Gå til innhold

Intelligente kvinner risikerer å forbli single?

Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jeg aldri forestille meg. Intelligent = sexy i mine øyne :)

Men hva om dama var smartere enn deg.. Ville du syntes det hadde vært like sexy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kommer an på kulturen rundt kvinnene. Og så er det et spørsmål om de smarte kvinnene evner å beholde sin femininitet. Noe som er alt for sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Men hva om dama var smartere enn deg.. Ville du syntes det hadde vært like sexy?

Der er ikke graden av IQ som avgjør om hun er sexy. Men graden av IQ avgjør hvor spennende hun er å prate med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på kulturen rundt kvinnene. Og så er det et spørsmål om de smarte kvinnene evner å beholde sin femininitet. Noe som er alt for sjelden.

Hvilke deler av femininitet er bra å beholde, og hvilke deler av feminitet er det man kan klare seg fint uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok en del i det.

Intelligente kvinner vil ha større krav til en partner.

Dessuten vil yrke og karriere ta mye av deres tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg vil kalle meg selv intelligent, men er ihvertfall ganske nerdete av meg, har tenkt å gå i gang med en realfaglig utdannelse, og det er utdannelsen jeg skal satse på i livet, ikke mann og barn. Jeg tror nok det er det siste som er avgjørende for oss kvinner som satser på karrieren, at siden vi ikke har barn som høyeste mål i livet, har en tendens til å ikke stresse sånn med mann heller?

For min del trives jeg som singel, er ganske selvstendig av meg, og kan ikke tenke meg å være sammen med hvem som helst bare for å ha noen å være sammen med. Og jeg vil gjerne ha en mann som er smartere enn meg. Men om de vil ha mer tradisjonelle kvinner blir det jo ikke så lett... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hvilke deler av femininitet er bra å beholde, og hvilke deler av feminitet er det man kan klare seg fint uten?

eleganse, sminke, skjørt, bluser, lakkede negler, langt hår, at menn trekker ut stoler og åpner dører. samtidig som om kvinner mer en gjerne kan tjenestegjøre i forsvaret så, vel, fjerner de seg fra et feminint ideal ved å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om de vil ha mer tradisjonelle kvinner blir det jo ikke så lett... :fnise:

Det gjelder nok neppe alle altså :)

Har flere kompiser som forøvrig digger nerdete jenter.

Og på realfagstudier så er det sikkert også nok av likesinnede menn man kanskje finner en spesifikk connection med :)

WHo knows!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eleganse, sminke, skjørt, bluser, lakkede negler, langt hår, at menn trekker ut stoler og åpner dører. samtidig som om kvinner mer en gjerne kan tjenestegjøre i forsvaret så, vel, fjerner de seg fra et feminint ideal ved å gjøre det.

Men gjelder femininitet kun ytre faktorer? Er det ingen feminine personlighetstrekk som menn generelt anser som nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på realfagstudier så er det sikkert også nok av likesinnede menn man kanskje finner en spesifikk connection med :)

Jepp, er det jeg satser på! :sjarmor: Finne meg drømmenerden min... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjelder femininitet kun ytre faktorer? Er det ingen feminine personlighetstrekk som menn generelt anser som nødvendig?

Omsorgsfull og evne til å skape et hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde helt ærlig ikke hatt noe som helst problem med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

personlighetstrekk er for abstrakte til å beskrives. men ting som ganglag og måten armer beveges på er viktige. Det samme er formen kvinner flørter på. Å gå, og banne, som en bryggesjauer er alt annet enn feminint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Kan jeg aldri forestille meg. Intelligent = sexy i mine øyne :)

Hva om "smart" betyr at de ikke helt ser nytteverdien i å inngå ekteskap? :)

Endret av gjestdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så rart kanskje. Jeg er en smart jente og når jeg ser hvordan samfunnet fungerer, er jeg skeptisk til forhold og ekteskap!

Heller lever jeg "alene" og heller møter en fast mann jeg kan ha det gøy med.

Men selvfølgelig, møter man en like smart mann, så ja takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig en nerd som alle husker fra skoletiden som den "skoleflinke nerden". Men utseende sier det totalt motsatte (heldigvis), så mange oppfatter meg pga førsteinntrykket som dum fremfor smart, før de blir bedre kjent med meg eller studerer med meg.

Oppfatningen om at pene jenter er mindre smarte henger i mange, men faktisk har det kun vært positivt for meg når guttene faktisk oppdager jeg har noe i hodet. Så nei, jeg tror absolutt ikke intelligens er noe hinder for å få seg kjæreste! Heller motsatt!

Syns de aller fleste oppegående guttene VIL ha smarte jenter jeg.

Gutter og menn som føler seg truet av smarte kvinner er vel egentlig ikke noe å samle på heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om "smart" betyr at de ikke helt ser nytteverdien i å inngå ekteskap? :)

Utdyp? Kan ikke helt forstå hva det har med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forhold så er jeg utelukkende interessert i intelligente kvinner, så den statistikken bidrar ikke jeg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...