Søtpotita Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 (endret) Eg trur eg ikkje påfører mascaraen korrekt... Korleis skal ein gjere det for å få full uttelling? Ein påfører kun nedanfrå? Og kva mascara er god til å få fyldige og lange (og helst bøygde) vipper? PS: Eg veit det finst ørten slike trådar om mascara frå før, men eg lagar ein ny og så får dei som mislikar det hoppe fint over den Endret 31. mars 2010 av Søtpotita
Lykkelitenen Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Det viktigste med maskarapåføring er å ikke stresse. mange stresse og får dårlige resultat. Da kan den fort klumpe seg, man får bare på tuppene av vippene og man kan også ende med mye på øyelokket. Ta det heller med ro og øv på teknikken, så går det fort til slutt og man får bra resultat! Når man påfører, så påfør fra undersiden. Begynn helt inne med roten og beveg maskaraen i sikksakkbevegelser mens du forsiktig ruller maskarabørsten. Jobb fra innsiden av øyet og ut mot ytterste øyekrok. Da får du maskara fra rot til spiss og du får et gjevnt resultat! Så kan man eventuelt legge flere lag, eller legge ekstra i ytterste øyekrok for en mer definert effekt. Ikke påfør oppenifra, da bare presser du vippene ned og det er ikke like lett å få en fin bøy på dem. Gir heller ikke mye forskjell i volum og lengde... Eneste untaket her er om du bruker primer og du får vite punkter som synes igjennom, da kan du forsiktig påføre litt maskara ovenifra, men med lett hånd, så vippene ikke presses nedover!!! Anbefaler også å legge maskara på nedre øyevippene før du tar de øveste Teknikken nede varierer, noen foretrekker å holde børsten vannrett og noen loddrett. Selv synes jeg vannrett gir best resultat, men der må du prøve deg frem. Nå er det også kommet en del vibrerende maskaraer på markedet, noen gode og noen mindre gode. Selv bruker jeg nå IsaDora sin og er kjempefornøyd! Denne gir utrolig flott bøy på vippene, masse volum og flott lengde. Denne har en litt tynnere børste så den kommer godt til i øyekrokene og nør vipperoten, og den gir utrolig fin bøy på vippene. Jeg har helt sluttet med vippetang etter at jeg begynte med vibrerende maskara, får en mye mer naturlig bøy som holder hele dagen. Med vibrerende maskara skal man ikke gjøre denne sikksakk-bevegelsen, så kluper det. Bare holde den mot vipperoten og trekke den ut til tuppene mens du vrir forsiktig. Da får du volum, bøy og lengde Ellers finnes det mange flotte videoer på youtube, som f.eks denne fra HildeChristina som er på norsk. Mange andre videoer på engelsk også... Tillegsinfo, mange kunder som klager på maskaraer legger de ikke rett. Har ikke tall på hvor mange som har fått et lynkurs i maskarapåføring og som har forlatt butikken og plutselig vært kjempefornøyd med maskaraen som de kom innf or å klage på
Lykkelitenen Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Tips til gode maskaraer: IsaDora sin nye vibrerende er allerede nevn! Løøøve it! Lancome sin Hypnosis (denne krever en god vippetang før bruk, for denne gir ikke god bøy alene... lancome sin L'extreme (lengde, gir et naturlig resultat med ett strøk, men bygges lett opp med flere lag for mer volum, eventuelt kan man bruke en primer under) Maybelline Tha falsies (Nye rosa, bøyd børste, så gir godt med volum og lengde, samtidig som den løfter vippene bra) MaxFactor Masterpiece, både orginal og max (begge gir volum og lengde, den orginale et litt mer naturlig resultat enn max, som er flott til festbruk)
Søtpotita Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2010 Tusen takk for flotte tips og råd, Lykkelitenen Dette var heilt supert! Eg skal fylgje rettleiinga di i morgon (dersom eg tek på meg mascara då). Eg har brukt mascara i mange år, men føler ikkje den GJER noko for meg...Då har eg kun kjapt svinsa over, og det meste havnar alle andre stadar enn på vippene! No vil eg ta tak i "problemet" og utføre det du skriv i praksis. Den vibrerande IsaDoraen skal eg også anskaffe meg! Takk igjen :)
Jade Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Jeg tenker at du Lykkeliten skulle lagd en video - du høres veldig flink ut Søtpotita: Jeg er kjempefornøyd med Clinique High Impact Curling Mascara. Den gir meg bøyde vipper med volum - uten vippetang! Og bøyen holder hele dagen!
Skylines Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Kan også nevne Lancome Definicils. Den gir lange, fyldige og adskilte vipper! Liker egentlig alle til Lancome da..
Søtpotita Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2010 Jeg tenker at du Lykkeliten skulle lagd en video - du høres veldig flink ut Søtpotita: Jeg er kjempefornøyd med Clinique High Impact Curling Mascara. Den gir meg bøyde vipper med volum - uten vippetang! Og bøyen holder hele dagen! Ja, eg tenkte på det same som du angåande Lykkelitenen! Høyrest ut som du er proff, Lykkelitenen Kanskje eg må teste ut Clinique også! Har brukt Diorshow leeenge, og føler det er på høg tid å bytte! Starte eit nytt liv
Lillamilla Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har testet ut den nye fra Diorshow i 2 uker nå, og den er veldig god. Gir godt med både volum og lengde, og den klumper heller ikke.
Honesty Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har testet ut den nye fra Diorshow i 2 uker nå, og den er veldig god. Gir godt med både volum og lengde, og den klumper heller ikke. Den er overraskende bra. Da jeg så på den, avskrev jeg den som ubrukelig pga. børsten, men så fikk jeg en miniversjon gratis, og måtte prøve. Vel, den fyller alle mine krav, i hvertfall.
finkel Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 (endret) Jeg bruker Clinique high impact curling mascara, men synes det kommer så mye på børsten at det blir lett klumper. Hm.. Er det bare jeg som synes det høres rart ut med vibrerende mascarakost? Jeg kommer til å fnise om jeg skal prøve den, does it tickle? Endret 4. april 2010 av finkel
Lykkelitenen Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 det kitler litt de første gangene IsaDora sin har tre ulike styrker, så begynn med den laveste og når du ikke lenger fniser av denne, så øker du. Jeg bruker det sterkeste vibreringen på denne og det kitler ikke lenger hos meg. Man blir vant til det Men det kitler ikke så mye at det er ubehagelig! Men ta deg en tur i butikken og spør om de har fått et prøveeksemplar. Da kan du kjenne på vibreringen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå