Monkii Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Hei! Jeg skal dra til USA og være der 3 uker i sommer, også lurer jeg på om noen har noen gode tips til hva jeg bør se? Planen er å være noen dager i New York, for så å leie bil. Jeg har lyst til å se Las Vegas, men jeg har også lyst til å se natur og se hvordan folk bor på landet. Hvor mye koster det for et motellrom? Finnes det mange moteller langs veiene, og er det vanskelig å få rom? USA er stort - derfor vil jeg plukke ut noen få bra ting, slik at jeg får tid til å slappe av også. Vil ikke ha stress. På forhånd takk
Mischa Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Vi skal også ta tre uker i USA Vi reiser til San Francisco, kjører ned Highway 1 innom et par fine byer (er mye å se langs Highway 1 men vi rekker ikke så mye denne gangen), stopper i Los Angeles og blir der noen dager før vi kjører til Las Vegas. Derfra tar vi fly til New York og blir noen dager. Blir nok ganske krevende å kjøre fra New York til Las Vegas hvis det var det du hadde tenkt.. det er langt! (5 timer med fly!) Jeg ville booket moteller nå, da det meste kan avbestilles kort tid i forveien! Merker at mye begynner å bli utsolgt nå. Hotell er egentlig ganske dyrt i USA, men du får sikkert motell ned i 250-300 kr (vi ser etter hoteller med 3/4-stjerner og de ligger på rundt 700-1100 kr, litt ettersom hvor det er.. NYC er veldig dyrt, Las Vegas billig)
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Jeg ville booket moteller nå, da det meste kan avbestilles kort tid i forveien! Hvorfor anbefaler du det? Alt jeg har sett på nettet, samt snakket med kjentfolk, mener man alltid finner et ledig motellrom langs veien og at det fine med en lang kjøretur i usa er å kunne stoppe der man føler for og ikke måtte bestille rom på forhånd. Vi reiser tre uker til usa i sommer, skal kjøre fra NY til Miami, kun bestilt hotell i NY og skal bestille i Miami før vi reiser. Resten av overnattingene tar vi på sparket.
Mischa Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Vet ikke hvordan det er med moteller, da vi har sett mest på hoteller. Men hotellene ser ut til å fylles opp og det er få rom igjen på flere av de aktuelle vi vurderer, i tillegg har prisene gått opp relativt mye på kort tid nå. Vil ikke risikere å bruke tid og ekstra penger på å finne et sted å bo. Men nå vet vi hvor vi skal og har et ganske fast program, om man ikke vet hvor man vil stoppe blir det jo selvsagt noe annet..
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Du skrev moteller, kanskje derfor jeg lurte.. Sikkert greit å bestille hotell på forhånd ja, spesielt i de store byene.
Jesse Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Hvis dere skal være noen dager i NY, anbefaler jeg å sjekke ut nyc-jc.com. En nordmann som leier ut leiligheter, ble ihvertfall mye billigere enn hotell for oss, men vi var 6 stk da De ligger på Jersey-siden av hudson, men det syns vi bare var helt fantastisk, for fra det leilighetsbygget vi bodde i så vi rett over på manhattan, HELT fantastisk utsikt!! Og kun 5 min med path-toget inn til manhattan (hørtes ut som veldig reklame det her, men vi var bare så sinnsykt fornøyde med service, beliggenhet og alt:) )
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Du må uansett bestille hotell første natten, da dette kreves i papirene man må fylle inn før man kommer inn i usa. Skal du til Las Vegas, så fly for all del fra NY. Det er LANGT å kjøre. Ellers så er Super8 motellkjenden veldig stor, og billig, de finnes overalt i USA. Dersom du kjører langs landeveien, så er det utenfor de store byen ingen problemer med drop in bestilling på rom. I storbyene derimot kan det være du sliter litt. Har kjørt usa på kryss og tvers og vært innom de fleste stater. Et tips viss du er i Vegas, Stratosphere Hotell, prøv det, og jeg garanterer at du vil huske dette i evig tid!! God tur uansett.
PecanPie Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Det er langt å kjøre mellom NY og Vegas. Vil anbefale å fly, også kan dere leie bil i Vegas og oppleve områdene rundt der. Et alternativ kan jo være å fly til San Francisco, leie bil derfra og kjøre Highway 1 til LA og videre til Vegas. Highway 1 er etter min mening verdt en tur til USA i seg selv. Moteller bør ikke være noe problem. Samboern og jeg leide et rom for bare et par uker siden, uten å ha bestilt først. Det kostet $70 for et rom med full king og bad på det ene motellet. Med dagens kurs blir det rundt 200 NOK. Ellers leide vi et rom over flere netter et annet sted, tror det kostet 1200-1300 NOK for tre netter.
^^Belle^^ Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Vi har også planer om å ta 3 uker i USA til høsten. Jeg har fått veldig god hjelp fra denne boken ang. steder å besøke, hvor kjøre osv. Vi skal forresten kjøre fra LA til Seattle på Highway 1.
Glitnir Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Moteller bør ikke være noe problem. Samboern og jeg leide et rom for bare et par uker siden, uten å ha bestilt først. Det kostet $70 for et rom med full king og bad på det ene motellet. Med dagens kurs blir det rundt 200 NOK. Da tror jeg du skal sjekke enten kursen eller mattekunnskapene dine på nytt... Det blir over 400 kroner.
Vibi Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Vi var i Las Vegas sommeren for to år siden, og det var ekstremt varmt! Nesten uutholdelig. Opp mot 50 grader mener jeg det var, og det var omtrent like varmt på kvelden. Veldig lav luftfuktighet, så det ble veldig trykkende.. Når det er sagt er det en kul by, og hvis dere reiser bør dere absolutt ta en helikoptertur over Grand Canyon. Vi droppet det, pga varmen, og det kommer jeg aldri til å tilgi meg selv!
PecanPie Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Da tror jeg du skal sjekke enten kursen eller mattekunnskapene dine på nytt... Det blir over 400 kroner. Du har selvfølgelig helt rett, jeg ganget det av en eller annen grunn med 3... Optimist?!
lintin Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Jeg var i USA for halvannet år siden og vil varmt anbefale ruten vi tok. 2 dager New York - attraksjoner: Ellis Island og shopping Deretter flydde vi til San Francisco, det er billig å fly domestic i USA, anbefaler flyselskapet Jet Blue. 3 dager San Francisco, en helt FANTASTISK by, anbefales! Attraksjoner å få med seg: Sykle over Golden Gate Bridge, en herlig tur! Lett å leie sykler, spis italiensk is Sausolito, tar ferge derfra tilbake til fastlandet og få med deg det berømte fengselet Alcatraz. Ta trikken opp og ned de berømte bakkene, spis hummer på Fishermans Warf, ellers gode shopping muligheter downtown Lei bil i SF og ta kystveien sørover, 1 dag i Santa Barbara Koselig kystby:) (rundt 8 timer kjøretur) For all del ikke ta innerstate, kjør langs kysten selv om det er en lenger tur, naturen tar nesten pusten fra en. Kjørte videre sørover 1 dag i LA, besøk Universal Studios! Fra LA kjørte vi videre til Las Vegas og var der i 3 dager. Las Vegas er akkurat like trashy som du ser på 80-tallsfilmer og er en opplevelse for livet. Få med deg musikkfontenen på Bellagio, og alle temahotellene, spill på slottmaskiner og få gratis drikke. Bra partyliv og masse underlige skruer. Har forresten aldri sett så mange gamle mennesker med rullator som i Vegas! Fra Vegas flydde vi til Orlando og var der i en drøy uke. Disney World var helt strålende morsomt, ellers gode muligheter for sol og poolliv:) Noen hoteller hadde vi booket på forhånd, mens vi f.eks i santa barbara og LA bare prøvde lykken, null svett! Lurt å booke via hotels.com, da kan man som regel avbestille uten kostnader inntil 24 før ankomst! Håper dette var til hjelp, bare spør om du har noen spørsmål:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #15 Skrevet 7. april 2010 Hei! Jeg skal dra til USA og være der 3 uker i sommer, også lurer jeg på om noen har noen gode tips til hva jeg bør se? Planen er å være noen dager i New York, for så å leie bil. Jeg har lyst til å se Las Vegas, men jeg har også lyst til å se natur og se hvordan folk bor på landet. Hvor mye koster det for et motellrom? Finnes det mange moteller langs veiene, og er det vanskelig å få rom? USA er stort - derfor vil jeg plukke ut noen få bra ting, slik at jeg får tid til å slappe av også. Vil ikke ha stress. På forhånd takk Ta 5 dager i NewYork. Fly til San Fransisco og bli der i 4 dager. Lei bil når dere REISER fra SF (ingen grunn til å ha leiebil i sanfransisco - bare dyr parkering) Bruk 6 dager på veien ned til LA (stikk innom litt småbyer - masse tips på nett) så får du se landet og hvordan de bor der) , vær 4 dager i LA (Universal, Disney, Six flags + hundrevis av konserter :-) Masse å finne på. Så avslutter du med 3 dager i Vegas / GrandCanyon. Bil leier du rimeligst hos eleiebil.no - hotell/motell dropper du inn på (mye rimeligere) ingen grunn til å forhåndsbestille hvis dere bare er to voksne. Har dere små barn er forhåndsbooking selvsagt greit
Amys Skrevet 9. april 2010 #16 Skrevet 9. april 2010 Som flere andre her skriver, ikke sats på å kjøre NY-Las Vegas når ferien din "bare" er tre uker, du vil jo gjerne gjøre litt andre ting enn å sitte i bilen også Jeg kjørte LA - Seattle - LA sommeren for noen år siden, og vi hadde ingen problemer med å finne ledige moteller langs veien (det er mange av de!). Jeg vil også anbefale deg å ikke legge opp absolutt hele ferien på forhånd, 3 uker går fort unna og det er mye morsomt som dukker opp underveis når du kjører
charlott Skrevet 9. april 2010 #17 Skrevet 9. april 2010 USA er stort! Bare husk det... Det jeg vil nevne som viktigst er: New York; helt spesielt, ingen by kan matche NY! San Francisco; Fantastisk flott by, og områdene rundt med vinomr etc. Tåken kan være et problem om sommeren. Kjøre bil fra San Francisco til Las Vegas, via Grand Canyon (liten omvei). Over høye fjell, gjennom ørken, Death Valley, en flott naturopplevelse, Route 66 etc! Fly til New york, videre til San Francisco, og tilbake fra Las Vegas via New York. Kan selvsagt ogsa tas via; Fly til New York, fly til Las Vegas, kjøre til San Francisco, fly hjem. Som et eksempel: 4-5 dager i NY, fly til San Francisco, 4-5 dager der. Kjøre til Las Vegas 2 dager, 2 netter der. Kjøre til Los Angeles via Grand Canyon 3 dager, 2-3 netter i LA. Kjøre til San Francisco 2 dager. Tot ca 21 dager.
^^Belle^^ Skrevet 9. april 2010 #18 Skrevet 9. april 2010 Jeg kjørte LA - Seattle - LA sommeren for noen år siden, og vi hadde ingen problemer med å finne ledige moteller langs veien (det er mange av de!). Jeg vil også anbefale deg å ikke legge opp absolutt hele ferien på forhånd, 3 uker går fort unna og det er mye morsomt som dukker opp underveis når du kjører Hvor lang tid brukte dere på denne turen? Og hvor kjørte dere? Vi planlegger å bruke 3 uker på å kjøre highway 1 fra LA til Seattle (én vei), med en ''svipptur'' innom Las Vegas på vei oppover.
lunina Skrevet 10. april 2010 #19 Skrevet 10. april 2010 Vi skal også ta tre uker i USA Vi reiser til San Francisco, kjører ned Highway 1 innom et par fine byer (er mye å se langs Highway 1 men vi rekker ikke så mye denne gangen), stopper i Los Angeles og blir der noen dager før vi kjører til Las Vegas. Derfra tar vi fly til New York og blir noen dager. Så morro! Jeg og samboeren skal gjøre nøyaktig det samme:) Bestilte hotell i SF og NY i går. SF via Ebookers.no(billigere enn hotels.com faktisk!), og via Hotwire.com i NY(fant hotellet først på hotels.com ved å søke på fasiliteter og antall stjerner - sparte en god del der!). Vi skal ta en dag på motell mellom SF og LA. Det tar vi når vi kommer dit, men skal bestille en uke på luksushotell i Las Vegas nå snart. Her skal vi tine oss etter vinteren så jeg blir skuffet om det ikke er 40 grader, hehe;) Videre med fly fra LV til NY. Det er vel ikke tilfeldigvis noen som kan anbefale et sentralt hotell i Hollywood? Fant to stk: Hollywood Celebrity Hotel og Motel 6. Er det noen steder man absolutt ikke føler seg trygg i LA og ikke bør oppholde seg? Eventuelt i SF også?
Mischa Skrevet 10. april 2010 #20 Skrevet 10. april 2010 Så morro! Jeg og samboeren skal gjøre nøyaktig det samme:) Bestilte hotell i SF og NY i går. SF via Ebookers.no(billigere enn hotels.com faktisk!), og via Hotwire.com i NY(fant hotellet først på hotels.com ved å søke på fasiliteter og antall stjerner - sparte en god del der!). Vi skal ta en dag på motell mellom SF og LA. Det tar vi når vi kommer dit, men skal bestille en uke på luksushotell i Las Vegas nå snart. Her skal vi tine oss etter vinteren så jeg blir skuffet om det ikke er 40 grader, hehe;) Videre med fly fra LV til NY. Det er vel ikke tilfeldigvis noen som kan anbefale et sentralt hotell i Hollywood? Fant to stk: Hollywood Celebrity Hotel og Motel 6. Er det noen steder man absolutt ikke føler seg trygg i LA og ikke bør oppholde seg? Eventuelt i SF også? Moro Hvilket hotell endte dere opp med i NYC og hva koster det per natt, skal bestille i løpet av et par dager og sitter igjen med tre aktuelle kandidater "Tenderloin" i San Francisco er et belastet område og har mye kriminalitet, husker ikke helt hvor grensen går men det er et område noen gater bak Union Square. Er sikkert utrygge områder i L.A. men tror ikke dette er i nærhet av noen av de typiske turistløypene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå