Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Etter litt overtalelse har jeg gått med på å opprette profil på sukker. Har fått masse henvendelser, men ingen jeg anser som seriøse. Jeg trodde jeg var en vanlig oppegående jente helt til jeg prøvde dette. Nå innser jeg at jeg må være voldsomt sær og kresen. Det er ingen der inne som er min type. Skal innrømme at jeg ikke har vært der inne mange dagene, så mulig jeg ikke har gitt det en ordentlig sjanse. Noen som har noen erfaring med nettdating, og som vil øse av sin kunnskap?
Gjest smoothie22 Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 traff masse sære folk jeg også, til jeg sendte en beskjed til en søt fyr en dag, som nå er samboeren min:) tok meg et par år, mens han hadde vært medlem 1 dag.. hehe! mye rare folk som sagt, men innimellom noen bra :O)
Gjest Emera Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Nettdating kan være en langvarig prosess, gitt. Det er så mange mennesker på datingsider, og det kan oppleves som å lete etter nåla i høystakken. Hvis du virkelig har lyst til å lete etter noen der, så gi det mer tid.
Konservativ Mann Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Ja, det må være virkelig fælt å være så perfekt at man aldri finner noen som er bra nok. Hva får dere (gjerne feite, og smådumme) norske jenter til å tro dere "fortjener bedre" uansett hvor mange tilbud dere får???
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Hva får dere (gjerne feite, og smådumme) norske jenter til å tro dere "fortjener bedre" uansett hvor mange tilbud dere får??? Vi fortjener vel noen vi faktisk liker, vi også.
I Grosny Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Vi fortjener vel noen vi faktisk liker, vi også. Du fortjener en ekte deg-entusiast. Full kjærlighet. Kanskje en som er enda snillere og mer høflig enn Konservativ Mann. Mange opplever at nettdating tar tid. Til å begynne med så blir det gjerne litt brevveksling med noen personer, og så viser det seg at en er så hyggelig at ett møte er interesant. Dette møtet kan bli hyggelig, eller det kan bli som ett jobbintervju. Mange ønsker ikke å gå videre etter dette møtet. Slike møter anbefaler jeg å ta lett på. Se på det som en mulighet til å få kjennskap til ett nytt menneske, og ikke tenke for mye framtidsplaner i utgangspunktet. Bare ha en hyggelig kommjunikasjon der og da. Jeg skrev nok brev til 30 damer, snakket med 10 , oppdaget at 3 var veldig bra, og 1 av de tre forsto at jeg var den rette. Dette tok 4 måneder, og var en spennende tid der jeg ble litt kjent med mange damer.
Konservativ Mann Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Vi fortjener vel noen vi faktisk liker, vi også. Men dere liker jo ingenting som er kult, jo!! Ikke liker dere "boleaper", ikke liker dere voldelige/voldsomme idrettsgrener, ikke liker dere heavy metal, ikke liker dere TV-spill, ikke liker dere å ta den i rumpa! Herregud, da kvinne!!
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Etter litt overtalelse har jeg gått med på å opprette profil på sukker. Har fått masse henvendelser, men ingen jeg anser som seriøse. Jeg trodde jeg var en vanlig oppegående jente helt til jeg prøvde dette. Nå innser jeg at jeg må være voldsomt sær og kresen. Det er ingen der inne som er min type. Skal innrømme at jeg ikke har vært der inne mange dagene, så mulig jeg ikke har gitt det en ordentlig sjanse. Noen som har noen erfaring med nettdating, og som vil øse av sin kunnskap? Hvordan er profilen din? Er du "sprudlende og spontan"? Liker å reise? Synes "kjemi" er viktigst? Trener på SATS? Og etter å ha skrevet en så fantastisk profil, sitter du kanskje og venter på at alle ridderne skal sende det meldinger slik at du velge ut den mest fantastiske? I så fall er du en helt vanlig "oppegående" jente og får svar fra nøyaktig like oppegående menn.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. april 2010 #10 Skrevet 2. april 2010 Etter litt overtalelse har jeg gått med på å opprette profil på sukker. Har fått masse henvendelser, men ingen jeg anser som seriøse. Jeg trodde jeg var en vanlig oppegående jente helt til jeg prøvde dette. Nå innser jeg at jeg må være voldsomt sær og kresen. Det er ingen der inne som er min type. Skal innrømme at jeg ikke har vært der inne mange dagene, så mulig jeg ikke har gitt det en ordentlig sjanse. Noen som har noen erfaring med nettdating, og som vil øse av sin kunnskap? Kanskje 1 av 100 er godkjent?
