Gå til innhold

Hva kan jeg ha på brødskiva?

Anbefalte innlegg

Gjest Alenemamma
Skrevet

Heihei! Jeg har en sønn på 8 mnd som er veldig glad i mat. Har nå tenkt å begynne gi han brødskriver, å lurer da på hva det er jeg kan ha på? Kan jeg ha på syltetøy f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syltetøy inneholder mye sukker så jeg ville heller begynt med noe annet. (ikke lettprodukter for de små skal ikke ha mye aspertam eller lignende)

Leverpostei var vel det første pålegget vi begynte med.

Skrevet (endret)

Greit å utsette søtt pålegg så lenge som mulig ja :)

Leverpostei var det første vi og begynte med, sunt og godt!

Endret av Shade
Skrevet

Makrell i tomat!

Gjest Alenemamma
Skrevet

Takk for bra respons! Men makrell i tomat er nok de siste jeg setter på brødskiva til sønnen min.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

smørbar ost naturell kanskje? Eller så kan du knuse litt banan og smøre utover, det er godt :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor vil du ikke gi han makrell i tomat? Det er jo noe av det beste barnet kan få, smekkfullt av sunt fett og vitaminer.

Leverpostei er også sunt.

Skrevet

Merkelig at du i det hele tatt vurderer syltetøy, men utelukker makrell i tomat? (U)sunne vaner bygges tidlig.

Vi gir leverpostei, makrell i tomat, laksepostei, fruktmos (usukret), og litt Litago prim, men sistnevnte er så klinete at det er helt utrolig. Favoritten er og blir leverpostei. Smøreost ville jeg ikke brukt pga. høyt saltinnhold.

Gjest Alenemamma
Skrevet

Det er ikke det at jeg vurderer syltetøy, jeg tenkte bare på det som noe smørbart å derfor sa jeg det som et eksempel. Jeg klarer ikke lukta av makrell, å bare jeg er i nærheten av det spyr jeg. Leverpostei kan jeg godt prøve og andre forslag.

Skrevet

Smøreoster i forskjellige formeer og leverpostei var det vel knotten her fikk på brødskiva til han runda året..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Leverpostei er et bra valg, eller så er smøreost, moste bananer,kyllingpostei og makrell i tomat bra forslag.

Ikke særlig lurt å starte med syltetøy når barnet ditt fortsatt er så ungt.

Gjest Gjest
Skrevet

makrell i tomat innholder ogsaa sukker!

Gjest pirkpirk
Skrevet

Leverpostei inneholder sukker det også. Bare sån til info.

Skrevet

Leverpostei inneholder sukker det også. Bare sån til info.

Men kan naturligvis ikke sammenlignes med syltetøy...

Skrevet

Kaviar,smøreoster,prim og Leverpostei var noe vi gav snuppa her da hun fikk brødmat.

Skrevet

Enkelt og greit et syltynt lag med bare smør, og noen skiver eple ved siden av. De små liker de utroligste ting. Vår minste la i seg mengder av hermetisk champingong i skiver!!??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...