Gjest solsikke Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Jeg har havnet i en innmari sår situasjon. Kjæresten og samboeren min gjennom 5 år forteller meg at han ikke har lyst på meg og at han tror han kanskje aldri har hatt ordentlig lyst på meg. Vi har hatt 5 perfekte år på alle måter. Vi kommuniserer veldig godt, prater masse og ofte sammen, vi har mange felles interesser som vi deler gledene ved, vi har de samme verdiene og ønskene for livet og framtiden og vi er rause med klemmer og oppmuntringer til hverandre. Det eneste problemet har vært sex. Jeg har alltid hatt ofte lyst på sex, mens han bare har ønsket å ha sex en skjelden gang (noen ganger 1 gang pr uke, som oftest en mnd eller fler mellom hver gang). Det er stort sett jeg som har tatt initiativet og de gangene han har hatt lyst har som regel vært når vi har drukket alkohol. Han har en krevende jobb og mange interesser som han engasjerer seg veldig i. når jeg har stilt spørsmål ved hans manglende lyst, har han alltid svart at han er sliten, orker ikke eller rett og slett ikke har lyst. Nå sier han at han tror vi må avslutte forholdet og bare fortsette som de bestevennene vi er - han sier han er veldig glad i meg, men at han ser på meg som sin veldig kjære søster framfor kjæreste. Hva skal jeg gjøre? Jeg elsker denne mannen over alt på jord og gjør hva som helst for å vekke hans lyst ovenfor meg. Planen min nå er å være så mye som mulig borte fra han (bo hos venner osv), ikke ta kontakt med han og ikke ta på han. la alt være opp til han og håpe på at han da vil savne meg og forstå at han fortsatt er glad i meg som kjæresten sin. Tror dere dette er realistisk - eller er slaget tapt? Håper veldig på råd og erfaringer fra dere - da min fortvilelse ikke er til å holde ut...
Gjest Illiya Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Skjønner veldig godt at du er fortvilt! Dere har vært sammen i 5 år, og han sier nå at han aldri har hatt helt lyst på deg? Og det er også din erfaring, siden det er du som for det meste har tatt initiativ. Det høres ut som han har tenkt over dette, og at forholdet er over fra hans side. Ikke bare fordi han ikke har så lyst på sex med deg, men hovedsakelig fordi han ikke har de rette følelsene for deg. Jeg tror ikke du kan gjøre så mye med det. Taktikker og sånt funker ikke på manglende følelser eller sexlyst. Så jeg tror slaget er tapt sånn sett, og at du heller bør gå videre, uansett hvor vondt det gjør akkurat nå. Det kan også hende at han uansett har lav sexlyst, og at det egentlig ikke handler om deg, men om han selv. Kanskje han føler han ikke strekker til i forholdet med deg, fordi du har mer sexlyst enn han? Og at han bruker manglende tenning på deg til å forsvare seg? Jeg tror ikke du kan øke sexlysten hans, eller lysten han har på deg. Det er der eller ikke uavhengig av det du gjør nå.
Gjest solsikke Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 takk for kommentar, det er bra å høre andres syn på saken selv om det er vondt på samme tid. Jeg har også tenkt det at han har lav sexlyst, og foreslått at han skal ta en slik hormonprøve. Dette har han ingen tro på og vil derfor ikke gjøre. Jeg burde sikkert bare pakke sakene mine å flytte ut, samtidig så er det så vondt og opprivende etter så mange år og minner... Klamrer meg liksom til det siste håpet... Har liksom tenkt at dette bare er en krise som kommer hos han etter såpass lang tid i et forhold og som er mulig å komme over. men jeg må nok kanskje bare se realiteten i øynene... huff... kjærlighet er ikke lett..
Gjest Illiya Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Det er bedre å se realiteten i øynene enn å seigpine seg selv. Han har jo vært klar i sin tale, om at han ikke vil mer? Da er det lurest å forholde seg til det, selv om det gjør vondt. For jo fortere du forholder deg til det, og fortere kommer du over han og kan gå videre, istedet for å bruke mange mnd på å "redde" forholdet. Pakk sakene og flytt ut. Er du den rette for han, finner han det ut da. Ikke når du fortsatt er til stede for han. Hvor gamle er dere, forresten?
NovaFlare Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Nei og nei, så hjerteknusende å lese Hadde jo nesten vært mer hyggelig å høre at han var homofil eller utro, enn å høre dette. Jeg tror også du bør redde selvrespekten din ved å gå fra ham og helst ikke se deg tilbake, kun da vil han kunne se hva han mistet, når du har gått videre. Jeg tror ikke på taktikk i dette tilfellet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Dette var en trist situasjon! Hadde han ikke mer lyst helt i begynnelsen av forholdet heller? Det er jo ganske vanlig at man er litt "kaniner" i starten..! Jeg synes det er litt rart at dette ikke er blitt tatt tak i før, du har jo spurt ang. hans manglende sexlyst, men på den andre siden har han jo prøvd å skjule dette for ikke å såre deg. Et spørsmål som er vesentlig i mine øyne er: er det deg han ikke har lyst på eller er det sex generelt? Om det er det at han ikke blir kåt/har lyst på sex med deg, anser jeg dette for å være et større problem enn om han generelt bare har lav sexlyst. Har du prøvd å spørre hvorfor/hva som mamgler ved deg for at han skal tenne evt? (Kanskje ikke så lett å stille spørsmålet eller å svare )
Gjest expert Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 har han ikke lyst på deg eller har han ikke lyst i å ha sex i det hele tatt.enhver person har lyst på sex men i forskjellige måter og lysten varierer fra en til en .noen har lyst på vanlig sex noen er glad i anal for eksempel. jeg tror at han har lyst på sex på en måte han ikke finne hos deg. jeg anbefaler at du finne hva han elsker i sex for eksampel gå inn på historie i internett search og finne ut om han ser på noe prono filmer og hva slags han anbefaler. for det kan være noe han ikke finne i forholdet mellom dere og leter etter på nettet (f.eksampel)
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Uff, føler med deg Ikke lett å trøste i en slik situasjon. Hadde han en gang hatt lyst på deg så kunne vi sagt at tenningen kan vekkes igjen. Jeg syns du fortjener en mann som er gal etter deg! Prøv å legg dette bak deg. En dag står drømmeprinsen der
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #9 Skrevet 18. september 2010 Jeg hadde en periode hvor min samboer også ville ha veldig lite sex. Det kunne gå flere uker i mellom, noen ganger over en måned. Vi hadde det bra på alle mulig andre måter, men akkurt sex hadde han alltid en unnskyldning for ikke å ha i perioder. (som oftest var han sliten/dårlig/orket ikke) Det gjorde det ikke bedre av at jeg presset, ville vite hvorfor, trodde han hadde lav sexlyst, maste om å begynne på sinktilskudd for å se om det ble bedre. Det viste seg at han rett og slett var overarbeidet, det hadde ingenting med meg å gjøre, men JEG gjorde det ikke noe bedre. Denne fasen varte i kanskje tre mnd, og da jeg innfant meg med situasjonen og lot han få tid på seg så kom lysten til å ha sex tilbake. I dag har vi normalt sex 2-3 ganger i uken, og vi trives godt med det Så kanskje føler han et press? Jeg vet ikke, men jeg opplevde iallefall at ting ble veldig mye bedre når jeg lot han ta initativet oftere, istedenfor at jeg skulle presse meg på.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2010 #10 Skrevet 18. september 2010 Hør hva han faktisk SIER. Og ikke prøv desperat å forme det til å bli noe som passer deg bedre. For det kommer ikke til å skje. Han er ikke seksuelt tiltrukket av deg. La ham gå. Finn en som ikke kan greie å holde fingrene fra deg. Og få det BRA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå