Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #1 Del Skrevet 1. april 2010 Kanskje et superdumt spørsmål, men jeg lurer nå litt allikevel jeg! Hvordan ser dere gutter/menn på når dere møter ei kjekk ei, som dere da har lyst å bli bedre kjent med, og muligens ser noe fremtid med. Hva om hun har en kronisk sykdom? En som gjør enkelste hverdagsoppgaver litt vanskelig, muligens på attføring for en periode. Kjenner selv at selvtilitten ikke er på topp med tanke på å møte en nå, føler meg defekt! Vil det spille noe rolle for dere? Stor rolle, skygg unna, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. april 2010 #2 Del Skrevet 1. april 2010 Vanskelig spørsmål. Det kommer an på hva det dreier seg om og hvor stor grad av vanskeligheter det dreier seg om. For å være helt brutal, så er det selvfølgelig svært få som ønsker å bli hjemmesykepleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #3 Del Skrevet 1. april 2010 Det sier seg selv, ingen ønsker å bli hjemmesykepleiere. Her tenker jeg i retning av at han i så tilfelle måtte tatt større del av middagslaging og husrengjøring enn om jeg var helt frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. april 2010 #4 Del Skrevet 1. april 2010 Er først de rette følelsene der, så kan man gjøre mye for å få det til å fungere. Men dette er individuelt og derfor umulig å svare generelt på. Følte jeg at hun var glad i meg, og jeg i henne, så ser jeg ikke at en større del av middagslaging og husrengjøring hadde vært noe stort problem for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxtor Skrevet 1. april 2010 #5 Del Skrevet 1. april 2010 Kommer veldig an på. Hvilken sykdom og hvor mye den hemmer en. I en dating fase hadde det veid utrulig mye mer enn om en man allerede var sammen med ble syk. Så jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. april 2010 #6 Del Skrevet 2. april 2010 Spørmålet er vel om man orker å ha noe styr med et annet menneske når man ikke er frisk og føler seg i form. Da har man vel mer enn nok med seg selv? Det ville jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. april 2010 #7 Del Skrevet 2. april 2010 Spørmålet er vel om man orker å ha noe styr med et annet menneske når man ikke er frisk og føler seg i form. Da har man vel mer enn nok med seg selv? Det ville jeg tro. Sant nok. jeg tenker litt på min uvisse fremtid, om jeg etter lang tids sykemelding har pådratt meg noe kronisk som jeg nå skal utredes for. Jeg har vært singel i endel år, har sett på meg selv som en attraktiv jente/kvinne, men har ikke truffet kjærligheten. Nå er muligheten tilstede for at jeg ikke blir kvitt mitt problem, men må heller lære meg å leve med det, og jeg så da for meg at det blir enda vanskeligere å finne kjærligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. april 2010 #8 Del Skrevet 2. april 2010 Sant nok. jeg tenker litt på min uvisse fremtid, om jeg etter lang tids sykemelding har pådratt meg noe kronisk som jeg nå skal utredes for. Jeg har vært singel i endel år, har sett på meg selv som en attraktiv jente/kvinne, men har ikke truffet kjærligheten. Nå er muligheten tilstede for at jeg ikke blir kvitt mitt problem, men må heller lære meg å leve med det, og jeg så da for meg at det blir enda vanskeligere å finne kjærligheten. Ja, jeg forstår hvordan du tenker og at det er umulig å ikke bekymre seg og tenke sånn. Men det sies; "mennesket spår men gud rår!" Så kan man definere gud hvordan man selv vil. Poenget er i hvert fall at det som skjer, det skjer - og ingen kan vite det før etterpå. Og det kan likeså godt være noe positivt som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. april 2010 #9 Del Skrevet 2. april 2010 Ja, jeg forstår hvordan du tenker og at det er umulig å ikke bekymre seg og tenke sånn. Men det sies; "mennesket spår men gud rår!" Så kan man definere gud hvordan man selv vil. Poenget er i hvert fall at det som skjer, det skjer - og ingen kan vite det før etterpå. Og det kan likeså godt være noe positivt som skjer Takk for positive, realistiske ord. Trengte det i dag Man skal ikke ta sorgene på forskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. april 2010 #10 Del Skrevet 2. april 2010 Takk for positive, realistiske ord. Trengte det i dag Man skal ikke ta sorgene på forskudd! Sant! Og vi må heller ikke glemme at uansett hvor lenge det regner, før eller senere kommer sola tilbake igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M-Man Skrevet 2. april 2010 #11 Del Skrevet 2. april 2010 Hallo, folkens! En blir ikke hjemmesykepleier bare fordi en er sammen med en funksjonshemmet person. Enten en er singel, i et forhold, gift, whatnot, så får en fortsatt hjelp fra det offentlige. En slipper derfor å tørke driten, liksom. Enkelte har jo helt noia, fint å se det er noen som har "gode holdninger". Har deltidsstilling i hjemmesykepleien hvor jeg innimellom er hjemme hos yngre og meget funksjonsnedsatte personer som lever vanlige liv med familie, ektefeller, etc. Hvis jeg møter ei og det sier pang, så sier det pang. Selvfølgelig tar jeg i betraktning at vi da kan møte på utfordringer, at enkelte ting blir litt vanskeligere, etc., men slik er det jo i ethvert forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
googlet Skrevet 7. april 2010 #12 Del Skrevet 7. april 2010 Kanskje et superdumt spørsmål, men jeg lurer nå litt allikevel jeg! Hvordan ser dere gutter/menn på når dere møter ei kjekk ei, som dere da har lyst å bli bedre kjent med, og muligens ser noe fremtid med. Hva om hun har en kronisk sykdom? En som gjør enkelste hverdagsoppgaver litt vanskelig, muligens på attføring for en periode. Kjenner selv at selvtilitten ikke er på topp med tanke på å møte en nå, føler meg defekt! Vil det spille noe rolle for dere? Stor rolle, skygg unna, eller? hei, jeg synes ikke at det spiller noen rolle om h*n har en sykdom det er det inni som teller vet du men selvsagt hvis det spiller en stor rolle så er det kansje ikke så lett :/ lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skal_vi_se Skrevet 8. april 2010 #13 Del Skrevet 8. april 2010 Noen menn styrer helt bort fra funksjonsnedsettelser uansett. Hvis du blir avvist får du tenke det er en av dem og at det ikke er noe du kunne gjort med det. Du sier du føler deg defekt. Kanskje han kan oppveie defektfølelsen Mange menn finner stor glede i å være betydningsfull for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 8. april 2010 #14 Del Skrevet 8. april 2010 Hvordan ser dere gutter/menn på når dere møter ei kjekk ei, som dere da har lyst å bli bedre kjent med, og muligens ser noe fremtid med. Hva om hun har en kronisk sykdom? En som gjør enkelste hverdagsoppgaver litt vanskelig, muligens på attføring for en periode. Jeg har vært i ett slikt forhold, klart ting hadde vært lettere hvis hun hadde vært helt 100%, men hun var helt fantastisk uansett, så det overskygget "problemet". (Nå ble det etterhvert slutt, men bruddet hadde ingen ting meg sykdommen å gjøre.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå