Gjest gjestdeluxe Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg ser ikke så mye i denne artikkelen som skulle tilsi at konklusjonen blir at "SMS er den nye sjekkearenaen". Det eneste jeg ser er reklame for Chess. http://www.kvinneguiden.no/artikler/den_nye_sjekkearenaen/75571 Pleier du å bruke SMS som sjekkeverktøy? Jeg bruker SMS med folk jeg fra før av har stiftet kontakt med, men sender ikke, som Jon Arne Rise, ut SMS til menn jeg ikke vet hvem er.
Steinar40 Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Her må de vel mene at det dreier seg om noen man har truffet, og/eller fått tlf-nummeret til, og at man deretter begynner å SMSe med hverandre? Kan nok se for meg at det skjer. Lettere å SMSe enn å ringe.
virw Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Flørte via sms? Klart det! Om ein ikkje er i same by (som til dømes no i påska), så blir det vel ein del sms mellom folk? Flørtesms er vel like vanleg da som anna kommunikasjon via sms?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Flørte via sms? Klart det! Om ein ikkje er i same by (som til dømes no i påska), så blir det vel ein del sms mellom folk? Flørtesms er vel like vanleg da som anna kommunikasjon via sms? Ja, skulle tro det. Derfor blir det litt overraskende at nyheten i dette - og konklusjonen blir at dette er "den nye sjekkearenaen". SMS har da eksistert i en del år nå?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Her må de vel mene at det dreier seg om noen man har truffet, og/eller fått tlf-nummeret til, og at man deretter begynner å SMSe med hverandre? Kan nok se for meg at det skjer. Lettere å SMSe enn å ringe. Ikke vanskelig å si seg enig i det . Hvor passer så tallene inn med "90 % sjekker ikke opp via SMS" eller "3 prosent av kvinner sjekker opp via SMS" - med at "SMS er den nye sjekkearenaen - når så få bruker det og i tillegg: det er ganske vanlig å bruke SMS i all slags type relasjoner?
Steinar40 Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Ikke vanskelig å si seg enig i det . Hvor passer så tallene inn med "90 % sjekker ikke opp via SMS" eller "3 prosent av kvinner sjekker opp via SMS" - med at "SMS er den nye sjekkearenaen - når så få bruker det og i tillegg: det er ganske vanlig å bruke SMS i all slags type relasjoner? Ja, artikkelen er nok bare en mer eller mindre vellykket reklame bestilt av Chess Dette har nok foregått i mange år allerede.
LetThemEatCake Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Ja! Man träffar ju ofta någon på en fest, och så får man telefonnumret, men man vågar inte ringa ifall personen ångrat sig. Ett sms är avväpnande och mycket lättare att ignorera/svara på än ett telefonsamtal. Det blir lätt krystat i telefon och båda är förmodligen ganska nervösa. Med sms så får man ju betänketid!
Nuith Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Jeg pleide å flørte mye på SMS - da jeg var 14. Nå er det mange år siden og jeg trodde den moten var forlengst død
Neshorn Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Jeg flørter mest på sms, føler meg mer komfortabel med det enn å ringe eller skrive på nettet. Føler også det er vanlig, skjønner ikke helt hvor disse tallene kommer fra:p
Gjest Airi Chikako Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Jeg har aldri sjekka opp noen via sms, men det inngår jo i hele prosessen rundt å bli kjent og å flørte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå