Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

har vært kjærester i 4-5 mnd. Er voksne, barn fra tidligere forhold.

Nå føler jeg for å "ta praten" snart, om hvor vi vil, hvor vi står i forholdet, fortelle hverandre om forventninger ol. Gjerne noe om fortiden også. Men det kommer liksom ikke naturlig. Mulig det er et dårlig tegn....

Hvordan kan jeg starte en slik samtale? Han er god til å kommunisere om følelser etc, jeg blir fortere sjenert. Men jeg er fortsatt usikker på hvor dette bærer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

har vært kjærester i 4-5 mnd. Er voksne, barn fra tidligere forhold.

Nå føler jeg for å "ta praten" snart, om hvor vi vil, hvor vi står i forholdet, fortelle hverandre om forventninger ol. Gjerne noe om fortiden også. Men det kommer liksom ikke naturlig. Mulig det er et dårlig tegn....

Hvordan kan jeg starte en slik samtale? Han er god til å kommunisere om følelser etc, jeg blir fortere sjenert. Men jeg er fortsatt usikker på hvor dette bærer....

Hvorfor ikke ta denne praten i en setting der dere allerede har nærhet og kjenner dere trygge, f. eks i senga? Jeg vet at soverommet bør være en "konfliktfri sone" men her er det jo ikke noen konflikt i utgangspunktet? Det er kanskje lettere å starte en slik samtale i forlengelsen av en god seksuell opplevelse, kanskje lettere enn i sofaen, hvis du allerede kvier deg.

?

Kanskje er det lettere å bringe temaet fremtid etc på banen for deg på den måten, uten at det blir noe press?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...