Gjest gjest Skrevet 2. april 2010 #11 Skrevet 2. april 2010 Hvordan er profilen din? Er du "sprudlende og spontan"? Liker å reise? Synes "kjemi" er viktigst? Trener på SATS? Og etter å ha skrevet en så fantastisk profil, sitter du kanskje og venter på at alle ridderne skal sende det meldinger slik at du velge ut den mest fantastiske? I så fall er du en helt vanlig "oppegående" jente og får svar fra nøyaktig like oppegående menn. Ha ha ha, bang on! Men det er egentlig verre enn dette. Mange kvinneprofiler er så godt som tomme, enten er det et profilbilde med uten noen ledsagende tekst, eller så mangler like godt begge deler. Til nød skriver hun: "synes det er vanskelig å beskrive seg selv, veit ikke hva jeg skal skrive her, men send en melding så får du kaaaaaaaaanskje svar, dvs. DERSOM du oppfyller samtlige av hennes krav: bilde, kjekk og veltrent, aktiv, rik, god utdannelse, kunnskapsrik (dvs. du kan imponere henne og underholde henne, i tillegg til at du får høy status i vennekretsen hennes), morsom (svært viktig. Hun er selvsagt en fantasiløs tørrpinn selv, men det spiller jo ingen rolle siden hun er kvinne, og det er jo mannens oppgave å kunne forføre henne med sitt vidd. Dessuten er det jo bare kvinner som har lov til å stille krav, ikke sant?), spennende personlighet, generøs (dvs. hun er snylter, selvsagt), mange, mange venner og bekjente (hun vil gjerne egle seg inn på vennekretsen din), ambisiøs (meget viktig, fordi hun selv da vil slippe alt peset dette medfører), at venninnene hennes godkjenner deg (også viktig siden hun er uselvstendig og ikke alltid i stand til å gjøre seg opp en uavhengig mening), etc. etc. Tross innholdstom profil og en kravliste som ikke på noen måte står i forhold til det lille hun selv har å tilby så forventer hun gjerne svar - mange svar. At det ikke står noe interessant på profilen hennes som kunne tenkes å trigge et spørsmål eller to er helt likegyldig. Hun er jo kvinne må vite, holder ikke det kanskje? Men det verste er muligens at menn faktisk biter på. Desperasjon kalles det.
Konservativ Mann Skrevet 2. april 2010 #12 Skrevet 2. april 2010 Ha ha ha, bang on! Men det er egentlig verre enn dette. Mange kvinneprofiler er så godt som tomme, enten er det et profilbilde med uten noen ledsagende tekst, eller så mangler like godt begge deler. Til nød skriver hun: "synes det er vanskelig å beskrive seg selv, veit ikke hva jeg skal skrive her, men send en melding så får du kaaaaaaaaanskje svar, dvs. DERSOM du oppfyller samtlige av hennes krav: bilde, kjekk og veltrent, aktiv, rik, god utdannelse, kunnskapsrik (dvs. du kan imponere henne og underholde henne, i tillegg til at du får høy status i vennekretsen hennes), morsom (svært viktig. Hun er selvsagt en fantasiløs tørrpinn selv, men det spiller jo ingen rolle siden hun er kvinne, og det er jo mannens oppgave å kunne forføre henne med sitt vidd. Dessuten er det jo bare kvinner som har lov til å stille krav, ikke sant?), spennende personlighet, generøs (dvs. hun er snylter, selvsagt), mange, mange venner og bekjente (hun vil gjerne egle seg inn på vennekretsen din), ambisiøs (meget viktig, fordi hun selv da vil slippe alt peset dette medfører), at venninnene hennes godkjenner deg (også viktig siden hun er uselvstendig og ikke alltid i stand til å gjøre seg opp en uavhengig mening), etc. etc. Tross innholdstom profil og en kravliste som ikke på noen måte står i forhold til det lille hun selv har å tilby så forventer hun gjerne svar - mange svar. At det ikke står noe interessant på profilen hennes som kunne tenkes å trigge et spørsmål eller to er helt likegyldig. Hun er jo kvinne må vite, holder ikke det kanskje? Men det verste er muligens at menn faktisk biter på. Desperasjon kalles det. Hadde man delt ut premier for glitrende innlegg, skulle du faen meg fått førstepremien! Her tok du norske sutrejenter så til de grader på kornet!!
