Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 1 år siden var jeg på synstest og fikk meg lese- og avlastningsbriller. Nå lurer jeg på hvor ofte man bør sjekke synet? Burde jeg ta en ny test nå ett år etter, eller skal jeg la det gå lengre tid? Har ikke merket noen forandringer i synet, annet enn at jeg har blitt mer avhengig av lesebrillene, virker det som. Kan en kjede sende infoen min til en annen butikk i kjeden? Vi flyttet i sommer, og dermed håper jeg at optikerbutikken kan sende over resultatene mine til en butikk i kjeden her i byen. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

For ca 1 år siden var jeg på synstest og fikk meg lese- og avlastningsbriller. Nå lurer jeg på hvor ofte man bør sjekke synet? Burde jeg ta en ny test nå ett år etter, eller skal jeg la det gå lengre tid? Har ikke merket noen forandringer i synet, annet enn at jeg har blitt mer avhengig av lesebrillene, virker det som. Kan en kjede sende infoen min til en annen butikk i kjeden? Vi flyttet i sommer, og dermed håper jeg at optikerbutikken kan sende over resultatene mine til en butikk i kjeden her i byen. :)

Ja kjeden sender kundekortet ditt til en annen butikk i samme kjede på din forespørsel.

Hvor ofte du skal sjekke synet ditt avhenger av hvor gammel du er og om det fungerer godt med korreksjonen brillene dine gir.

Jeg har linser og jeg går ofte til kontroll. Det er også helt nødvendig på grunn av min alder - synet endrer seg jo som kjent dessverre når man blir eldre.

Hvis du føler usikkerhet rundt dette kan jo du gå til optiker for kontroll og spørre alle spørsmålene dine der, så får du nok ordentlig svar. Jeg tror imidlertid ikke det er nødvendig å gå 1 gang pr år så lenge man ikke får problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...