Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Har det klikket for katten min? Våknet i natt av at hun remjet noe voldsomt så jeg måtte stå opp og se hva det var. Da hadde den gamle katten klart å trenge hele fremre del av kroppen (hode og frembein) gjennom håndtaket på en papirpose og den satt SKIKKELIG stramt. Det var såvidt jeg fikk en finger mellom og det virker som at hun hadde det vondt. Det var ikke noe problem å klippe den av, men jeg begynner jo å lure på om katten er riktig vel bevart lengre. Skal ikke katter ha en evne til å skjønne om en åpning er for smal for dem å komme gjennom eller ikke? Er ikke det en del av værhårenes funksjon? (hun er ikke overvektig, det var ikke derfor det satt fast - tauet satt bom fast over ribbeina i gropen mot frambeina) Og ikke forstår jeg hvordan hun fikk begge beina gjennom bærehåndtakene på den posen når tauet satt så stramt som det gjorde. Håper noen andre sine katter har gjort det samme og at dette ikke er et resultat av høy alderdom.
Mercury Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Foreldrene mine har en gammel katt, den greide å sette fast kloen i stolsetet når den skulle hoppe ned. Resulterte i at den hylte og vi måtte holde henne opp og få løs kloen hennes, stakkar.. Tror ikke hun skjønte at hun måtte slippe for å komme seg ned. Er jo mulig at katter kanskje får noen av de samme "sykdommene" vi får når vi blir gamle? Som senilitet eller noe? Har ikke peiling, men skrale blir de, dessverre. Leste på en nettside at feks en katt på 17 menneskeår tilsvarer ca. 84 "katteår": Katteår
Xtra_lilje Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Tja,vi har en gammel katt , 21 år gammel og han har aldri gjort sånne ting. Men har også hat en katt som ble 14, den gjorde slike ting hele tiden, rotet seg opp i alle mulige situasjoner og måtte stadig reddes..Særlig om han ble veldig gira. Hvor gammelt er gammel? Vet ikke om senilitet er så vanlig blant katter, men overvurdering av egne evner skjer vel
Mir Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Mine katter gjør dette ofte.. Spesielt hun ene blir helt rabiat og livredd (selv om hun har fått posen rundt seg ved hjelp av egen vilje) og løper rundt i en fart uten like, og ender opp med å legge seg (og posen) under senga... Der ligger hun.. hehe
Mercury Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 , men overvurdering av egne evner skjer vel Hoho, nå begynte jeg å tenke på katten vår på 2 år som skulle hoppe fra sofaen til stolen og bommet totalt! (Ingen skade skjedd, heldigvis)
Cata Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 (endret) De er ikke alltid like gode til å beregne nei... Vår fant f.eks. ut at det var en god idé å hoppe opp på kanten av badekaret (som tilfeldigvis var fullt av vann akkurat da). Pelsen skjønte ikke at det var glatt der.... Det endte med et temmelig stort PLASK, og deretter lyden av frenetisk krafsing av klør mot emalje. Det verste var at noen uker etter gjentok han stuntet. Endret 31. mars 2010 av Cata
Spirit Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 De ene katten min som nå er 1 1/2 år, fant en klesklype på badet og hadde sansynligvis prøvd å tygge på den.Resultatet ble en masse rabalder og besøk hos dyrlegen fordi klesklypa hadde på en eller annen måte satt seg fast i ei tann langt bak...
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 TS igjen. Hoho så mange morsomme historier. Slike vittige ting har jo pus klart å gjøre - f.eks. full fart og bang rett i veggen, men da var hun mye yngre. Katten min er 16-17 år så hun er riktig gammel og jeg har mistenkt at hun har perioder av senilitet eller panikkangst fordi noen ganger når vi slipper henne inn etter at hun har vært ute ser hun forskrekket på oss og springer og gjemmer seg. Jeg kan godt godta at hun kanskje kom i den situasjonen fordi hun hadde et anfall av senilitet eller noe, men jeg forstår fortsatt ikke hvordan hun fikk begge beina og hodet gjennom en løkke som satt så stramt at hun fikk vondt av den. Papir er jo ikke akkurat elastisk...
Gjest Psiv Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 Katter er ofte veldig glade i ting som rasler og knitrer, og derfor har de en tendens til å kose med plastposer og denslags. Man må bare prøve å oppbevare dem utilgjengelig Forresten så finnes det egne "koseposer" til katter som liker knitring; fant en nettside (husker ikke hva den het) som hadde en slags sovepose med pels utenpå og et raslete stoff inni, så veldig nusselig ut, vurderer å skaffe en ^^
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #10 Skrevet 1. april 2010 Helt normal pus. Katter er verdens mest nysgjerrige dyr. Alt skal testes ut, og noen blir aldri ferdige med det. Jeg har hatt katter som har sittet fast i håndtak på poser, svidd av seg værhår på stearinlys, presset snuten inni tomme doruller og ikke fått de av, og jeg vet ikke alt.. En forsøkte i ung alder å begå selvmord ved å presse hodet mellom sprinklene på ryggen til spisestuestolene for så å skli sakte ned (sprinkler som skrådde nedover), fremdeles med hodet mellom sprinklene.. Den skjønte ikke at det bare var å løfte hodet så var den fri.. Heldigvis var jeg øyenvitne og kom til unnsetning. Katten til søstra mi klarte å åpne dolokket selv og skli ned i do mens lokket smalt igjen etter den. Den holdt ut til hun skulle på toalettet, og tro hvilket sjokk hun fikk når hun åpnet dolokket! De er ikke dumme, bare utroolig nysgjerrige! Heldigvis husker de fleste ganske godt, så de ikke gjentar samme tabben. Men det finnes mange nye tabber å ta av!
Ella_Grey Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 Katter er ofte veldig glade i ting som rasler og knitrer, og derfor har de en tendens til å kose med plastposer og denslags. Man må bare prøve å oppbevare dem utilgjengelig Forresten så finnes det egne "koseposer" til katter som liker knitring; fant en nettside (husker ikke hva den het) som hadde en slags sovepose med pels utenpå og et raslete stoff inni, så veldig nusselig ut, vurderer å skaffe en ^^ Sånne har jeg faktisk sett på Europris, vet ikke hvordan kvaliteten er da. Ellers fantastisk mange morsomme historier her
FoxyFish Skrevet 12. april 2010 #12 Skrevet 12. april 2010 Nå vet jeg ikke om min gamle katts bekjentskaper med esker gikk ut på total feilberegning av egen størrelse eller om det hele var med overlegg, men han var alltid spesielt glad i å legge seg i esker av ulike slag. Særlig lokket på brettspill og lignende. Problemet var at eskene han valgte ut alltid var for små for ham, så han endte opp med å sprenge ut alle fire kantene, og ble liggende på en papp-plate. Og der lå han virkelig og kosa seg lenge! Malte og sto i.
Gjest Cho Skrevet 12. april 2010 #13 Skrevet 12. april 2010 Den ene katten til kusina mi skulle ta fart på dassen og hoppe ut av vinduet, men dessverre var ikke dasslokket nede.. Han går ikke inn på badet lengre. Litt off topic, men poenget mitt var at jeg har en følelse av at katter noen ganger gjør ting de ikke helt ser konsekvensene av, rett og slett overvurdering av egne evner (som xtra-lilje sier).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå