Gå til innhold

Pavlova uten maizenna og hvitvinseddik?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har så lyst til å bake Pavlova, men som overskriften sier, har jeg ikke maizenna eller hvitvinseddik.. Går det ann å bake den uten, og i tilfelle, har noen oppskrift?

Ser jeg har en stygg feil i overskriften, men får ikke endret.... :sur:

Endret av Annie
Skrevet

Det går fint å erstatte maizenna med potetmel. Eddiken har man i for en litt seigere konsistens, så den er ikke nødvendig. Har du vanlig eddikk kan det brukes.

Balsamico kan også brukes, men setter kanskje litt smak? :klø: Jeg bruker i alle fall det når jeg lager sjokoladepavlova :)

Skrevet

Du kan bruke sitronsaft i stedet for eddik, og hvis du mot formodning har bringebæreddik er det fantastisk godt i pavlova.

Skrevet

Hei! Det gaar helt fint aa lage pavlova uten maizenna eller potetmel og eddik. Jeg har gjort det mange ganger.

Skrevet

Tusen takk alle sammen!! :)

Da skal jeg prøve på å lage med potetmel og vanlig 5% eddik :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg brukar aldri potetmel eller maisenna i min pavlova, det går heilt fint.

Skrevet

Hvordan lager du den da, Alt Godt?

Skrevet

Det går fint an. Jeg bruker hverken maisenna, potetmel eller eddik når jeg lager Pavlova.

Jeg lager det ved å stivpiske 4 eggehviter. Så pisker jeg gradvis inn 220 g sukker til det blir en tykk og blank marengs. Tegn en sirkel (20 cm i diameter) på bakepapir og legg på stekebrett. Fordel marengsen innenfor sirkelen og stek ved 120 grader i ca 1 time 45 min. Slå av ovnen og sett ovnsdøren på gløtt, la marengsbunnen avkjøles helt i ovnen.

Ha på pisket krem og frukt/bær.

Skrevet

Tusen takk skal dere ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...