Steinar40 Skrevet 1. april 2010 #21 Del Skrevet 1. april 2010 Hva om "smart" betyr at de ikke helt ser nytteverdien i å inngå ekteskap? Hvorfor er det "smart" da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 1. april 2010 #22 Del Skrevet 1. april 2010 Artikkelen det henvises til er fem år gammel. Forøvrig hjelper det vel ikke at menn vil ha intelligente kvinner, dersom de intelligente kvinnene ikke vil ha disse mennene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuri-G Skrevet 1. april 2010 #23 Del Skrevet 1. april 2010 Intelligente kvinner søker gjerne intellektuellt likeverdige partnere. Intelligente menn søker både intelligente og gjennomsnittlige kvinner. Som generell betrakting og ikke alltid selvølgelig. Derfor vil antall potensielle partnere for intelligente kvinner være mye mindre enn for tilsvarende menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 1. april 2010 #24 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) http://www.abc.net.au/news/newsitems/200501/s1275515.htm Denne undersøkelsen hevder ihvertfall dette. Noen tanker? Skal ikke skryte på meg å være superintelligent, for det er jeg ikke, men jeg tror jeg er ganske oppegående, og har kommet langt karrieremessig for å være på min alder, men det betyr ikke at jeg setter karriere foran alt. Det kan dessverre se ut til at mange menn automatisk tenker det. Hvis dama er noenlunde oppegående, og i tillegg gjør det bra på jobb, er det klart at det er hennes første prioritet. Ja, det er det for meg akkurat nå. Men den dagen jeg gifter meg kommer alt sånt i annen rekke.. For øvrig tror jeg at en del menn setter intelligente kvinner i denne eller andre båser. Jeg tror man kan være veldig feminin selv om man er intelligent, ser eksempler på det hver eneste dag. Jeg tror noe av grunnen til at intelligente kvinner er single lenger, kan være som siste innlegg påpeker; det er flere potensielle partnere for intelligente menn enn intelligente damer. Kvinner vil ha noen som er (minst) like bra som dem, menn nøyer seg med ei som er oppegående. Jeg er sånn selv, må jeg innrømme. Han bør helst være smartere og mer ambisiøs enn meg, da har jeg noe å strekke meg etter, og det synes jeg er ganske tiltrekkende. Veldig forenklet fremstilling, men det blir jo lett sånn når man skal besvare slike spørsmål. Endret 1. april 2010 av Vanya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 1. april 2010 #25 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg tror vel egentlig ikke at det er vanskeligere for intelligente kvinner å finne en mann. (Siden jeg regner meg selv som nogenlunde intelligent, håper jeg iallefall at det ikke stemmer ) Jeg tror derimot at ekstra intelligente kvinner kan prioritere jobb og utdanning i en så stor grad at de ikke har tid til et forhold. Og forsåvidt, kvinner som er vant til å måtte "bevise" sin intelligens, og som tar dette konkuranse-instinktet med seg inn i et forhold kan nok oppleve at menn syns det blir slitsomt. Og jeg er 100% sikker på at det finnes kvinner som fint klarer å kombinere høy iq og femininitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. april 2010 #26 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Jeg tror vel egentlig ikke at det er vanskeligere for intelligente kvinner å finne en mann. (Siden jeg regner meg selv som nogenlunde intelligent, håper jeg iallefall at det ikke stemmer ) Jeg tror derimot at ekstra intelligente kvinner kan prioritere jobb og utdanning i en så stor grad at de ikke har tid til et forhold. Og forsåvidt, kvinner som er vant til å måtte "bevise" sin intelligens, og som tar dette konkuranse-instinktet med seg inn i et forhold kan nok oppleve at menn syns det blir slitsomt. Og jeg er 100% sikker på at det finnes kvinner som fint klarer å kombinere høy iq og femininitet. Hvor vanskelig det er å finne en mann (eller kvinne i mitt tilfelle) kommer i hovedsak an på hvor aktiv/motivert man er selv, hvilke tilfeldigheter/flaks som inntreffer, og hvor kravstor/kresen - eventuelt hvor desperat - man er selv. Jeg tror nok generelt at over gjennomsnittet intelligente mennesker har større krav, og andre prioriteringer. Og dette er nok de største forskjellene som jeg ser det. Men det gjør jo da over gjennomsnittet intelligente folk litt sære, noe som ikke er en fordel vanligvis. Ellers kan jeg ikke se noen sammenheng mellom normal over gjennomsnittet intelligens og mindre feminitet. Hvis man ikke tenker på dum og deilig da Derimot blir jo både kvinner og menn som har litt for høy intelligens ofte ganske så sære. Det er jo trist for dem. Endret 1. april 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngeliqueW Skrevet 1. april 2010 #27 Del Skrevet 1. april 2010 Heller lever jeg "alene" og heller møter en fast mann jeg kan ha det gøy med. Men selvfølgelig, møter man en like smart mann, så ja takk Enig med Acel. Selv tok ble jeg testet på ungdomsskolen, og er den skeptiske innhaver av ett stykk høy intelligens. Jeg har helt klart nytte av å være smart, men i forhold til menn blir det raskt et problem. Jeg vil ha en mann som tenker mye, som tenker utradisjonelt, og som henger med i en diskusjon. Det er ikke noe problem for meg å inngå hyggelige forhold til snille og gode menn, men det er ikke det jeg vil ha. Jeg trenger en som utfordrer meg og trigger meg mentalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. april 2010 #28 Del Skrevet 1. april 2010 Hvorfor er det "smart" da? For noen få enkelte kan det være at en livsstil der de bor alene, jobber, reiser og hygger seg med venner - samtidig som man har stødige mannlige venner som livspartnere og gode venner en ålreit løsning. Noen har barn også, likevel bor ikke foreldrene sammen. Dette passer nok ikke de fleste, men for noen fungerer dette best. Ekteskap med en kvinne som steller hjemmet for deg og lager middag til deg kan være det smarteste for deg - mens en mer fri livsstil med flere langvarige venner og livspartnere kan være smart for meg. "Smart" for deg behøver altså ikke å være "smart" for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. april 2010 #29 Del Skrevet 1. april 2010 Selv tok ble jeg testet på ungdomsskolen, og er den skeptiske innhaver av ett stykk høy intelligens. Hva slags intelligens er du? Ble alle målt? http://evabra.wordpress.com/2009/10/18/hva-slags-intelligens-er-du/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. april 2010 #30 Del Skrevet 1. april 2010 For noen få enkelte kan det være at en livsstil der de bor alene, jobber, reiser og hygger seg med venner - samtidig som man har stødige mannlige venner som livspartnere og gode venner en ålreit løsning. Noen har barn også, likevel bor ikke foreldrene sammen. Dette passer nok ikke de fleste, men for noen fungerer dette best. Ekteskap med en kvinne som steller hjemmet for deg og lager middag til deg kan være det smarteste for deg - mens en mer fri livsstil med flere langvarige venner og livspartnere kan være smart for meg. "Smart" for deg behøver altså ikke å være "smart" for meg. Ja, hva som er "smart" i utgangspunktet er nok ofte noe ulikt for kvinner og menn. Vi er fortsatt ikke så likestilte at det ikke er tilfellet. Som kvinne vil det vanligvis forventes av deg at du har hovedansvaret for husholdningen etc. For de som ikke ønsker det, så kan det jo være "smart" å ikke sette seg selv i den situasjonen. En annen ting er at hva som er "smart" vil endre seg med alderen og faser i livet. Det skal man heller ikke glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. april 2010 #31 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) En annen ting er at hva som er "smart" vil endre seg med alderen og faser i livet. Det skal man heller ikke glemme. Det kan du si. En del menn/kolleger (single, skilte med tenåringsbarn), forteller meg at det med hjem og mat ikke er noe problem for de. De savner først om fremst en kvinne fordi hun kan være en samtalepartner, reisepartner, med mer..menn er også ganske forskjellige, selv i ulike aldre (30+, 40+ og 50+) De mennene jeg kjenner i den situasjonen, fikser meget bra å ta ansvaret for sine mindre og større barn, og hus/hjem/matlaging er aldri et problem for de. Klart de sikkert ville ha vært glad for å dele alt dette med noen, men de fikser selv. Endret 1. april 2010 av gjestdeluxe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. april 2010 #32 Del Skrevet 1. april 2010 Det kan du si. En del menn/kolleger (single, skilte med tenåringsbarn), forteller meg at det med hjem og mat ikke er noe problem for de. De savner først om fremst en kvinne fordi hun kan være en samtalepartner, reisepartner, med mer..menn er også ganske forskjellige, selv i ulike aldre (30+, 40+ og 50+) De mennene jeg kjenner i den situasjonen, fikser meget bra å ta ansvaret for sine mindre og større barn, og hus/hjem/matlaging er aldri et problem for de. Klart de sikkert ville ha vært glad for å dele alt dette med noen, men de fikser selv. Ja, selvfølgelig fikser de fleste - også mannfolk - det man må gjøre i livet. Hvor godt man fikser det vil jo derimot være helt individuelt. Noen er nok ikke så veldig nøye på det. Men jeg tviler veldig sterkt på at de fleste menn ønsker seg ei dame for å kunne lage mat til henne også, og eventuelt hennes barn. De vil nok da forvente at det i det minste skal deles likt på oppgavene. Jeg har heller ikke dødd foran brødboksen - ennå Jeg klarer altså å gjøre alt jeg trenger å gjøre selv, og har gjort det i mange år allerede, men ser fordelen med ei dame som kan og vil hjelpe til i hverdagen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. april 2010 #33 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg har heller ikke dødd foran brødboksen - ennå Jeg klarer altså å gjøre alt jeg trenger å gjøre selv, og har gjort det i mange år allerede, men ser fordelen med ei dame som kan og vil hjelpe til i hverdagen også. Jeg tolket deg bare dithen fra tidligere innlegg at du ønsket en dame som kunne lage mat og stelle rundt i huset. Da så jeg på en måte for meg en dame med forklede på, og blomstrete klær, som sto klar med støvkosten i hånden når du kom hjem: "Honey, I am home". Du mente det kanskje ikke slik som i 1960-årene, snarere at et par faktisk kan gjøre litt av hvert begge to (flekse), om jeg nå forsto deg riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. april 2010 #34 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg tolket deg bare dithen fra tidligere innlegg at du ønsket en dame som kunne lage mat og stelle rundt i huset. Da så jeg på en måte for meg en dame med forklede på, og blomstrete klær, som sto klar med støvkosten i hånden når du kom hjem: "Honey, I am home". Du mente det kanskje ikke slik som i 1960-årene, snarere at et par faktisk kan gjøre litt av hvert begge to (flekse), om jeg nå forsto deg riktig. Selvfølgelig ønsker jeg ei dame som kan lage mat og stelle i huset. Noe annet er ikke aktuelt. Men jeg ser også fordelen i at hun jobber og bidrar positivt til økonomien, og ikke bare shopper som en gal! Da er det selvfølgelig helt nødvendig at begge to kan og gjør litt av hvert. Men jeg innser jo at enkelte her innbiller seg at jeg er et forhistorisk mannfolk som de er livredde for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 1. april 2010 #35 Del Skrevet 1. april 2010 Teorien om at intelligente damer skremmer bort menn stemmer på min venninne hvertfall. Hun er rik, har doktorgrad og egen leilighet. Hun ser også veldig bra ut og er superhyggelig. Men med en gang gutta hører at hun tar doktorgrad finner de på en unnskyldning og stikker. Ser ikke ut til at menn takler kvinner med suksess nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 1. april 2010 #36 Del Skrevet 1. april 2010 Kanskje det ligger noe i basisen i det å være mann, at en ikke tenner på damer som insisterer på at du må være kjerringa i forholdet? 1. Utseende 2. Vesen 3. Resten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 1. april 2010 #37 Del Skrevet 1. april 2010 Lite intelligente kvinner risikerer i alle fall å få mye sex, vil jeg tro... ...så hva er best?? ;-))) -Nei, da - Intelligente kvinner med mye bein i nesa, uten å være sta på en dum måte, er veldig flotte mennesker!! :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 1. april 2010 #38 Del Skrevet 1. april 2010 Teorien om at intelligente damer skremmer bort menn stemmer på min venninne hvertfall. Hun er rik, har doktorgrad og egen leilighet. Hun ser også veldig bra ut og er superhyggelig. Men med en gang gutta hører at hun tar doktorgrad finner de på en unnskyldning og stikker. Ser ikke ut til at menn takler kvinner med suksess nei. Send henne min vei Når jeg tenker meg om så er de damene jeg vet noe ekstra om her på KG alle som en smarte og single... Tror det besvarer TS sitt spørsmål jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 1. april 2010 #39 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg for min del stiller spørsmål ved hvor smarte de egentlig kan være, når de ikke greier å skaffe seg noe så enkelt som et mannfolk? Dessuten plinger det i varselsbjellene hver gang ei dame skal presentere meg for sin attraktive venninne. Det viser seg i nitti prosent av tilfellene at vi ikke deler smak, når det gjelder kvinner (og så ekstraordinært kresen er jeg ikke). De resterende ti prosent, har jeg ennå til gode å bli introdusert for. Jeg føler det blir litt som når de rasker sammen noe skrot de har liggende og som ellers skulle gå i søpla, idet de får nyss om at jeg har bursdag eller støter på meg like før jul, ellerno. Opp i noe papir, og "vi tenkte på deg"... Når en kvinnes intelligens trekkes fram under introduksjonen, lurer jeg automatisk på hvilken alvorlige feil og mangler venninna prøver å skjule? Tror vi mannfolk gjør lurt i å legge mer merke til hvilke egenskaper venninna ikke skryter av, enn dem hun velger å blende oss med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twink Skrevet 2. april 2010 #40 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg for min del stiller spørsmål ved hvor smarte de egentlig kan være, når de ikke greier å skaffe seg noe så enkelt som et mannfolk? Kanskje vi ikke vil ha et enkelt, hvilket som helst mannfolk, men det riktige mannfolket? Jeg er på en måte ikke veldig kravstor, men det er noen kriterier jeg har som snevrer det ganske kraftig ned. Jeg har mine sære sider, og trives godt alene, så hovedkriteriet er rett og slett at det må være en som jeg blir så glad i at jeg ønsker å ha han ved min side hele tiden. Er han over gjennomsnittet intelligent, ambisiøs og eier sin egen bokhylle, da er jeg solgt. Og som sagt tidligere, jeg skal satse på karriere, så en mann som ønsker seg familie og en hjemmekjær kone er ikke noe for meg. Og ved det siste punktet der kuttes nok listen ganske betraktelig. Utseende er jeg ikke så altfor nøye på, men helst høyere enn meg (noe som ikke skal så veldig mye til). Kunne helt sikkert ha funnet meg en kjæreste om jeg virkelig ville ha, men gidder ikke kaste bort tid på dødfødte forhold når jeg ikke er desperat etter å måtte ha en kjæreste. Da venter jeg heller litt lenger til jeg finner en som virkelig passer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå