Gjest bea Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jeg har tre søte små marsvin. Hun ene av marsvina klør så mye at hun får sår. Hun har ca. fem sår fordelt i ca. fem cm. omkrets oppå marsvinet. Hun klør så mye at hun blør. Kan det være midd eller eksem eller flått eller noe? De andre to marsvina har ikke sår så det er rart at de ikke har blitt smitta. Marsvina er også ca. tre dager i uka hos venninna mine sine to marsvin når jeg er sammen med henne. Og de to har heller ikke noe sår. Det ene samme marsvinet som over lager også høye pipelyder. Og mina andre to marsvin og venninna mine sine to marsvin lager ikke disse lydene. Jeg kjenner disse fem marsvina har ikke noen andre jeg kjenner så jeg får ikke sammenlignet med flere. De høye pipelydene er ikke koselyder men mere pipelyder. Og rart at det bare er henne som lager disse lydene. Hva skal jeg gjøre? Hva tror dere er i veien med det ene marsvinet mitt. Jeg er bekymra for henne fordi jeg er så utrolig glad i marsvina mine.
Tussilago_2 Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Hei, marsvin kan også få hudproblemer, men det vanligste er nok parasitter. Ville tatt henne med til en veterinær som er vant til smådyr etter påske om det ikke slutter. Kan jo ikke være godt å klø seg til blods.
Twink Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Dra til dyrlegen! Ingenting noen her inne får gjort, får et dyr sår over så store deler av kroppen er det jo selvfølgelig noe galt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå