Gå til innhold

hvor mange bøker eier du?  

60 stemmer

1. 1. hvor mange bøker eier du?

• 1-20
      2
    • 20-50
      2
    • 50-100
      7
    • 100-500
      25
    • 500-1000
      12
    • 1000+
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser at mange som meg har en forkjærlighet for bøker.

jeg har satt meg et mål om at en gang skal jeg ha mitt eget lille bibliotek i stuen eller enda bedre et rom fylt av bøker og koslig interiør, noe lignende dette eller dette.

jeg bare satt og funderte på hvor mange bøker har mine fellow lesehester her inne? hvor har dere dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ELSKER bøker!!

Tror ikke jeg har så mange som 500 bøker men kanskje opp til 300, vil jeg nok tro at det er.

Skrevet

Nå har jeg ikke talt dem på mange år, men for snart 20 år siden kom jeg til fire hundre og ganske mange, så jeg antar det er mellom 500 og 1000 et sted pr. i dag. (Selv om jeg bruker biblioteket mye så er det blitt noen flere bøker siden da...)

Skrevet

400 kanskje.. Ikke under det iallefall.

Skrevet

Ååå, så fine rom! ^^

Jeg har nok mer enn et par hundre bøker, men akkurat nå ligger de i esker alle sammen; er midt i en flytting :P

Kommer nok til å få et eget rom jeg kan disponere i det nye huset, så regner med at det blir transformert til bibliotek/koserom :)

Skrevet
her er mer hjemmebibliotek drømmer! *drømme seg vekk*
Skrevet

Jeg får ingen tid til å lese bøker jeg. :(

Men leser Donald på sengen før jeg sovner. Gjelder det? :Knegg:

Skrevet

flere tusen. Nå står de bare i veien. Har lest de fleste, tror jeg skal gi dem til gamlehjemmet i byen.

Skrevet

Hadde over 1000 da jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19, har en god del flere i dag.

Skrevet

Åååh jeg drømmer også om mitt eget bibliotek en dag. Drømmen (og den kommer nok muligens til å forbli som en drøm :gjeiper: )er et slags gammelt herregårdshus (gjerne med et spir eller to) og et stort rom som skal være et sslags gammeldags bibliotek med chesterfield salong og hele pakka. Noe ala dette, gjerne med Chesterfield salong og hele pakka. Et helt rom kun dedikert til bøker, hvor man kun skal slappe av med en god bok og fyr på peisen.

Jeg har ganske mange bøker, i bokhylla mi nå har jeg rundt 100 stk, i tillegg et par esker. Har også mange barnebøker, ihvertfall en 4-5 esker som jeg ikke helt har oversikt over, og en del av bøkene mine står i foreldrene mine sine bokhyller. Jeg leser ofte bøker flere ganger, så blir til at jeg kjøper de aller fleste bøkene jeg har lyst til å lese. Men mye som er blitt borte ved at folk har lånt og ikke levert tilbake, pluss at ting har blit byttet/solgt under reiser.

Skrevet

her er mer hjemmebibliotek drømmer! *drømme seg vekk*

*Bokmerke* :D

Skrevet

Sånn ca 1600 ved siste opptelling. Bare et par hundre igjen nå, men det vokser nok snart igjen.

Gjest Glør
Skrevet

Ett sted rundt 3000 tipper jeg, etter å snittregnet litt. Vi er to lesehester som bor sammen, og har vel egentlig bare innfunnet oss med at stua vår er til forveksling lik en bruktbokhandel... Drømmer om ett eget bibliotek, dersom vi får stor nok plass en gang, men synes jo også det er fint å ha alle bøkene rundt oss i det rommet vi bruker mest.

Skrevet

Hundre eller to eller tre tipper jeg? Har ikke peiling egentlig. Men det er omtrent tre bokhyller.

Har bare startet å kjøpe bøker de siste 2-3 årene, hadde ikke plass eller penger før :)

Skrevet

Vi har alt for mange. Sannsynligvis flere tusen. Majoriteten er flyssete pocketbøker i sjangeren sci-fi eller fantasy.

Skrevet

Stemte på over tusen, men jeg har nok flere. Samler seg fort opp i årenes løp.

Har også bøkene mine spredd utover, faktisk har jeg en god del bøker på hytta også.

Drømmen er å samle dem i et flott bibliotek.

#drømme#

Gjest Trajan
Skrevet (endret)

rundt 5000

men jeg har egentlig ikke plass til dem i leiligheten så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av dem..

Endret av Trajan
Skrevet (endret)

Noen hundre bare. Har ryddet, kastet, og lempet ut masse krim og skjønnlitteratur, som bare ble støvsamlere. Kun oppslag- og fagbøker tilbake.

Min overfylte bokhylle fikk meg til å se med litt forakt på folk som "kjøpte seg intellektualitet" til å henge på veggen. Tohundre bøker jeg aldri får lest, er en tragedie. Unødig drepte trær. Unødig transport-CO2. Oppblåste forfatteregoer. Omtrent som å kjøpe vitnemål fra lissom-universiteter på nettet, til å henge på veggen.

Disse tankene smatt inn i hodet mitt, fordi ei venninne samlet på bøker, for å innrede med et bibliotek. Uheldigvis var hennes intelligens på høyde med ei skrelt nepe. Hun hadde aldri åpnet en bok siden ungdomsskolen, og knapt nok da hun var der.

Kameraten min derimot, har kun tre bøker. - Skoleatlas fra syttitallet, bibel og telefonkatalogen. - Det mest beleste mennesket jeg kjenner. Tre til seks bøker i uka, slukes begjærlig. Men han høster av skattepengene sine på det offentlige biblioteket. En skjelden gang kjøper han en bok, som han gir videre så snart den er lest. Men han har overhørt småbeiske antydninger fra diverse hunkjønn, fordi han ikke har ei eneste bok i reolen sin.

Se, keiserinnen har ny bokhylle!

:goodbye:

.

Endret av Kamikatze
  • 3 uker senere...
Skrevet

drømmer om bibliotek hjemme, eller i hvert fall en bokhylle eller 5.

Skrevet

jeg har dem ikke lenger fremme, og jeg måtte kaste en hel masse etter en vannlekasje med påfølgende hissig muggangrep en varm sommer vi ikke var hjemme. Jeg er allergisk mot mugg, og blir fryktlig syk av det, så jeg beholdt bare dem som jeg aldri kunne få tak i igjen, originalutgave av kristin lavransdatter, nansen over polisen i første utgave etc. Men disse er nå pakket ned tørrt, så håper jeg soppsporene forsvinner etterhvert...

Men vi har sikkert langt over tusen bøker. Hadde dem alltid fremme før, men det blir veldig mye støv på den måten, og det har vi egentlig nok av, med unger og kjæledyr.

Og når jeg har lest boken, så trenger jeg jo egentlig ikke å sette den på utstilling etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...