Zinnia Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Dette har sikkert blitt nevnt i de forskjellige hårtrådene, men fant det ikke da jeg søkte, håper noen er snille og kan gjenta for meg. :gjeiper: Har skjønt at dersom man bruker produkter i håret som inneholder silikoner, må man vaske håret med produkter som inneholder sls/sles for at det skal bli rent. Det jeg lurte på er hva silikonene heter? Hva skal jeg se etter i innholdsfortegnelsen for å vite om det er trygge produkter? Og så lurte jeg på i samme slengen om noen vet om en bra varmebeskyttende krem/spray (gjerne uten silikoner ) som kan brukes når man skal krølle håret. Den jeg bruker nå funker best til retting, krøllene vil ikke holde seg nemlig.
TulleJenny Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Kerastase har en fantastisk krem! Stikk innom en frisørsalong som selger kerastase å spør om varmebeskyttende krem. Jeg husker ikke navnet
Jade Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Her er en liste over silikoner, og hva du trenger for å fjerne dem: http://lockig.se/?q=node/17 Jeg forstår det slik at man ofte bruker silikoner i varmebeskyttende produkter fordi det lukker seg rundt hårstrået og beskytter det - at det faktisk har en funksjon annet enn å gjøre håret blankt. Men det finnes sikkert uten også.
Zinnia Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2010 Takk for svar! Jeg bruker ikke mye stylingprodukter i håret, men pleier å spraye det med den varmebeskyttende jeg har nå hver gang jeg har vasket håret (2-3 ganger i uken), og av og til ha i leave in-hårkur/krem (i stedet for sprayen). Begge disse inneholder selvfølgelig silikoner, etter å ha sjekket med den listen. Har brukt sprayen i hvertfall et halvt år nå, og føler likevel det har gått fint selv om jeg vasker håret med skampo uten sls? :klø: Burde jeg kjøpe en shampo med sls og bruke den som renseshampo innimellom? Har sensitiv hodebunn, så tror ikke jeg tåler å bruke det for ofte. Eller bytte ut stylingproduktene? Liker de veldig godt og den ene er nesten ny, så kjipt.. Men jeg burde vel tenkt på det litt før. Hva gjør dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå