Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 vi har vært sammen i mange år, og har aldri hatt problemer med sexlivet. det siste året har vært nokså turbulent ifht at vi har hatt oppgjør på endel ting som ikke fungerer ellers. spørsmålet om vi skal fortsette eller ikke har kommet opp noen ganger. det utrolig rare er at han forteller meg hele tiden(som har også gjorde før) at han elsker meg, synes jeg er fin/vakker etc - og vil kose og klemme hele tiden. men, han tar aldri initiativ til sex.... jeg har tatt det opp med ham uten å klage, men bare sagt at vi visst har veldig lite sex om dagen. han har kommet med forholdsvis logiske forklaringer(mye trening i en periode) - men ser ikke ut til å gjøre noe for å bedre på det? det som først var noen uker har jo nå blitt til flere måneder. kveld etter kveld er det bare "godnatt da" og han er kjempefornøyd med å ligge inntil meg - som alle andre tider på døgnet. jeg mister jo mer og mer følelsene, og føler bare jeg ikke har lyst å påpeke for hundrende gang at vi gjerne kan bruke litt mer tid på sex? skjønner ingenting.......
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Han får trygghet fra deg og sex et annet sted. Vanskeligere er det ikke.
Gjest Smaragd Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Hva gjør han om DU tar iniativet da....? Kanskje han sitter og tenker akkurat det samme om deg...? .
Jinta Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 kanskje han ikke har lyst på sex siden dere har hatt noen oppgjør. Sånt kan menn miste lysten av for en periode.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 huff, det er ikke lett det der. tror bare du må ta en skikkelig prat sammen. har hatt det på samme måte, han skjønte virkelig ikke problemet. hadde helt forskjellige behov, og han skjønte ikke hvor frustrert jeg ble. du må få han til å forstå det. men snakk med han i en setting som passer. ikke i sengen..
lillemia Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Han får trygghet fra deg og sex et annet sted. Vanskeligere er det ikke. Ja, du har jo VIRKELIG forstått det.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Hvorfor kan ikke du ta initiativ? Sånn jeg forstår det har du bare påpekt det i samtale, ikke tatt fysisk initiaitiv. Hvordan hadde du reagert om mannen din sa "Du, kjære... Jeg synes vi har så lite sex for tiden jeg.." og deretter ikke løftet en finger for å gjøre noe med det i etterkant? Det blir som å sitte og se på brødskiva som mugner og si "du, kjære, jeg ser at brødet begynner å bli muggent.." og deretter bare forvente at brødet skal kaste seg selv i søpla og vips kom det et nytt, fint brød.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 ta iniativ selv noen ganger? ts her.... alle antar at jeg aldri har tatt initiativ - men det gjør jeg selvsagt. selvsagt kunne jeg alltid tatt initiativ og løst mitt behov ved å få sex - men det er jo ikke hovedpoenget. poenget mitt er vel heller at jeg mener lyst på sex er en essensiell del i et forhold, og at jeg ikke helt klarer å forstå at man kan være så fornøyd med et "kose/venneforhold". han er slett ikke sur om dagen, så ingen forklaring der. jeg har jo tatt det opp, men jeg tror kanksje ikke det er lurt å mase om det heller.......ser for meg at det må være drepen for enhver lyst. hadde vi hatt småbarn så kunne jeg jo akseptert det ifht manglende energi/søvn etc, men.......
Anglofil Skrevet 1. april 2010 #10 Skrevet 1. april 2010 (endret) Skjønner deg veldig godt jeg ts, jeg har nemlig vært der selv. Det at han aldri tar initiativ betyr jo ikke at du aldri gjør det, og synes det er merkelig at så mange kommer fram til en slik konklusjon. Det er jo slik at selv om man selv tar initiativ, så er det veldig "vondt" og ikke minst demotiverende når man enten blir avvist, eller er den som hele tiden må ta initiativet. Dere må kommunisere med hverandre, og kanskje ikke vinkle det som at "nå er det lite sex" og kanskje "skremme" ham fordi kjæresten din kan få følelsen av at han ikke er god nok, men ta opp ift dette med f.eks kos. Jeg måtte faktisk si til kjæresten min til slutt at kos er ok, men ikke dra det lengre enn en viss grense, for ellers blir jeg "lurt" til å tro at det blir sex. Og ingenting er verre enn å sitte der og føle seg vanvittig dum fordi man trodde kjæresten ville ha sex. Samtidig gjorde ihvertfall det meg vanvittig flau, fordi man for det første får et inntrykk av at kvinner generelt sett ikke har mer lyst enn mannen, og det blir til at jeg ihvertfall skammet meg fryktelig fordi jeg jo hadde nettopp det. I tillegg følte jeg meg avvist og langt i fra god nok. Det er viktig at du prøver å få fram tankene dine, men fokusér heller på hva han får til, hva som er bra og hva han virkelig får til - at f.eks kosing er bra, men gi forslag til hva som kan bedre situasjonen uten at man ønsker å presse til sex. For press gjør kun vondt verre, og det kan jo hende han føler et press, selv om du ikke mener det slik. Mvh Yvonne Endret 1. april 2010 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå