Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har sikkert blitt nevnt i de forskjellige hårtrådene, men fant det ikke da jeg søkte, håper noen er snille og kan gjenta for meg. :gjeiper:

Har skjønt at dersom man bruker produkter i håret som inneholder silikoner, må man vaske håret med produkter som inneholder sls/sles for at det skal bli rent. Det jeg lurte på er hva silikonene heter? Hva skal jeg se etter i innholdsfortegnelsen for å vite om det er trygge produkter?

Og så lurte jeg på i samme slengen om noen vet om en bra varmebeskyttende krem/spray (gjerne uten silikoner :) ) som kan brukes når man skal krølle håret. Den jeg bruker nå funker best til retting, krøllene vil ikke holde seg nemlig. :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kerastase har en fantastisk krem! Stikk innom en frisørsalong som selger kerastase å spør om varmebeskyttende krem. Jeg husker ikke navnet :)

Skrevet

Her er en liste over silikoner, og hva du trenger for å fjerne dem: http://lockig.se/?q=node/17

Jeg forstår det slik at man ofte bruker silikoner i varmebeskyttende produkter fordi det lukker seg rundt hårstrået og beskytter det - at det faktisk har en funksjon annet enn å gjøre håret blankt. Men det finnes sikkert uten også.

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg bruker ikke mye stylingprodukter i håret, men pleier å spraye det med den varmebeskyttende jeg har nå hver gang jeg har vasket håret (2-3 ganger i uken), og av og til ha i leave in-hårkur/krem (i stedet for sprayen). Begge disse inneholder selvfølgelig silikoner, etter å ha sjekket med den listen.

Har brukt sprayen i hvertfall et halvt år nå, og føler likevel det har gått fint selv om jeg vasker håret med skampo uten sls? :klø:

Burde jeg kjøpe en shampo med sls og bruke den som renseshampo innimellom? Har sensitiv hodebunn, så tror ikke jeg tåler å bruke det for ofte. Eller bytte ut stylingproduktene? Liker de veldig godt og den ene er nesten ny, så kjipt.. :sjenert: Men jeg burde vel tenkt på det litt før. Hva gjør dere? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...