Tonka Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg likte bøkene om Sookie Stackhouse nokså godt (de som har inspirert True Blood-serien), og i et svakt øyeblikk kjøpte jeg inn et aldri så lite lass med vampyrbøker…(Tabbe!) Har pløyd gjennom tre, snart fire, aldeles grusomme kalkuner av noen bøker, og sitter igjen med diverse unyttig informasjon om vampyrer. Minst to av disse bøkene går inn i historien som noe av det absolutt dårligste jeg har lest, nemlig: Dark Lover av J.R.Ward Bite! av Laurell Hamilton Kan også anbefale alle å holde seg unna de fryktelig uinspirerende bøkene om Stephanie Plum av Janet Evanovich. Så hvordan er din Worst of-liste?
Snop Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Jeg vet ikke om det blir riktig å kalle dem dårlige ettersom jeg vet at det strengt tatt er kvalitetsbøker, men de bøkene jeg ikke har klart å lese ferdig er Bienes Hemmelige Liv, To Kill a Mockingbird og Snømannen.
Lapetos Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Feministhåndboken er definitivt en av de verste bøkene jeg har lest. Og en selvbiografi som heter "The god squad" - møl!
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 "Hundre års ensomhet" av Gabriel García Márquez Jeg vet at den blir regnet som en av de største litterære mesterverk utgitt i etterkrigstiden, men jeg likte den ikke.
AngeliqueW Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Jeg syntes ikke "The DaVinci Code" var noe bra, men jeg leste den da ut. Riktig dårlige bøker (enda dårligere enn Dan Browns bøker) leser jeg aldri ferdig, så det er sjelden jeg husker dem.
Mermaid Blues Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Twilight-bøkene kommer rimelig høyt på "bortkastet tid"-listen min... Synes også alt jeg har lest av Ingvar Ambjørnsen har vært forferdelig.
tineline Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Da vinci koden. Stønn. Men lyspunktet var at jeg kunne lese Madonnagåten etterpå!
Gjest orkan Skrevet 1. april 2010 #8 Skrevet 1. april 2010 Twilight. Hadde jeg vært elleve år og vært på det litterære nivået så hadde den sikkert vært kanon... ...men det er jeg ikke. Aldri i verden om jeg gidder å lese de andre.
Shade Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 Kristin Lavransdatter.. Vet at den skal være bra og alt det men jeg kom halveis i en utgave av alle tre bøkene og så orket jeg bare ikke mer. Og det er ikke mange bøker jeg har stoppet å lese når jeg først er begynt! Uansett hvor dårlige de er! Den andre boken jeg har stoppet midt i var en om Casanova. Og jeg kommer nok ikke til å kjøpe Jarlene fra nord, siste bok i en serie på tre av Bernard Cornwell. Kjedelig!
Gjest Armule Skrevet 1. april 2010 #10 Skrevet 1. april 2010 Slenger meg på Twilight. Gud så kjedelige!
Gjest Bond Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 L av Erlend Loe - en av de få bøkene jeg ikke har lest ferdig. Og jeg har jo vært på ferie uten noe å lese der jeg har fått låne noen 'dameromaner' som har vært helt grusomme, men husker faktisk ikke forfattere eller titlene til slikt.
Cata Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 Kan ikke si at jeg har en bok, men større møl enn bøkene til Barbara Cartland skal man lete lenge etter. (Leste 3 stk en ferie da jeg var 12 og fikk avsmak for resten av livet.) I andre enden av skalaen har jeg Knut Hamsun. Har prøvd å lese "Landstrykere", men klarer ikke å komme lenger enn de første 4 sidene. Tror muligens det har noe å gjøre med at min gamle norsklærer prøvde å prakke på meg Hamsuns samlede verker i skolebibliotektimen da jeg gikk i ungdomsskolen (og var mer i modus "spenningsromaner" ).
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2010 #13 Skrevet 1. april 2010 Den aller verste boken jeg noen gang har lest må være Menn Som Hater Kvinner. Og ''smart'' som jeg var måtte jeg prøve å lese de andre også, i håp om at jeg plutselig oppdaget hva det var som gjorde at ''alle'' likte dem. :slår: Det gjorde jeg ikke. En av de få bøkene jeg har avbrutt er Interview With a Vampire. Jeg hadde så utrolig lyst til å like den, men jeg fikk det bare ikke til.
Zzyzx Skrevet 1. april 2010 #14 Skrevet 1. april 2010 Det er ganske mange, men øverst på den listen troner Alkymisten av Paulo Coehlo. Erlend Loe har jeg heller aldri skjønt poenget med. Han burde finne seg en annen jobb som han er flink til.
cilipili Skrevet 1. april 2010 #15 Skrevet 1. april 2010 PS I Love You av Cecelia Ahern. De fleste elsker den og skryter den opp i skyene. Jeg synes den var sinnsykt kjedelig og intetsigende.
Gjest Bond Skrevet 1. april 2010 #16 Skrevet 1. april 2010 Det er ganske mange, men øverst på den listen troner Alkymisten av Paulo Coehlo. Ble heller ikke helt overbegeistret for den - var jo flere som fortalte meg hvor dyp og god den boken var - jeg syntes den var rett og slett overfladisk og alt for enkel.
Gina_ Skrevet 1. april 2010 #17 Skrevet 1. april 2010 Er noen bøker jeg ikke kommer gjennom, en av dem er Vindens Skygge av Carlos Ruiz Zafón. Lang og treig for min smak.
fiesta Skrevet 1. april 2010 #18 Skrevet 1. april 2010 Parfymen. Husker ikke hva forfatteren heter. Leste den ikke ferdig. For den var så tung.
Twink Skrevet 1. april 2010 #19 Skrevet 1. april 2010 Sex and the city boka. Synes serien er ganske underholdende, og forventet å finne igjen mye av det samme i boka, men det var virkelig bortkasta. Definitivt ikke min type sjanger heller. Jeg har likt mange av bøkene som har blitt nevnt over her jeg da. Og som AngeliqueW, har nok de aller fleste av de dårligste bøkene gått i glemmeboka. Vet jeg har lest en del dårlig, men kan ikke huske noen av de.
Gjest Mahareth Skrevet 1. april 2010 #20 Skrevet 1. april 2010 Slenger med også på Twilight-bølgen i denne tråden. Kom hele 200 sider uti den første, og da klarte jeg ikke mer. Har heller ikke kommet meg gjennom Stormfulle høyder, men det var heller fordi språket var så tungt og langsomt at jeg ikke klarte å lese setningene ferdig. Prøvde meg en gang på en bok som jeg tror het Vi møtes i sjokoladehimmelen (har ikke peiling på forfatter), og den var forferdelig. Ellers må jeg si at jeg lo litt for meg selv, for halvparten av bøkene nevnt i denne tråden er bøker jeg har likt veldig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå