Gå til innhold

Kjønnsykdommer?

Har du hatt eller har du noen form for kjønnsykdom? noen gang?  

53 stemmer

1. 1. Har du hatt eller har du noen form for kjønnsykdom? noen gang?

• Nei!
      75
    • Ja...
      26

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og noen venninner satt her en kveld og diskuterte (som vi ofte gjør) alt og ingen ting... Og da kom temaet kjønnsykdommer opp, og jeg vet jo at flere jeg kjenner har vært så uheldige å pådratt seg slike... spørsmålene mine er da som følger...

1. Hvor mange har hatt en kjønnsykdom? Og dette gjelder ufarlige (sopp, kondylomer o.s.v) så vel som de litt alvorlige typene (Herpes, clamydia) som kan få konsekvenser senere hvis man ikke oppdager dem tidlig nokk???

2. Er det akseptabelt å ha hatt en slik sykdom i dag? Eller er dette noe man ville ha holdt for seg selv i forhold til en partner? (Under forutsetning at man ikke må fortelle han/henne det da - pga smitte fare osv...)

Dette er vel noe som vi ikke snakker så mye om... eller?

:yy: Northy :yy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har aldri hatt en SOS.

Gjest sexysadie
Skrevet

Har aldrig vært smittet med noe som helst,men d er jo ikke for sent enda!

Skrevet

NIX

Og med mitt antall partnere, så er jeg rimelig stlt over å ha insistert på kondom gang på gang på gang...

Skrevet

Forsiktige meg har da ikke hatt det.

Skrevet

Nei.

Synes det begynner å bli litt for vanlig

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei det har jeg gudsjelov ikke fått, men nå har jeg vært flink jente og påkrevd kondom med de jeg hadde sex med før jeg kom i et fast forhold..

Men jeg syns det er tragisk at så mange ikke bryr seg om å bruke kondom, når det er så mye sykdommer og "dritt" ute å går..

Gjest Anonymous
Skrevet
1. Hvor mange har hatt en kjønnsykdom? Og dette gjelder ufarlige (sopp' date=' kondylomer o.s.v) så vel som de litt alvorlige typene (Herpes, clamydia) som kan få konsekvenser senere hvis man ikke oppdager dem tidlig nokk??? [/quote']

Jeg har hatt sopp noen ganger ja, men nekter å kalle det en kjønnssykdom. Soppinfeksjoner kan oppstå helt uten seksuell kontakt med andre. Man ja: sopp er jo seksuelt overførbar den også.

Skrevet

jeg har aldri hatt det

har bare vært med ålreite jenter jeg da

litt flaks må man jo ha

hadde mistanke en gang og sjekka det

fikk en qtips i pikken auu..

men jeg var frisk da heldigvis

Skrevet

Nei, heldigvis. Sopp hører ikke inn under kjønnsykdom, forresten. Det har jeg hatt, men det får jeg av å spise noen typer antibiotika.

Har tatt full test noen ganger inkl hiv, siste gang før jeg og min nåværende kjæreste droppet kondom.

Skrevet

Sopp har jeg også hatt, et par ganger når jeg var gravid.

Så akkurat de tilfellene hadde ikke noe med sex å gjøre. (selv om tilstanden som skapte de hadde det. )

Skrevet

Hvor mang prosenter forteller sannheten når di er logget på med sitt alias.

Hadde avsteminge vært anonym så tru jeg tallen hadde vært anneledes enn resultaten foreløpig, der 95% ikke har hadd og 5% har hadd sexuell overførbar kjønnsykdomer.

Kan ikke tenke meg at nesten alle av di innloggede pesone har hadd så mye flaks, at dem ikke har revet på seg en liten Chlamydia enn gang, og at alle har brukt kondom hver gang ved tilfeldig sex.

For nesten alle min venner har hadt kjønnsykdomer. Og samtlig har slørvet med bruken av kondom.

Selv har jeg aldri hadd sex uten kondom og der for har jeg ikke testet positvt på test ennå, og jeg vet at jeg har hadd sex med pesoner som har vært smittet.(Har fått vite det etter på at dem har vært smittet, og blitt anbefalt til å gå og ta entest.)

Sopp er ikke kjønnsykdom,men kan bli overfør med sex. Man kan få sopp uten å hadd sex noen ganger, sopp kan man få vis miljøet blir forstyret av f.eks antibiotika.

Mvh

Kondomet

Skrevet

Jeg har herpes. Gidder ikke gå noe videre i detalje om hvordan jeg fikk dette, men jeg er fremdeles sammen med han som ga meg det. Og det er forsåvidt ikke noe problem heller. Det var helt for jævlig første gang jeg hadde utbrudd, men senere har det bare vært litt ubehagelig. Og så lenge man ikke har utbrudd så smitter det jo heller ikke. Jeg har kun utbrudd 1 gang i året sånn ca. Vil si at herpes er en ganske snill sykdom. :P

Skrevet
Hvor mang prosenter forteller sannheten når di er logget på med sitt alias.

Hadde avsteminge vært anonym så tru jeg tallen hadde vært anneledes enn resultaten foreløpig, der 95% ikke har hadd og 5% har hadd sexuell overførbar kjønnsykdomer.

Mvh  

Kondomet

Kan u i det hele tatt noe om statistikk og svarandel?

Jeg skal love deg en ting: Hadde jeg hatt en kjønnssykdom hadde jeg antakeligvis ikke svart.... Akkurat som at jeg ikke alltid har behov for å svare på andre ufordelaktige ting om meg.

Kan nok tenkes mange er som meg.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg og noen venninner satt her en kveld og diskuterte (som vi ofte gjør) alt og ingen ting... Og da kom temaet kjønnsykdommer opp, og jeg vet jo at flere jeg kjenner har vært så uheldige å pådratt seg slike... spørsmålene mine er da som følger...

1. Hvor mange har hatt en kjønnsykdom? Og dette gjelder ufarlige (sopp, kondylomer o.s.v) så vel som de litt alvorlige typene (Herpes, clamydia) som kan få konsekvenser senere hvis man ikke oppdager dem tidlig nokk???  

2. Er det akseptabelt å ha hatt en slik sykdom i dag? Eller er dette noe man ville ha holdt for seg selv i forhold til en partner? (Under forutsetning at man ikke må fortelle han/henne det da - pga smitte fare osv...)

Dette er vel noe som vi ikke snakker så mye om... eller?

:yy:  Northy  :yy:

Her kommer en liten opplysing soppinfeksjon er ikke en kjønnsykdom, du kan få det ved å bruke feil såpe, enkelte vanntyper om en er vant til hard vann, og plutselig får mykt vann. Osv blir litt feil å ta det med som kjønnsykdom :wink:

Skrevet

Donpedro:

Det er jo det jeg sier at den spøringen om kjønnssykdomer ikke er noe statisisk grunnlag, men jeg gjenn ga bare den foreløpige prosenten andelen på det tidspunktet jeg skriv det siste innlegget mitt.

Jeg har ikke sakt at det er en statestikk, for skal man få rigktige svar, så må man ha et mye støre grunnlag og alle må være anonym.

For jeg tru di fleste her inne ikke vil bruke sitt alias her inne når di forteller saker som virker negativt om dem.

Og hvor mange av dem som har hadd Kjønnssykdomer forteller alt til sin partner om hva dem har hadd før dem traff dem...

Mvh

Kondomet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...