Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nadia
Skrevet

Hei!

Jeg sendte en lang sms til eksen. Han og jeg prøvde å bli sammen igjen flere ganger, men på grunn av mangel av kommunikasjon gikk det bare ikke.

For halvannen måned siden tok han kontakt å ba om å prøve å finne ut av ting. Vi havnet i samme gamle mønster, jeg ble helt ødelagt for nte gang! Dette førte til at jeg byttet nummer og anonymiserte det. Men jeg skjønte etterhvert at det jeg handlet i et følelsesladet øyeblikk og at det var bare dumt å betale 300 kr for å bytte et nummer som jeg har hatt i alle år og som han kan få tak i hvis han gjør en liten innsats! Vi har tross alt barn i samme barnehage og jeg kjenner barnemoren.

Tingen er at jeg er veldig veldig glad i mannen og han i meg. Det er bare det at vi ikke klarer å funke som par (mitt livsdrøm) så jeg foreslo å være venner i stedenfor. Jeg er lei av å såvindt si "hei" og "hadet" i gangen i barnehagen! Vet at han også ikke liker det! Kan ikke vi da bare være venner. Som finner på noe sammen med barna eller uten. Som viser respekt og omtanke til hverandre? For barnas skyld og for oss og det vi har hatt sammen sin skyld! Vi er jo naboer i tillegg. Tror at vi alltid kommer til å ha med hvernadre å gjøre.

Synes dere at det var en helt fy fy-ting å gjøre?

Mvh, N

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at deter en god ide at dere heller kunne prøve å være venner framfor et par. Ofte så er det med mange slik at de fungerer bedre som venner enn kjærester.

Gjest Nadia
Skrevet

Du har rett. Tror vi kan være det.

Men hvor ofte ender ekser som venner?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Eneste eksen jeg er venn med er mor til mine barn. Og barna er eneste grunn til at vi er venner. resten av mine romanser er avskrevet og kuttet ut for evig og alltid. hva skal en samle på slik rask for?

Hvis han eksen din her ikke vil være venn med deg, hva skal du plage han med slike tullete forslag for?

Skrevet

Hvorfor fy-fy? Hvis det er slik at dere kommer til å omgås litt uansett, er naboer og støter på hverandre i barnehage osv. så er det vel mer behagelig å ha et vennskapelig forhold, medmindre det føles mest naturlig for begge å bare være "på hils".

Det er noe annet med ekser man aldri risikerer å møte tilfeldig, der bruddet var vondt eller den ene har kjærlighetssorg.

Tror du dere klarer å være bare venner da? Eller vil du eller han fortsatt forsøke å fiske etter å prøve igjen som kjærester..

Gjest Nadia
Skrevet

Jøss! Du hørtes bitter ut! Vi tenker ikke på hverandre som "raske" (hva enn det nå betyr) og vi er glade for å kjenne hverandre! Han har nettopp svart på min henvendelse og syntes at det var et godt forslag!

Gjest Nadia
Skrevet

Hvorfor fy-fy? Hvis det er slik at dere kommer til å omgås litt uansett, er naboer og støter på hverandre i barnehage osv. så er det vel mer behagelig å ha et vennskapelig forhold, medmindre det føles mest naturlig for begge å bare være "på hils".

Det er noe annet med ekser man aldri risikerer å møte tilfeldig, der bruddet var vondt eller den ene har kjærlighetssorg.

Tror du dere klarer å være bare venner da? Eller vil du eller han fortsatt forsøke å fiske etter å prøve igjen som kjærester..

Føles veldig unaturlig å være "på hils" (som du kaller det. Nå har han svart på min melding og var takknemlig for hyggelig melding. Han svarte med at han gjerne vil være venner da han liker meg (hans ord). Jeg vet ikke hva som skal skje i framtien, men nå ser det ikke ut som noen av oss vil forsøke som par igjen. Det ender bare kaotisk og jeg vil ikke miste han. Han var mitt livskjærlighet, men jeg skjønte at det er verdt å ha han som venn i stedet for å miste han på begge plan.

Så nå håper jeg at det blir bedre tone mellom oss enn det det har vært i det siste halveåret :)

Skrevet

Så fint at det ordner seg da :)

Gjest Nadia
Skrevet

Så fint at det ordner seg da :)

Ikke sant? Takk! :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hørt om rusk og rask?

Vi får se hvor lang tid vennskapet varer. Ikkelenger til noen av dere er på flørten med noen andre tipper jeg.

Skrevet

Eneste eksen jeg er venn med er mor til mine barn. Og barna er eneste grunn til at vi er venner. resten av mine romanser er avskrevet og kuttet ut for evig og alltid. hva skal en samle på slik rask for?

Hvis han eksen din her ikke vil være venn med deg, hva skal du plage han med slike tullete forslag for?

Hvorfor må ex kjærester være rask? Jeg er god venn med mine exer. Selv om vi ikke er kjærester lenger syns jeg de er flotte mennesker, er jo en grunn til at vi var sammen i utgangspunktet.

Den ene xen har til og med blitt kompis med mannen min :skratte:

Det er ingen problemer å være venner med x kjærester mener nå jeg, ikke alle blir like bitre etter brudd :fnise:

Gjest Blondie65
Skrevet

Trådstarter: så lenge du ser på din eks og et forhold med han som ditt livs drøm kan du ikke være venner med han. At du ikke forstår selv at du driver med selvbedrag er synd. Når det ikke er nok at dere er på høflig hils og du må gå til "formelle" skritt for å øke omgangstonen virker det på meg som du er desperat etter noe annet som du ikke engang tør innrømme for deg selv. Det er synd, du kommer til å bli brent igjen.

Selvsagt kan man være venn med sine eks'er. Det er vel ikke det det handler om. Men når man fremdeles anser eks'en som drømmen og det bare er noen måneder siden sist man havnet ut på med eks, ja så er vennskap utopi. Å være på vennskapelig fot er noe annet enn å pleie et vennskap. Å være vennskapelig vil si at man hilser og samarbeider, mens å være venner vil si at man omgås og gjør ting i fellesskap. Forutsetningen for det siste er at man har lagt all kjærestedrøm og kjærlighetssorg bak seg. Det tror jeg ikke trådstarter har.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor må ex kjærester være rask? Jeg er god venn med mine exer. Selv om vi ikke er kjærester lenger syns jeg de er flotte mennesker, er jo en grunn til at vi var sammen i utgangspunktet.

Den ene xen har til og med blitt kompis med mannen min :skratte:

Det er ingen problemer å være venner med x kjærester mener nå jeg, ikke alle blir like bitre etter brudd :fnise:

Hvorfor er det ellers en eks?

Skrevet

Hvorfor er det ellers en eks?

Hmm, fordi følelsene gikk over kanskje?? Selv om man ikke fungerer som kjærester kan man være glad i hverandre og gode venner, det må jo ikke være enten eller :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vennskap med ekser man ikke har barn med kan også fungere, selv etter man går videre til nye forhold.

Har det slik med en eks-samboer av meg. Vi er venner, finner på ting sammen og snakkes ofte. Jeg har hatt noen flørter og det har han også. Er fortsatt glad i fyren, men kun som en venn. Han føler på samme måte. Vi har snakket mye om det for å avklare ting før de dukket opp.

Grunnen til at det ble slutt? Mangel på kommunikasjon ang forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...