LindaM Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jeg har begynt å tenke veldig mye på make-upen på bryllupsdagen. Kjenner jeg er litt nervøs selv om det er en make-up artist jeg kjenner som skal legge den på meg. Jeg bruker bare concealer under øynene, mascara og litt solpudder i kinnene til daglig, men vil selvfølgelig sminke meg mer på den store dagen. Er først og fremst på jakt etter en dekkende, flott foundation uten skimmer. Synes det er utrolig vanskelig med foundation Han som skal sminke meg anbefaler id mineral foundation, men jeg er litt usikker siden jeg har litt sensitiv hud, og har lest at dette merket kan være litt "hardt" for en følsom hud. Jeg satt og googlet litt, og kom over "Make-up store" sine sider. Det ligger bl.a en forretning på majorstua. De tilbyr kurs, og når kurset er over, kan du velge deg produkter for det kurset kostet. Selv om jeg ikke skal sminke meg selv, er det kanskje lurt å få anbefalt produkter osv? Har dere noe tips, eller anbefalinger? Hvordan ordner dere make up?
Kirby Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Om jeg skulle hatt sminkør hadde jeg stolt på at vedkommende visste selv hva som ville passe, men jeg skal sminke meg selv og har vurdert kurs hos MUS eller MAC, men jeg ser det an.
lilleGrethe Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Jeg skjønner ikke hvor du har lest at i.d. er hardt for huden. Mineralsminke skal jo være noe av det mest naturlige og skånsomme som finnes? Jeg har ganske sensitiv hud, og bruker i.d. til daglig - jeg har ikke hatt noen problemer! Pa den annen side har min venninne som skal sminke meg sagt at i.d. ikke er det beste til brudesminke, fordi det faktisk er en del skinn i det som ikke blir så bra på bilder. Hun går makeupartistlinja på NISS, så jeg tror hun vet hva hun snakker om. Kan du ikke spørre sminkøren din om dette, og fortelle ham om dine bekymringer?
Jade Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Om du er sensitiv eller ikke, skal ikke ha noe å si. Men hvis du er allergisk mot Bismuth, så bør du ikke bruke den vanlige foundationen til ID ("Matte" er uten, men vet ikke om de selger den i Norge?). Mange tror de er allergisk mot Bismuth i ID, men lovpriser andre produkter med Bismuth i. Ofte er det at de reagerer på ID-kosten, som er stikkete. Jeg brukte ID i bryllupet, og jeg synes jeg så litt "svett" ut pga at den var litt for shiny. Hadde jeg skulle giftet meg nå, hadde jeg valgt en mer matt foundation. Evt. bedt frisøren matte det en del ned, og hatt med mattende transparent pudder, så jeg kunne tatt på utover kvelden. Hadde jeg oppdaget Everyday Minerals den gangen, så hadde jeg tatt med den! Jeg ville studert Make Up Store sin foundation sin ingrediensliste nøye før du kjøper den! Det gjelder egentlig uansett hvilket merke du kjøper!
LindaM Skrevet 2. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2010 Takk for svar! Skal selvfølgelig snakk mer med han før vi bestemmer oss. Ville bare høre om noen her inne hadde noen lure tips, eller erfaringer. lilleGrethe: Har lest ganske mange steder på nettet at mange reagerer på id sin make up (pga bismuth). Bare å google, så kommer det opp en del om det. Vet om mange som er super fornøyde også, så sikkert veldig individuelt Skal teste ut everyday minerals tenkte jeg. Har inntrykk av at denne er mattere, og mer skånsom. Finner nok ut av det. Kanskje ikke noe vits med kurs hvis man allikevel ikke skal legge make upen selv..
Bolus Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Takk for svar! Skal selvfølgelig snakk mer med han før vi bestemmer oss. Ville bare høre om noen her inne hadde noen lure tips, eller erfaringer. lilleGrethe: Har lest ganske mange steder på nettet at mange reagerer på id sin make up (pga bismuth). Bare å google, så kommer det opp en del om det. Vet om mange som er super fornøyde også, så sikkert veldig individuelt Skal teste ut everyday minerals tenkte jeg. Har inntrykk av at denne er mattere, og mer skånsom. Finner nok ut av det. Kanskje ikke noe vits med kurs hvis man allikevel ikke skal legge make upen selv.. Hei du! Hvor skal du sminke deg? Er det noen her som har tips til frisør og sminkør i oslo? Hilsen bolus:)
Barcelone Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Jeg har begynt å tenke veldig mye på make-upen på bryllupsdagen. Kjenner jeg er litt nervøs selv om det er en make-up artist jeg kjenner som skal legge den på meg. Jeg bruker bare concealer under øynene, mascara og litt solpudder i kinnene til daglig, men vil selvfølgelig sminke meg mer på den store dagen. Er først og fremst på jakt etter en dekkende, flott foundation uten skimmer. Synes det er utrolig vanskelig med foundation Han som skal sminke meg anbefaler id mineral foundation, men jeg er litt usikker siden jeg har litt sensitiv hud, og har lest at dette merket kan være litt "hardt" for en følsom hud. Jeg satt og googlet litt, og kom over "Make-up store" sine sider. Det ligger bl.a en forretning på majorstua. De tilbyr kurs, og når kurset er over, kan du velge deg produkter for det kurset kostet. Selv om jeg ikke skal sminke meg selv, er det kanskje lurt å få anbefalt produkter osv? Har dere noe tips, eller anbefalinger? Hvordan ordner dere make up? Jeg er utdannel stylist og make-up artist. På skolen hvor jeg gikk brukte vi noe som het Make-up forever som er det europeiske motstykket til Mac (som er proff make-up). De har en foundation som er silikonbassert og veldig lett og fin og utrolig drøy! Jeg har brukt denne på en venninne av meg som er VELDIG sensitiv i huden og det gikk veldig bra. Den er i tillegg vannfast. Kan anbefale denne på det varmeste!
Kirby Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Jeg er utdannel stylist og make-up artist. På skolen hvor jeg gikk brukte vi noe som het Make-up forever som er det europeiske motstykket til Mac (som er proff make-up). De har en foundation som er silikonbassert og veldig lett og fin og utrolig drøy! Jeg har brukt denne på en venninne av meg som er VELDIG sensitiv i huden og det gikk veldig bra. Den er i tillegg vannfast. Kan anbefale denne på det varmeste! Men som dessverre ikke er å få tak i i Skandinavia
Anglofil Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Har tenkt litt på dette selv, men ble veldig glad da jeg fant en frisør som også kan sminke meg på den store dagen. Mvh Yvonne
fru sp Skrevet 2. april 2010 #10 Skrevet 2. april 2010 Jeg ble prøvesminket her om dagen, av en som er utdannet og vunnet endel priser. Hun sverget til id, og jeg ble så fin at jeg har kjøpt det nå! Det eneste jeg ikke var super fornøyd med var øynene, de ble smale, hun la liner på våtkanten, d kler jeg ikke. Så bra vi prøvde, da vet jeg hva jeg skal unngå på selve dagen.
Barcelone Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Men som dessverre ikke er å få tak i i Skandinavia Jo visst kan du få det i skandinavia! De selger det på ved skolen jeg gikk på! Norsk frisør, hud og stylistskole 62521560. Spør etter Ira!
LindaM Skrevet 3. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 3. april 2010 Hei du! Hvor skal du sminke deg? Er det noen her som har tips til frisør og sminkør i oslo? Hilsen bolus:) Jeg har en tidligere kollega og kompis, som jobber i salongen til jan thomas i parkveien. Han er frisør og make up artist, og har sminket meg en del ganger tidligere når han konkurerte i NM, og tok eksamen i make up. Han er veldig flink, men han har ikke sminket meg naturlig før, bare litt "crazy" i og med at det har vært til konkuranser o.l. Så er litt spent på den naturlige sminken. Heldigvis kommer han til meg på bryllupsdagen, så slipper jeg å dra ut
LindaM Skrevet 3. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2010 Jeg er utdannel stylist og make-up artist. På skolen hvor jeg gikk brukte vi noe som het Make-up forever som er det europeiske motstykket til Mac (som er proff make-up). De har en foundation som er silikonbassert og veldig lett og fin og utrolig drøy! Jeg har brukt denne på en venninne av meg som er VELDIG sensitiv i huden og det gikk veldig bra. Den er i tillegg vannfast. Kan anbefale denne på det varmeste! Oi, den høres jo flott ut! Hvor dekkende er den? Hvordan er denne i forhold til f.eks id? (hvis du har prøvd begge) Huden min er egentlig veldig grei. Jeg har bare lett for å bli litt tørr, og er litt sensitiv. Vil ha en foundation som er litt ekstra dekkende denne dagen.
Barcelone Skrevet 3. april 2010 #14 Skrevet 3. april 2010 Oi, den høres jo flott ut! Hvor dekkende er den? Hvordan er denne i forhold til f.eks id? (hvis du har prøvd begge) Huden min er egentlig veldig grei. Jeg har bare lett for å bli litt tørr, og er litt sensitiv. Vil ha en foundation som er litt ekstra dekkende denne dagen. Jeg har ingen erfaring med id så det skal jeg ikke uttale meg om. Den heter face ond body og gir en jevn og fin overflate. Ikke noe jeg anbefaler hvis du sliter med fet hun, men til normal/lett tørr hud er den veldig fin. Vet ikke om du ser på synkronsvømming, men det var den foundationen som ble brukt av synkronsvømmerne under OL i Bejing. Den kan brukes på hele kroppen og er som sagt vannfast så den smitter ikke av på klærne heller. Du kan gå inn på makeupforever.com og lese mer om den. Der står dert også om andre typer foundationer som de har. =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå