Gå til innhold

melkeallergi

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Har vært hos homeopat, som mener at jeg er allergisk mot melk.

Tenkte jeg må til legen for å ta en prøve å sjekke det..

Er det en blodprøve jeg kan ta da, eller hvordan gjør man det?

Er dette noen legene gidder å gjøre, eller bare sier de at man må sjekke det ut selv hvordan man reagerer mot melk....

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man kan sjekkes for laktoseintoleranse, melkesukkeret. Da tar de først en blodprøve, så drikker du laktose og etter en viss tid, ca en times tid så tar de en ny prøve. Men om du har laktoseintoleranse så får man som regel oppblåst mage etter inntak av melk, magesmerter, diarè, brekninger og kvalme er heller ikke uvanlig.

Man kan også være allergisk mot melkeproteinet, men det tror jeg ikke de kan sjekke. Men det er vanligst for barn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Melkeprotein kan de ikke sjekke nei. Jeg er intolerant mot dette, eller alergisk, vet ikke om det regnes som en allergi egentlig.

Det kan man bare finne ut av ved å kontrolere dietten og kutte ut all form for melk (ALLE innholdsfortegnelser må sjekkes, finnesandre navn for dette som keaein/kvarg og myse)

Jeg er intolerant/allergisk mot melk, antageligvis melkeprotein. Har kommet frem til dette ved å utelukke det fra dietten og gjenninnføre for å se om plagene kom tilbake. Har ikke testa meg hos lege for annet enn laktose. Har også tatt koloskopi for å sikkre at det ikke var betennelse i tarmen eller andre mer alvårlige sykdomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...