skandale Skrevet 2. april 2010 #13 Skrevet 2. april 2010 Jeg skjønner ikke at dere gidder å henge på Kvinneguiden om vi kvinner er så fæle og håpløse, og frivillig bli bitrere av å oppsøke dette forumet til stadighet.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2010 #14 Skrevet 2. april 2010 Jeg skjønner ikke at dere gidder å henge på Kvinneguiden om vi kvinner er så fæle og håpløse, og frivillig bli bitrere av å oppsøke dette forumet til stadighet. Men det er helt greit at kvinner sitter her og starter tråder om hvor fæle de mennene som kontakter dere er?
Gjest gjest Skrevet 2. april 2010 #15 Skrevet 2. april 2010 Jeg skjønner ikke at dere gidder å henge på Kvinneguiden om vi kvinner er så fæle og håpløse, og frivillig bli bitrere av å oppsøke dette forumet til stadighet. Jeg er innom KG iblant fordi jeg synes dette er det beste debattforumet jeg har kommet over. Innleggene er som oftest interessante, av og til morsomme, og i noen tilfeller riktig velskrevne også. Dessuten tar folk seg bryet med å skrive *hele* setninger, og det er ikke alltid regelen annetsteds. Jeg synes ikke kvinner er fæle og håpløse, tvert i mot liker jeg kvinner svært godt. Men å skrive profiler, nei dét kan dere ikke (det er noen hederlige unntak da, det skal sies. Gode og utfyllende profiler ført i pennen av tydelig intelligente kvinner). Da synes jeg det er rart - og en smule urettferdig - at kvinner klager over våre profiler, all den stund langt flere menn legger seg i selen og faktisk byr litt på seg selv enn hva som synes å være tilfelle på spinnesiden. Hva det skyldes vet jeg ikke riktig, men jeg mistenker at den klare overvekten av menn på disse sidene fører til at kvinner slipper unna med en god del ting en mann ville blitt naglet for. Spør deg selv: ville du tatt kontakt med en mann som ikke gidder å si noenting om seg selv? Ikke tale om, eller hva? Spør deg så om dette vil stoppe en mann fra å innlede kontakt med deg? Ikke faen. Nå er jo ikke dette kvinners feil da, men snarere et utslag av mannens evige og nederlagsdømte jakt på fitte. Det jeg derimot beskylder kvinner for er at de - tilsynelatende - ikke ser noe problem i å kreve mer enn hva de kan tilby selv, og at dette er deres selvsagte fødselsrett som kvinner. Dét er nemlig arroganse, og ikke så rent lite dumhet.
Gjest Emera Skrevet 2. april 2010 #16 Skrevet 2. april 2010 Hvordan er profilen din? Er du "sprudlende og spontan"? Liker å reise? Synes "kjemi" er viktigst? Trener på SATS? Og etter å ha skrevet en så fantastisk profil, sitter du kanskje og venter på at alle ridderne skal sende det meldinger slik at du velge ut den mest fantastiske? I så fall er du en helt vanlig "oppegående" jente og får svar fra nøyaktig like oppegående menn. Da jeg prøvde nettdating fikk jeg mange brev fra menn som likte profilen min fordi den var en av få som var annerledes enn det der.
juliane Skrevet 2. april 2010 #17 Skrevet 2. april 2010 Jeg har jo ikke sett andre jenteprofiler, men vil si min var betydelig mer "spennende" enn det dere skisserer her. Jeg begynte med en advarsel om noen av mine dårlige og svært jentete sider, før jeg videre ramset opp endel av mine særtrekk som sikkert var sjarmerende for noen og usjarmerende for andre. Satte det på spissen og skrev bare om de "rare" tingene, og satset på at drømmemannen ville klare å lese mellom linjene og se de mindre rare tingene også. (F.eks regner jeg med at han skjønner jeg liker å lese når jeg skriver at jeg leser mens jeg går på gata, at jeg politisk ligger på venstresiden når jeg skriver noe tull om mine fysiske reaksjoner på å møte Carl I. Hagen o.l.) Jeg hadde sikkert 25 punkt på profilen min som hadde vært superenkle å ta tak i for å begynne en samtale - men - 90% av meldingene jeg fikk var av typen: "Hei! Du var søt! Lyst til å bli kjent?", eller "Gjort noe gøy i helga du da, snuppa?". Noen var mer imponerende, men tydeligvis standard åpningsmeldinger til alle de tok kontakt med. Jeg endte til slutt opp med å kun svare de få som viste tydelig at de hadde lest profilen min og var nysgjerrige på meg. Etter noen uker dumpet det inn en melding fra en fyr som omtrent tok for seg profilen min punkt for punkt på en utrolig morsom måte. Og det gjorde ikke noe at få andre hadde sett det jeg ønsket å formidle med profilen min, for det holdt at den ene spesielle hadde skjønt meg. :rødme: Poenget er vel egentlig bare å ikke forvente å møte drømmemannen på sukker med en gang. Tenk hvor liten prosentandel av mennene du treffer i virkeligheten som faktisk vekker interessen din. Tålmodighet er en dyd. Og benytt fordelen du har på internett ved å lage en profil som virkelig er deg, så er det mye større sjanse for at drømmemannen faktisk legger merke til deg.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2010 #18 Skrevet 2. april 2010 Etter litt overtalelse har jeg gått med på å opprette profil på sukker. Har fått masse henvendelser, men ingen jeg anser som seriøse. Jeg trodde jeg var en vanlig oppegående jente helt til jeg prøvde dette. Nå innser jeg at jeg må være voldsomt sær og kresen. Det er ingen der inne som er min type. Skal innrømme at jeg ikke har vært der inne mange dagene, så mulig jeg ikke har gitt det en ordentlig sjanse. Noen som har noen erfaring med nettdating, og som vil øse av sin kunnskap? Kjære deg..nå vet jeg ikke noe om deg,om du går noe ut på byen etc. Men hvor ofte treffer man noen som er "perfekt" irl? hvor du tenker BÆNG dette kjøttstykket skal jeg ha! Det er søren meg ikke så ofte.....
skandale Skrevet 2. april 2010 #19 Skrevet 2. april 2010 (endret) For å svare på spørsmålet: Ja, jeg har erfaring. Og du slipper ikke unna de som prøver seg på alt og alle de ser er nyregistrerte, ignorer dem. IKKE skriv en profil på åtte linjer hvor du skriver om trening, filmer du liker og ikke liker, tantebarna dine, hvor kjipt et sted du kommer fra og avslutt med "spør hvis du lurer på noe". Det er nemlig ikke noe vettugt å lure på om en ikke har fått NOE slags hint om hva slags person du er. Skriv fengende om deg selv og hva du interesserer deg for, avslør litt "typisk deg", legg ut realistiske bilder av deg selv, og ha gjerne en småfrekk tone, så lenge den ikke blir for flørtende eller nedlatende. Endret 2. april 2010 av ecureuil
hjertesukka Skrevet 2. april 2010 #20 Skrevet 2. april 2010 (endret) Jeg hadde sikkert 25 punkt på profilen min som hadde vært superenkle å ta tak i for å begynne en samtale - men - 90% av meldingene jeg fikk var av typen: "Hei! Du var søt! Lyst til å bli kjent?", eller "Gjort noe gøy i helga du da, snuppa?". Noen var mer imponerende, men tydeligvis standard åpningsmeldinger til alle de tok kontakt med. Samme erfaring her. I den tida jeg var på nettdating, hadde jeg også en profil der det var veldig lett å ta tak i noe vettugt å snakke om. Men mesteparten satt visst og klødde seg i sagmuggen og skjønte ingenting. De svarte som regel med to eller tre ord. En gang fikk jeg følgende henvendelse: "unnskyld, er dettane påskelabyrinten"? Og kun det. Så ts må nok smøre seg med tålmodighetskrem. Endret 2. april 2010 av hjertesukka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå