tineline Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har oppdaget at jeg har minst 5-6 strømpebukser som er for korte i beina (og som nok bestandig har vært det), slik at jeg ikke orker å bruke dem. Men de er nesten ubrukt, og jeg tenker jeg ikke vil kaste dem, selvom jeg ikke lenger vil ha dem i skuffen. Hva kan jeg gjøre med strømpebuksene? Det bør være litt lavterskel, iallefall ikke involvere en symaskin (har ikke det). Alle tips tas i mot med takk!
Elle Melle Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Det spørs hvilket materiale de er laget av, men det burde muligens gå an å lage en rispose? Klippe av, knyte en knute, fylle med ris og knyte en knute til. Kjører du denne i mikroen i ca 3 minutter har du en kjempefin varmepose til vonde nakker, stive muskler og kalde føtter. Selv hadde jeg nok klippet av hæl og tå og sydd det tiloversblevne fotstykket sammen med strømpebuksen for å lage stilongs i stedet, men uten symaskin er jo ikke det så greit. Hårbånd til å bruke når du fjerner sminke kanskje? Fylle med mynter og ha i vesken når du skal gå alene hjem om natten i skummelt strøk? Om du kan strikke eller helkle og det er bomull det er snakk om, kan du spiralklippe og få en laaang tykk tråd du kan lage f.eks. kjøkkenkluter av.
Gjest Lade Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Jeg bruker strømpebukser til å pusse skinnskoa mine.
tineline Skrevet 1. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2010 Ja, strikke kjøkkenklut var absolutt ingen dum idé! Og jeg har akkurat satt inn skoene mine med skokrem, så kanskje de skal få en puss av strømpebuksene, de også. Det er vel akryl det er snakk om, eller noe annet stretch-greier; typen tykke, tette strømpebukser. Takk for tips! Keep 'em coming.
Amys Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Enkelte typer går det an å bare klippe av føttene på og bruke som leggings uten at de rakner
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 Jeg har hengt en strømpebukse opp på veggen i boden og oppbevarer gavepapirruller i bena.
Sølvdugg Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 Gamle strømpebukser er fine til å ha potpurri i (tipset fikk jeg fra Monica i Friends )
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. april 2010 #9 Skrevet 16. april 2010 Har ingen gode råd, men dette var inspirerende lesning! Eller... Du kan jo spare på en i tilfelle du trenger en maske engang i framtida..
tineline Skrevet 19. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2010 hehe, og da er jeg jo sikker på at folk i nærheten holder avstand! Takk for tips så langt!
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 Har pleid å klippe av bena og bruke dem som knestrømper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå