Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Diamant
Skrevet

Hei! Har de siste 3-4 dagene opplevd at ukjente, utenlandske (?) kontakter legger meg til på messenger. I alt fire stykker har lagt meg til nå. Godkjente den første, fordi jeg trodde kanskje det var noen jeg kjente, men sletten den fort igjen når den ikke svarte på spørsmålet om hvem han/hun var... Etter det har jeg ignorert/blokkert alle. Er det noen som vet hvorfor dette skjer, og hva jeg kan gjøre for å forhindre dette?? Kan ikke huske å ha registrert meg noen tvilsomme plasser den siste tiden..

Har lite lyst å skifte e-postadresse også :/ Har hatt denne i maange år..

På forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mailadressen din har nok havnet i ondsinnede hender. :( Det trenger ikke være du som har delt mailadressen din. Det kan være andre som har virus/spyware på maskinen sin, og har deg i adresselisten sin. Evt. at de har skrevet inn mailadressen din på "tips en venn" eller "skriv inn mailadressen til 5 venner for å få .... gratis" osv...

Skrevet

Samme har skjedd med meg nå. Får sikkert 2-5 nye som vil legge meg til hver dag. Etter tidligere erfaringer vil det gi seg litt etterhvert.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

JEg har også fått usedvanlig mange sånne i det siste. En liten haug hver gang jeg logger på. Men ignorerer og blokkerer alle.

Skrevet

Har selv fått mange nye venneforespørsler på msn der det bare har vært utlendinger som har lagt meg til. Men jeg blokkerer og ignorerer de jeg også. Tror det er noe virus greier ;)

Skrevet

Jeps, har også merket at det har kommet flere nå i det siste.

Skrevet

Jeg får også maange utenlandske som vil legge på til på msn! Utrolig irriterende!!! Er det virus?? Plager jeg de jeg har i listen min da?? Har sett at andre i listen min har hatt virus før og fått meldinger av de "Hey, sjekke ut den link. Den er kul link. Gratis iPod" e.l.

Og er det noe jeg kan gjøre for å fjerne msn-virus?

Skrevet

Henger meg på her. Skikkelig irriterende. Noen dager er det 3-4 stk og andre dager ingen. Kjenner ingen av mail adressene.

Skrevet (endret)

Har dere alle personverninnstillingene på plass, da?

Gå til Verktøy-Alternativer-Personvern og huk av på alle options. Når det kommer en ny forespørsel så sjekk opp denne før du godtar.

Endret av Duplex
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har dere alle personverninnstillingene på plass, da?

Gå til Verktøy-Alternativer-Personvern og huk av på alle options. Når det kommer en ny forespørsel så sjekk opp denne før du godtar.

Jeg har iallefall brukt messenger i årevis, og dette er et problem som har dukket opp nå i løpet av de siste månedene. Godtar uansett ikke ukjente adresser.

Skrevet

Samme her - ingen som ikke er lagt til vennelisten av meg kan se noe informasjon - problemet er at det har skjedd en økning i ukjente som prøver å legge meg til.

Skrevet

Jeg opplever akkurat det samme for tiden. Irriterende, men jeg velger bare å ikke legge dem til.

Skrevet

For noen mnd. siden ble hotmail hakket. Alle ble oppfordret til å sjekke sin konto. Jeg skjekket min og fant ingen uregelmessigheter. Så da jeg i januar skulle sjekke utboksen min fant jeg at noen brukte kontoen min til å sende emailen i fra. De hadde brukt den noen mnd. Jeg skiftet umiddelbart passord. Så til messenger. Jeg har også fått forespørsel fra ukjente menn. Man må alltid huske å skru av profilen sin for åpen visning.

• 3 uker senere...
Gjest Diamant
Skrevet

Takk for alle svar:) Det holdt på i et par uker, men nå ser det ut til å ha gitt seg. Utrolig irriterende i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...