Gjest laila Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jeg er i ferd med å avslutte et ekteskap og med det et 10 år langt forhold... Det ser ut til å gå forholdsvis rolig for seg, og vi greier enn så lenge å snakke sammen. Det er ingen barn involvert. Men, nå nesten før jeg har fått "brutt" med min mann er jeg i ferd med å falle pladask for en annen mann... Jeg prøver å gi meg selv tid for meg selv, men kjenner at jeg har lyst til å ha kontakt hele tiden, er i ferd med å få følelser for denne mannen. All denne dramatikken foregår i ei lita bygd der alle gjerne tror de vet alt om alle og ryktene sprer seg fort. Enn så lenge har jeg ikke hørt noen rykter, men vet disse kommer og forbereder meg på dette... Noen som har tanker om dette? Bør jeg følge hjertet og gjøre det jeg føler for, eller hva...? Takk;)
Gjest Illiya Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 Ja, klart du kan følge hjertet ditt! Men du bør også følge fornuften. Er dette en mann som er verdt å satse på, så gjør gjerne det. Men hvis ikke, så vet du bedre enn å følge hjertet? Dessuten, bør du bry deg om hva folk sier? Du er vel dame over ditt eget liv? Du er kanskje dagens "nyhet", men i morgen er det noe annet som fenger, og du er glemt. Så ikke la folk i bygda være viktigere for deg enn din egen lykke, men gjør det du selv mener er rett.
Gjest lailia Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Takk for tilbakemelding. Det er akkurat det samme jeg har konkludert med. Prat blir det uansett fordi jeg bor der jeg bor, det må jeg bare regne med. Men, håper og tror at jeg gjør det riktige for tiden videre, og da må jeg være trygg på meg selv for de valgene jeg tar;) Det er i alle fall ikke riktig for noen parter å gå i et forhold bare av gammel vane, og jeg og den "nye" mannen er såpass åpne at jeg tror vi skal unngå de verste fellene..!
ts_ts Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Jeg synes du skal følge hjertet ditt, men samtidig burde du tenke litt på eksen også. Kanskje ikke gjøre det for åpentbart, det er UTROLIG sårende og vondt for de aller fleste. Lykke til! (ja, jeg har blitt utrolig såret selv på denne måten selv om hun kanskje ikke tenkte på det)
Gjest laila Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Dette synes jeg også er veldig viktig. Jeg er jo tross alt glad i min partner gjennom mange år, og jeg håper vi kan snakke sammen i fremtiden. Så tror det er et viktig poeng å ikke "gni det inn", kan tenke meg hvor sårende det ville vært for min egen del...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå