Ace1 Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har begynt å bruke en coach/motivator og livet mitt er snudd opp ned! For første gang i mitt liv har jeg kontroll på livet mitt. Jeg er klar for utfordringer, har et positivt syn på meg selv og de rundt meg. Jeg bestemmer hva som skal avgjøre hvordan dagen min blir og ikke motsatt! Er det mange som føler seg umotivert og kunne tenkt seg det samme? Hvilke tanker har egentlig samfunnet på dette? Burde f.eks bedrifter være flinkere til å ha foredrag for sine ansatte for å vedlikeholde eller bedre motivasjonen?
Gentle Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 For å forstå hva du mener skulle jeg gjerne hatt noen konkrete eksempler?
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Jeg har vært gjennom en lengre periode av å ære være "lei av livet", noe som gjør at jeg nå leser masse selvutviklingsbøker, samt bøker om motivasjon, kreativitet etc. og jeg bruker tingene jeg leser i livet mitt - privat og på jobb. Jeg tror det er mange som ville hatt godt av å sette seg mer inn i slike ting for de gir en verktøykasse for å håndtere de forskjellige situasjonene som man opplever i livet. Ledere har gjerne lederkurs og diverse hvor de går igjennom slike ting, men vanlig arbeidere burde også ha tilgjengelig slike verktøy.
Jumpforjoy Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 (endret) Jeg har begynt å bruke en coach/motivator og livet mitt er snudd opp ned! For første gang i mitt liv har jeg kontroll på livet mitt. Jeg er klar for utfordringer, har et positivt syn på meg selv og de rundt meg. Jeg bestemmer hva som skal avgjøre hvordan dagen min blir og ikke motsatt! Er det mange som føler seg umotivert og kunne tenkt seg det samme? Hvilke tanker har egentlig samfunnet på dette? Burde f.eks bedrifter være flinkere til å ha foredrag for sine ansatte for å vedlikeholde eller bedre motivasjonen? Jeg har vært hos en coach en gang, med godt resultat. Jeg sliter med depresjon++, og det var i den forbindelse at jeg forsøkte coaching. Den ene timen med coaching hjalp meg mer enn alle timene jeg hadde hatt hos psykolog fram til da. Jeg kan ikke riktig forklare hvorfor det ble slik, men det kan være noe med enkelheten av det tror jeg, jeg fikk et konkret redskap å bruke. Samt at psykologen min fram til da hadde vært en j*vla idiot. Jeg har en kompis som går på coachingkurs i regi av jobben. Han har nylig fått personalansvar, og av den grunn skal han lære mer om kommunikasjon og motivasjon. Så vidt jeg har skjønt synes han det er veldig spennende, og ikke minst givende. Endret 5. april 2010 av Jumpforjoy
annamaria8 Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Jeg tror ikke at mange går rundt og er leie av livet, ikke er motiverte til å leve. Hvor går grensen til depresjon, og til selvdestruktivitet? Ja, mange lever A4-liv, og mange lar livet gå sin gang uten å stoppe opp og tenke noe særlig over det. Men hva er galt i det? Hvem er jeg til å si hvordan andre burde leve livet sitt? Det er veldig flott at du har fått ny gnist i livet. Takk for at du unner meg det samme. Men jeg tror at man må oppsøke endringen selv, og at jobbkurser lett vil bli kuppet av visse ideologiske strømninger og ledelsens strategi for bedriften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå