Dine Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jeg lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte dette for meg.. Jeg forstår det sånn at dersom det står "Foreløpig beregnet skatt til gode (uten renter)" er feks på 2000kr, så betyr det at jeg vil få tilbake de 2000kr?
Gjest Marlo Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Ja det stemmer det. Du vil derimot ikke få tilbake penger dersom det er mindre enn en viss sum. Husker ikke hvor mye den summen er på, men tror det er rundt 500kr eller noe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Ja det stemmer det. Du vil derimot ikke få tilbake penger dersom det er mindre enn en viss sum. Husker ikke hvor mye den summen er på, men tror det er rundt 500kr eller noe. Dette er heldigvis feilinformasjon. Tror det skulle blitt bråk da, gitt. Man får tilbake alt man har til gode med renter. Men hvis man derimot skylder under 100 kroner, så blir det ikke krevet inn.
Gjest Marlo Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Vel, det var det jeg fikk vite av min mor (som er revisor) samt av skattemyndighetene når jeg ringte dem. Var et år jeg fikk til gode 200kr eller noe, men de kom aldri på konto så derfor begynte jeg nemlig å lure og fikk da altså dette som svar. Mulig begge har gitt meg feil informasjon og i tillegg glemt å sende meg tilgode beløpet.
Zzyzx Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Det er vel endret nå, men jeg husker ikke når. Tidligere fikk man ikke hvis beløpet var under 300, men nå er det ingen slik grense.
Gjest Marlo Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Det visste jeg ikke, men det er sikkert fordi jeg har fått igjen tusenlapper de siste 2-3 årene og ikke et par hundrelapper
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Det er vel endret nå, men jeg husker ikke når. Tidligere fikk man ikke hvis beløpet var under 300, men nå er det ingen slik grense. Jeg tror ikke det har vært noen slik regel, det må i tilfelle være lenge siden. Men det er ikke så lenge siden man slapp å betale alt under 300. Var nok mange som utnyttet det etter hvert, så nå er grensen 100. Hvis man betaler inn restskatten innen 30. april er det bare å la det stå igjen 99 kroner.
Zzyzx Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Jeg mener at det var det på slutten av 90-tallet, men det er mulig jeg tar feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå