Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest typish
Skrevet (endret)

...

Endret av typish
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke klar tale som gjelder i forhold til menn, da?

Tror det er håpløst å vente at en mann skal legge merke til slikt, det blir som å kommunisere gjennom hint og vink.

Skrevet

er det flere som føler det sånn til tider at du ikke får nok respons i forholdet?

f.eks. hvis du gjør små endringer for å overraske typen din så legger han ikke merke til de små tingene.

eller er vi kvinner bare dramaqueens, som begynner å lage oss tanker(gjerne negative) når menn ikke bryr seg på den måten vi hadde håpet de skulle?

jeg har nemlig den oppfatninga at menn ikke er like flinke til å gi tilbake når de får, og forhold handler jo om å gi, ikke ta:)

Jeg tror - etter å ha vært gift i mange år, at mange av oss kvinner tar partnerens mangel på respons på det vi gjør, som det samme som mangel på anerkjennelse, takknemlighet og kjærlighet.

Jeg kan selvfølgelig bare snakke for meg selv, men jeg vet at jeg tidligere var ganske snar til å slippe en "sur padde" ut av munnen når mannen min ikke så det jeg hadde gjort eller ikke viste at han satte pris på det. Og videre fulgte gjerne litt anklaging for ditt og datt som fulgte med i kjølvannet av dette...

Jeg har etterhvert lært meg å løfte blikket og forsøke å se etter den responsen jeg faktisk får - men den er gjerne annerledes enn jeg hadde forventet. Jeg har blitt flinkere til å se den omtanken og omsorgen som ligger bak handlingene hans, selv om de ikke er "typiske omsorgshandlinger". Med det er også de negative tankene, klagingen og sure miner blitt minimalisert.

Hvis jeg gjør små forandringer i heimen etc så gjør jeg det først og fremst for meg selv. Det er jeg som gleder meg mest over det

Gjest Gjest
Skrevet

"Vi" kvinner er dramaqueens.

Jeg ekskluderer meg selv fra den gruppa, takler ikke den typiske kvinnelige oppførselen å forvente at mannen skal skjønne hva jeg vil og sutre etterpå hvis han ikke skjønner det. ;)

Det kommer selvsagt an på personen, men de fleste menn er menn. Etter mine erfaringer er det bedre å snakke med dem og være tydelige, ikke alle oppfatter små hint. Jeg får så mye mer igjen fra mannen min på denne måten også :)

Skrevet

"Vi" kvinner er dramaqueens.

Jeg ekskluderer meg selv fra den gruppa, takler ikke den typiske kvinnelige oppførselen å forvente at mannen skal skjønne hva jeg vil og sutre etterpå hvis han ikke skjønner det. ;)

Det kommer selvsagt an på personen, men de fleste menn er menn. Etter mine erfaringer er det bedre å snakke med dem og være tydelige, ikke alle oppfatter små hint. Jeg får så mye mer igjen fra mannen min på denne måten også :)

Ja! Menn er ikke tankelesere men de fleste forstår når man er tydelig. Men selv om jeg er tydelig så er det jo ikke sikkert jeg kan forvente samme "gløden" over det jeg har gjort - som jeg selv har. Mange kvinner har blitt skuffet over menn som ikke "setter pris på" en romantisk middag med vin, stearinlys etc - og tar dette som tegn på likgyldighet, mangel på interesse og sviktende kjærlighet. Så kommer skuffelsen og veien er ikke lang mot det å styre blikket mot alt det andre han "svikter" på også...

Etter at jeg ble mere klar over disse mekanismene har jeg det mye bedre, vi har det bedre og mannen min slipper å høre klaging, der han gang på gang får følelsen av å ikke være bra nok.

Skrevet

Min kjære kan lage en nydelig middag, med stearinlys og vin og alt mulig, men jeg bryr meg lite. Vil bare bli fortest mulig ferdig slik at jeg får kastet meg over henne umiddelbart. Noen kvinner er så nydelige at fine greier de ordner rundt seg bare er i veien.

Jeg rekker ikke engang å legge merke til hvor fin den nye frisyren er , når jeg har dårlig tid med å få kysset henne.

Skrevet

Min kjære kan lage en nydelig middag, med stearinlys og vin og alt mulig, men jeg bryr meg lite. Vil bare bli fortest mulig ferdig slik at jeg får kastet meg over henne umiddelbart. Noen kvinner er så nydelige at fine greier de ordner rundt seg bare er i veien.

Jeg rekker ikke engang å legge merke til hvor fin den nye frisyren er , når jeg har dårlig tid med å få kysset henne.

Et herlig perspektiv I Grosny! :) Kanskje jeg heretter først skal by på meg selv, deretter sende mannen i dusjen mens jeg dekker bordet, trekker opp vinen etc :)

Gjest typish
Skrevet

så herlig! når jeg tenker meg om er jo det nesten bedre at gutta kanskje bryr seg mer om selve personen enn alt rundt! det skal med andre ord ikke så mye til?:)

Gjest typish
Skrevet

så herlig! når jeg tenker meg om er jo det nesten bedre at gutta kanskje bryr seg mer om selve personen enn alt rundt! det skal med andre ord ikke så mye til?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...