Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjærsten min var tidligere en veldig aktiv mann som trente og var mye sosial. Etter en bilulykke for over 2 år siden,lå han lenge på sykehus og ikke kunne trene og være så mye sosial.

Jeg har kjent kjærsten i mange år nå, og kjenner ham som den sosale og aktive personen. Men det er fult forståelig at han ble litt lat etter at han måtte sitte stille etter bilulykken. Men han er helt fin fysisk nå, og kan trene osv. MEN HAN GIDDER JO IKKE NOENTING!!!

Har prøvd sååå mange ganger å be han med på en tur, kino, konsert, fest, bowling, m.m.

det eneste han bryr seg om er TVen. Ja jeg ser på TV selv, men han slår på TVen idet han står opp og slår den ikke engang av idet han sovner. Han sitter pal foran TVen hele dagen lang! (nå snakker jeg om helger og ferier, ikke det at han er noe bedre etter at han kommer hjem fra jobb).

Er jeg på besøk og spør om han vil hjelpe til å lage middag får jeg noen rare grynt.

ææææææææææææææææææææææ jeg hater den jæv*a TVen hans!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er deprimert.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det virker egentlig ikke sånn.

Han har normal mat og sex lyst....(kun i reklamepauser vel å merke!)

han har sittet foran denne Tven i 2 år da..... og vært hos psykolog pga bilulykken, og h*n hadde jo fanget opp om han var deprimert.........

Skrevet

Jeg tror du må sette deg og se det fra hans perspektiv. Kanskje det er noe som plager han. Kanskje han fortsatt føler at det er noe som ikke stemmer, til tross for at han er aktiv og frisk på det området, men det betyr ikke at han ikke kan slite med det psykiske. Så du burde nok ikke være ignorant som du gir uttrykk for å være i innlegget ditt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er absolutt ikke ignorant, innlegget mitt var sinna vet det, mener så lei meg i dag...Vi hadde planlagt familiebesøk, men siden det var Gode og onde dager på Tv så kunne han ikke bli med.

jeg har selvt vært deprimert store deler av livet, og tenkte fort den tanken selv. Kjærsten er åpen og deler tanker og følelser så det virker ikke som det er noe psykisk som plager han.

han sier selv at han er lykkelig og alt det der, men at han kunne ønske at han var tynnere og flinkere til å trene.

Problemet mitt er egentlig å klare å motivere han. Føler jeg har prøvd å foreslå alt jeg vet han liker (/likte) å gjøre, men til liten nytte.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du ikke bare si til han at dette blir for kjedelig for deg. Dere har ulike ønsker i et samliv. Dette passive livet er ikke nok for deg. Du ønsker en partner som blir med på aktiviteter og ikke lever gjennom TV-programmer. Hvis han ikke er villig til å gjøre noen forandringer er dere kanskje ikke de rette for hverandre.

Forstår deg godt. Jeg hadde ikke giddet å ha en slik kjæreste.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommentert det, og da har han forsøkt å gjøre forandringer. Men lurer litt på om det er pga Xen hans, hu er drit lat og gjør ingenting annet enn Tven.

Har ikke lyst til å gå fra ham, når han klarer å snu seg vekk fra TVen er han helt fantastisk. Intelligent, morsom, snill og en veldig flott fyr. Når han er seg selv så er han virkelig "mannen i mitt liv"....

Nå vet ikke jeg helt hvor mye som er vanlig å se på TV. Jeg hadde TV før, men så på Nyhetene innimellom og ellers en film i ny og ne, så droppet TVen. Føler meg ofte noe ukomfartabel med bekjente som diskuterer en TV-serie, og vet at jeg blir sett på som A-normal, men jeg mener at det er så mange andre ting som er viktigere å gjøre her i verden.

Og jeg vil ikke sløse bort livet og tiden min på ikke noe.....

Skrevet

Jeg er absolutt ikke ignorant, innlegget mitt var sinna vet det, mener så lei meg i dag...Vi hadde planlagt familiebesøk, men siden det var Gode og onde dager på Tv så kunne han ikke bli med.

jeg har selvt vært deprimert store deler av livet, og tenkte fort den tanken selv. Kjærsten er åpen og deler tanker og følelser så det virker ikke som det er noe psykisk som plager han.

han sier selv at han er lykkelig og alt det der, men at han kunne ønske at han var tynnere og flinkere til å trene.

Problemet mitt er egentlig å klare å motivere han. Føler jeg har prøvd å foreslå alt jeg vet han liker (/likte) å gjøre, men til liten nytte.

Der har du det. Han gir uttrykk for at han skulle ønske han var tynnere og flinkere til å trene. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det der. Jeg husker enda da jeg gikk på vgs. Noen få år tidligere hadde jeg en alvorlig spiseforstyrrelse som jeg kom meg ut av etterhvert. Men jeg husker enda at jeg ofte ble hjemme fordi jeg følte meg stygg og feit. Til tross for at jeg var slank, så klarte jeg ikke å finne styrken eller motivasjonen til å komme meg ut av huset. På den måten mistet jeg mange venner og rett og slett mye annet. Så jeg forstår at det ytre påvirker det indre, og om han i tillegg ikke har motivasjon til å begynne å trene, så kan det bli vanskelig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han benekter at han bryr seg om vekten sin. Som selvfølgelig har gått oppver i takt med sofasitting. Men det var jo en liten baktanke ved at jeg nevnte det over her.

Jeg liker å trene, men er ikke treningsnarkoman. Har f. eks en ergometer sykkel i stua han bruke når han pleier forholdet til Tven. Kjøper frukt istedet for godteri og brus. Men han gidder ikke spise sunt ("æsj, det er for kaniner. det smaker vondt").

uff, det høres ut som om han er 16....

Mulig jeg overreagerer fært her nå. Som sakt, ordentlig lei meg i dag.

Jeg sitter jo å ser på TV med han og prøver å føre en samtale samtidig, men det er visst imot TV regler.....

Skrevet

Han benekter at han bryr seg om vekten sin. Som selvfølgelig har gått oppver i takt med sofasitting. Men det var jo en liten baktanke ved at jeg nevnte det over her.

Jeg liker å trene, men er ikke treningsnarkoman. Har f. eks en ergometer sykkel i stua han bruke når han pleier forholdet til Tven. Kjøper frukt istedet for godteri og brus. Men han gidder ikke spise sunt ("æsj, det er for kaniner. det smaker vondt").

uff, det høres ut som om han er 16....

Mulig jeg overreagerer fært her nå. Som sakt, ordentlig lei meg i dag.

Jeg sitter jo å ser på TV med han og prøver å føre en samtale samtidig, men det er visst imot TV regler.....

Jeg tror det er vanskelig for menn generelt å innerømme at de er misfornøyd med vekten sin. Så selv om det ikke er noe han sier direkte, så kan det være årsaken til hvorfor han er som han er. Men på en annen side, du kan ikke "redde" han. Han må redde seg selv, og komme til et punkt der han er lei av å være en sofagris, for å si det sånn, og komme seg ut og gjøre noe med det han er misfornyød med. Det er ikke noe du kan gjøre for han, uansett hvor mye du ønsker det. Det er forståelig at du er lei deg. Det forstår jeg veldig godt. Men det er hans liv, og han må samle seg og begynne å gjøre noe med det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så det du sier er at jeg skal sette livet mitt på vent, mens han sitter på ræva? Vet ikke hvor lenge jeg kan klare å vente uten å gjøre noe.... er det ikke noe motivasjon eller et lite puff eller noe....?

Skrevet

Jeg får inntrykk av at dere ikke kommuniserer så godt? Jeg ville satt meg ned meg han, sagt at jeg har noe viktig å snakke med han om, og spurt om det var greit om han kunne slå av tven en liten stund (greit å velge et tidspunkt hvor det ikke er noe spesielt han skal se på tv). Jeg ville fortalt at jeg blir veldig frustert av all tv-tittingen. Er han lei oss? Er han lei meg? Videre ville jeg sagt at jeg blir lei meg, og føler meg avvist hver gang tven "vinner". Videre ville jeg spurt om det forlå en grunn for at tven er så viktig.

Det er viktig at du får frem hvordan hans handlinger påvirker deg, uten å komme med beskyldninger. Sannsynligvis ser han ikke/skjønner han ikke hvor mye han påvirker deg med all den tv-tittingen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For en tulling du er sammen med. Sett noen ultimater, så skal vi se at ting begynner å skje i stua deres. Altså det er for trygt for han, han føler seg jo ikke truet i forholdet, så hvorfor skulle han egentlig gidde å arbeide for noe som helst?

Hva ønsker du? Gi klar beskjed, og ikke finn deg i drit. Og om du mot formodning skulle finne deg i driten hans, så ikke klag!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hva ønsker du? Gi klar beskjed, og ikke finn deg i drit. Og om du mot formodning skulle finne deg i driten hans, så ikke klag!

Enig!

Så enkelt er det faktisk.

Jeg tror kanskje han er redd for å gå ut fordi han er (irrasjonelt) redd for å komme i en ny bilulykke?

Jeg fikk nylig beskjed om at "du er helt frisk", og reagerte med å bli liiiivredd for å dø. Redd for å sitte i bil, redd for å gå på gata, redd for mørket, redd for alt.

Men jeg ignorerte det da jeg merka at det aldri skjedde noe farlig når jeg var ute.

Ta han med ut og vis at det ikke er noe farlig.

Hvis han ikke vil så følg rådet til han jeg siterer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...