Annie Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 (endret) Har så lyst til å bake Pavlova, men som overskriften sier, har jeg ikke maizenna eller hvitvinseddik.. Går det ann å bake den uten, og i tilfelle, har noen oppskrift? Ser jeg har en stygg feil i overskriften, men får ikke endret.... Endret 1. april 2010 av Annie
Dark Star Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Det går fint å erstatte maizenna med potetmel. Eddiken har man i for en litt seigere konsistens, så den er ikke nødvendig. Har du vanlig eddikk kan det brukes. Balsamico kan også brukes, men setter kanskje litt smak? :klø: Jeg bruker i alle fall det når jeg lager sjokoladepavlova
Ella_Grey Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Du kan bruke sitronsaft i stedet for eddik, og hvis du mot formodning har bringebæreddik er det fantastisk godt i pavlova.
HelenaR Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Hei! Det gaar helt fint aa lage pavlova uten maizenna eller potetmel og eddik. Jeg har gjort det mange ganger.
Annie Skrevet 1. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2010 Tusen takk alle sammen!! Da skal jeg prøve på å lage med potetmel og vanlig 5% eddik
Gjest navnelapp Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Eg brukar aldri potetmel eller maisenna i min pavlova, det går heilt fint.
Arkana Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Det går fint an. Jeg bruker hverken maisenna, potetmel eller eddik når jeg lager Pavlova. Jeg lager det ved å stivpiske 4 eggehviter. Så pisker jeg gradvis inn 220 g sukker til det blir en tykk og blank marengs. Tegn en sirkel (20 cm i diameter) på bakepapir og legg på stekebrett. Fordel marengsen innenfor sirkelen og stek ved 120 grader i ca 1 time 45 min. Slå av ovnen og sett ovnsdøren på gløtt, la marengsbunnen avkjøles helt i ovnen. Ha på pisket krem og frukt/bær.
Gjest navnelapp Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Her er min påskepavlova, ikkje høg og fluffy men veldig god! http://altgodt.wordpress.com/2010/03/28/speilegg-til-dessert/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå