Thomasine Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 (endret) ...vet det er lovlig sent, men jeg behøver jo ikke lure barna til frokost heller... Hvordan har du tenkt å lure barna i dag? Jeg er akkurat ferdig med å lage appelsin-gele...venter på at den skal kjølne litt så skal den helles på tomme egg. Blir eggehakk i morgen... I natt skal de størkne og serveres som hardkokte egg til frokosten i morgen. Snur de da opp-ned. Ellers tenkte jeg å la dem finne hvert sitt påske-egg - som er tomt! Vi leverer ikke påske-eggene før langfredag! ...men er redd det er litt slemt... Du/dere da? Endret 1. april 2010 av Thomasine
Gjest Silvermist Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Ellers tenkte jeg å la dem finne hvert sitt påske-egg - som er tomt! Vi leverer ikke påske-eggene før langfredag! ...men er redd det er litt slemt... Hadde jeg vært barn da hadde jeg nok begynt å tute Det med gele i eggene var en kjempegod idè da!
Caramello Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Synes det med det tomme påskeegget var litt slemt, men det med gele i egget var en genial idè. Men hvordan får du eggeplommen ut av egget da? Husker når vi lagde påskeegg (pynt) så stakk vi hull i begge endene på egget, og blåste ut plommen, men det går vel ikke når man har gele inni, for da renner det vel bare ut
Thomasine Skrevet 1. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2010 (endret) Det ble "kokte" egg med appelsingele til frokost! Og det var stas både for 7-åringen og 12-åringen... Jeg kakket ene enden på egget med en kniv, pelte forsiktig av skallet, helte egget ut, skylte godt og helte oppi noe avkjølt gele oppi. Hullet var på størrelsen med en gammel krone, tenker jeg. Så ble de stelt i hvet sitt eggeglass over natten, snudd og vips så de ut som "hele" egg! Til frokost skulle de skjære over tuppen med kniven, og skjønte ikke hva som var i veien med egget... Endret 1. april 2010 av Thomasine
Caramello Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Knall bra :D Det skal jeg prøve ) Kan sikkert gjøre det i morgen også Forsinket aprilspøk
Thomasine Skrevet 2. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2010 Kan gjøres hele påsken... Istedenfor å farge eggene når de kokes, f.eks.
Miss Puddel Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 I år gjorde jeg ikke noe, men i fjor hadde jeg en knallspøk. Jeg bruker å legge frem godteri på kjøkkenbordet til ungene i helgen, så raider de ikke skapene. Jeg hadde en gammel voksduk på bordet, og la frem en liten pose potetgull til hver, en halvliter med brus til hver, en sjokolade, og en 20 mynt. Det var bare det at jeg limte fast alt sammen til duken med superlim... det er klart jeg skulle ha stått tidlig opp og filmet dem, men jeg var for lat, hehe, men jeg våknet av ropene fra første etasje: MAMMA! din snik, du er GÆREN!... av en eller annen grunn mistenkte de meg og ikke mannen min for å stå bak.hehe Og da jeg sto opp hadde de gått løs på duken med saks og potetskreller og fått løs aøt sammen! Men det som de bekymret seg mest om, halvt sunnmøringer som de er, var "tenk om myntene hadde blitt ødelagt?!"
Rime Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Jeg sa til sønnen min på 2 år at det var en pippip utenfor vinduet. Det var selvfølgelig bare tull :/
AngeliqueW Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 I år gjorde jeg ikke noe, men i fjor hadde jeg en knallspøk. Jeg bruker å legge frem godteri på kjøkkenbordet til ungene i helgen, så raider de ikke skapene. Jeg hadde en gammel voksduk på bordet, og la frem en liten pose potetgull til hver, en halvliter med brus til hver, en sjokolade, og en 20 mynt. Det var bare det at jeg limte fast alt sammen til duken med superlim... det er klart jeg skulle ha stått tidlig opp og filmet dem, men jeg var for lat, hehe, men jeg våknet av ropene fra første etasje: MAMMA! din snik, du er GÆREN!... av en eller annen grunn mistenkte de meg og ikke mannen min for å stå bak.hehe Og da jeg sto opp hadde de gått løs på duken med saks og potetskreller og fått løs aøt sammen! Men det som de bekymret seg mest om, halvt sunnmøringer som de er, var "tenk om myntene hadde blitt ødelagt?!" Det er det morsomste jeg har hørt!!! Det skal jeg jammen prøve en gang selv.
Thomasine Skrevet 3. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2010 Jeg sa til sønnen min på 2 år at det var en pippip utenfor vinduet. Det var selvfølgelig bare tull :/ Min eldste klarte å lure oss ved å si at vi måtte komme fort til vinduet for det var et ekorn som spiste av fuglebrettet. Enkelt - men det funket!!
Miss Puddel Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Det er det morsomste jeg har hørt!!! Det skal jeg jammen prøve en gang selv. Bare vær forberedt på at duken blir ødelagt, så du bruker en som det ikke er så farlig med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå