. Endret 2. april 2010 av Bond
Lapetos Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 (endret) Tøys. Dette var et tilfelle der det gikk helt galt. Statistisk sett skjer slikt siden store mengder unger forsakes. Dette kan skje med mange unger som er så uheldige å ha nettavhengige foreldre. Hvor lang tid har du brukt på nett nå? EDIT: Jeg kan gjøre nøyaktig det samme som deg: http://www.xfamily.org/index.php/Dagbladet:_Guds_misbrukte_barn - dette skjer med alle barn som har religiøse foreldre. Religiøse foreldre burde bli meldt til barnevernet. Endret 2. april 2010 av Bond
Gjest gjest 1 Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Hvis man er på sjekkern så er man vel singel. Og oftest når man er singel og forelder så har barnet en forelder til. Jeg regner med at de som sitter på nettet og sjekker har barnefri i påsken..... Vårt barn er hos sin far, så jeg kan sitte på nettet så mye jeg vil.... Og våre barn sover også, så på kvelden kan jeg sjekke så mye jeg vil uten at noen bryr seg. TS; ta deg en appelsin og gå en tur i det fine været......
Gjest Kathy Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Det der er det største tøvet jeg har hørt på en lenge. Du sitter faktisk der å sier at man dersom man driver med nettsjekking, så er man en dårlig forelder for sine barn. I ekstreme tilfeller hvor en bedriver dette på helt ukontrollert måte vil være en ting, men ved passende anledninger og begrenset nettsjekking, kan jeg ikke se hvordan dette kan skade barnet/barna. Det finnes mange mange langt verre ting enn dette. Selv om én lar det gå over hånd, trenger du ikke å trykke det samme stemplet på alle andre med barn som driver nettsjekking.
Harlekin Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Dette er en forferdelig trist sak, men å sammenligne et så ekstremt tilfelle med foreldre som nettsjekker eller sitter på KG, er fullstendig idiotisk. Det er direkte slemt å prøve å gi folk dårlig samvittighet for dette. De fleste foreldre er gode og omsorgsfulle. Det er en grunn til at vi alltid hører om disse tilfelle i avisene, det ER nemlig en nyhet.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 Tråden er ryddet Bond, mod Altså, man kan ikke si at foreldre som sitter mer enn 20 minutter på nett hver dag bør anmeldes til barnevernet. Men det er greit å si at alle religiøse foreldre bør anmeldes til barnevernet. Du er ute og kjører nå, og du vet det
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 (endret) Dette er et ekstremt tilfelle og du kan ikke sammenligne nettsjekking og surfing på nette med å være avhengig av internett og være der 24/7.Hva vet du egentlig om disse menneskene som er på kg,ingen ting... Innlegget er endret. Helen, mod. Endret 3. april 2010 av Helen
Lapetos Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Altså, man kan ikke si at foreldre som sitter mer enn 20 minutter på nett hver dag bør anmeldes til barnevernet. Men det er greit å si at alle religiøse foreldre bør anmeldes til barnevernet. Du er ute og kjører nå, og du vet det Du er ute og kjører - jeg brukte "religiøse foreldre burde meldes til barnevernet" som et eksempel på hvor tåpelig det er å trekke frem et ekstrem-tilfelle, og si at alle er slik. Jeg gjorde nøyaktig det samme som deg, dersom du er TS, noe jeg regner med at du er. Hvorfor reagerer du på det? (Nei, jeg mener ikke at alle religiøse foreldre burde meldes til barnevernet, akkurat som jeg ikke mener at alle foreldre som bruker mer enn 20 minutt på nett burde meldes til barnevernet.) Moderator forsto at det jeg skrev var ironi, i motsetning til deg.
Gjest And Skrevet 4. april 2010 #12 Skrevet 4. april 2010 Har du barn da? hvorfor er du her? Hva gjør vel 5min på et forum av de 12-16 timene man har ellers med familien?
finkel Skrevet 4. april 2010 #13 Skrevet 4. april 2010 (endret) For det første, jeg traff min kjære på nettet og føler på ingen som helst måte at det kan gjøre meg til en dårligere mor. For det andre, dette vil jeg tro er et ekstremt tilfelle... Men - jeg bor for tiden i det landet som er nevnt i artikkelen, og folk her er generelt svært opptatte av (og bruker mye tid på) duppeditter, datadyr og alskens digitale ting som underholder, så at det var i dette landet det skjedde overrasker meg faktisk ikke. Endret 4. april 2010 av finkel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå