Gå til innhold

Til alle dere hunnkjønn med blek hud:

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har dere noen gang blitt helt fornøyd ved bruk av selvbruner? Har prøvd diverse selv, men synes alltid jeg blir gulaktig og skjoldete samme hvor nøye jeg er. Det ender med at jeg må skrubbe det av igjen :x

Hvis du noen gang har klart å få det perfekt til, hvilket merke brukte du og så fargen naturlig ut?

VIL SÅ GJERNE FÅ EN GYLDEN BRUNFARGE UTEN Å ØDELEGGE HUDEN MIN I SOLSTUDIO. FINNES DET HÅP FOR MEG?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg setter meg på gjerdet for å finne ut det samme. Jeg har brukt det engang og da så jeg ut som en gulrot.

Skrevet

Hvorfor ikke finne seg til rette med naturlig blek hud og heller pleie den slik at den kommer til sin rett?

Mae

Skrevet

Enig med Mae.

Og; når alle er brune, hva er da så spesielt ved å være brun?.. :wink:

Skrevet

Jeg har helt hvit hud og blir aldri brun, bare brent så jeg soler meg rett og slett ikke. Og jeg orker ikke å bruke selvbruner rett og slett fordi det er noe skikkelig griseri, ser unaturlig ut og jeg tror heller ikke det er sunt for huden på lang sikt.

Mae

Skrevet

Jeg er blek selv, blir aldri brun - til nød litt gylden. I teorien er jeg enig med Mae, gjør det beste ut av den huden man har naturlig. Men når sommeren kommer og man vil ha på skjørt er det ikke morsomt å ha skummetmelk fargete legger (mer eller mindre like hvite om det er mai eller august...) når alle andre har ulike sjatteringer av brunfarge. Jeg har prøvd alt mulig av selvbruningsmerker og aldri blitt helt fornøyd - uansett hvor forsiktig man er med å smøre jevnt, bruke peeling og lotion - det blir lett skjoldete. eneste gangen jeg var 100 pst fornøyd var da jeg fikk St. Tropez påsmurt i salong og det blir jo litt dyrt i lengden.

Da jeg var fjortis syntes jeg det var veldig trist at jeg aldri ble brun og solte meg til jeg var selvlysende rosa. Nå har jeg bikket 30 og er mer fornøyd med meg selv og min bleke hud - men det er deilig å ha brune legger innimellom!

Skrevet

Jeg er ikke glad i å sole meg, og er helt imot solarium. Heldigvis blir jeg fort brun hvis jeg gidder.

Tror ikke selvbruner er skadelig, hudspesialist dr Ole Fyrand har anbefalt selvbruner flere ganger. Jeg synes det er vanskelig å få et pent resultat, men har vært fornøyd med Dior sin Bronze i sprayform.

Forøvrig er det ikke noe å strebe etter å være brun hele året, men melkehvite legger/armer/lår i shorts eller skjørt på sommeren er stygt.

Skrevet

Det er forskjell på blek og blek. Noen har hvit blekfarge og hår osv som passer til dette. Da er det greit å være blek.

Selv blir jeg mer grå-grønn-blå-hvit, og det er langt mindre fresht og lekkert... Bruker selvbruner på beina om sommeren, ihvertfall på starten av sesongen.

Skrevet

Hvis man ikke orker selvbrunere, er stay-up-strømper eller flortynne strømpebukser i fargen "tan" kanskje et alternativ?

Skrevet

Det finnes forskjellige selvbrunere.

Jeg har sett noen som er tilpasses lys hud også.

Min venninne blander ut fuktighetskrem med selbruningskrem (blander GODT) og bruker denne for å få litt farge. Det fungerer fint.

Skrevet
Hvis man ikke orker selvbrunere' date= er stay-up-strømper eller flortynne strømpebukser i fargen "tan" kanskje et alternativ?

I sommervarmen er dette IKKE et alternativ for meg.

Skrevet

Er glad for at det finnes Guerlain solpudder, man blir ikke mye jevn brun av selvbrunere nei. Men ville ikke brukt solpudderet over hele kroppen da, men det hjelper at man ser fresh ut i ansiktet mener nå jeg :).

Skrevet

Har aldri prøvd. Kanskje på bena neste sommer? Forøvrig er jeg av den oppfatning at man kan ikke se helt fantastisk ut hele tiden, for da er det ingen som legger merke til det om du pynter deg. Overført til soling: Hvis du skjems av å være veldig blek i begynnelsen av sommeren, så er det litt tåpelig. Du merker da forskjellen, og blir SÅ fornøyd med den lille fargen du får.

Rasemessig definerer jeg meg som extra-white.

Skrevet

Jeg har vært fornøyd! Men jeg synes det er veldig kjedelig å gå rundt og stinke. Dessuten ser det ikke så pent ut når fargen begynner å gå vekk. Det blir lett litt skjoldete, og huden i ansikett blir lett litt fet..

Skrevet

Man trenger absolutt ikke å gå rundt og stinke,selv om man bruker selvbruningsprodukter. Jeg bruker dem stort sett om kvelden. Tar på 2-3 timer før jeg legger meg og skyller ansiktet før jeg går til sengs.

Om man slurver med peelingen, så blir det skjoldete når fargen går av. Merket det godt for noen dager siden. Jeg hadde tatt peeling i ansiktet og på halsen, men ikke på brystkassen. Et par dager etter hadde jeg flasset av det meste på brystkassen, men i ansiktet og på halsen var alt like jevnt.

Hvis huden blir fet av selvbruningskremen, så prøv mousse. Jeg har aldri hatt problemer med at huden blir fet, selv om jeg i utgangspunktet har fet hus i T-sonen. Men moussen blir absolutt ikke fet når den kommer på huden.

Skrevet

Prøv lacome sin selvbrunings melk for kropp og ansikt, den er jeg veldig fornøyd med. Ikke så mye farge har den heller, så man blir ikke så veldig brun bare lit farge. I tillegg så er den ikke fet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...