Gå til innhold

Egne 'eldretider' på butikken..?

Fremhevede innlegg

Gjest Supermimz
Skrevet (endret)

Av en eller annen grunn liker de eldre seg på butikken når det er flest mulig mennesker der.

Nå åpner mange butikker allerede kl.07, og alle vet at eldre mennesker ikke sover spesielt lenge, og det måå jo unektelig være mye koseligere for de å rusle rundt i 'folketomme' butikker, ta tiden de trenger, osv, uten å være til hinder for andre folk.

Jeg har ingenting i mot eldre mennesker, men litt sliten kan jeg bli av gamlingene som vagger rundt, holder ustøtt i vogna si ( som de har satt skrevs over midtgangen ) og enser ikke at andre faktisk har planer om å komme forbi i dag.

Utover det er det fryyyyktelig mange andre 'blinde' og 'dauhørte' folk som ikke enser at det er andre der.

Står med handlevogner her og der, flytter seg ikke.

Særlig i brødavdelingen er det kriminelt. Der står de på rad og rekke for å skjære opp brødet sitt i butikken, mens jeg må nærmest krype gjennom de for å snappe til meg et brød på 2 sek, fordi de ikke flytter seg. For guds skyld - open your eyes!

Det er en grunn til at jeg prøver å handle før kl. er slagen 10 på hverdager, i helgene må det tidligere tider til. Må det handles senere, handler jeg heller nær stengetid enn på ettermiddagen når det er et sant mareritt å prøve å komme seg gjennom....

Jeg forstår jo at det er frustrerende når andre ikke tar hensyn, jeg tar meg selv i å sukke opgitt når folk står i veien for meg og ignorerer meg.

Men det slår meg også, hva stresser vi etter? Har du dårlig tid hver eneste dag? :gjeiper:

Endret av Supermimz
Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Butikkene må begynne å sette opp egne åpningstider for handlende:

0700-0800: Eldre og andre bevegelseshemmede

0800-1000: Hjemmeværende med barn under 1 år

1000-1200: Hjemmeværende med barn over 1 år

1200-1300: Skiftjobbere uten barn

1300-1400: Skiftjobbere med barn

1400-1600: Ungdommer

1600-2200: Voksne mennesker i jobb uten bevegelseshemminger og uten barn

I følge den planen så må butikkene åpne tidligere og stenge 1 time seinere... Samt skiftarbeidere som har formiddag vil ikkje rekke å handle om de jobber fra 06.00 til 14.00.

:skravle:

Gjest M_icka
Skrevet

ts, du mangler fullstendig empati og medfølelse.

Skrevet

Ja, også kan nybakte mødre med de hersens barnevognene sine få sine egne handletider også. Eller?

Ja, og sitt eget fortausfelt på lik linje som syklistene. Please!!

Skrevet

Haha, ler og tenker paa alle jeg har irritert de siste aarene med dobbel barnevogn i tillegg handlevogn.. Tar ekstra plass naar man er alene med to smaa som er hjemme paa dagen. Skulle gjerne hatt egne handletider, hadde det ikke vaert for at jeg alltid ville kommet forsent..

Skrevet

De eldre er ikke de værste på butikken. De tusler da bare rundt der og det går jo ann å snakke til de. Er man stresset og har dårlig tid så er det ens egen feil.

Men en helt annen ting er det å snuble i unger som ligger strødd mellom hyllene og hyler... De kjører på deg med vilje med disse små handlevognene sine. Og tar på alt... Det synes jeg faktisk er verre! Og det handler ikke om at man er stresset, det handler om at jeg gjerne vil slippe all hylingen og forstyrrelsene av unger og foreldre som kjefter. Må man virkelig ha med ungene på butikken om de ikke klarer å oppføre seg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg sjelden over andre folk i butikken, er mest opptatt av hva jeg skal handle.

Om jeg må ha med meg barna er jeg stresset og ser ikke andre, så da kan det godt hende jeg står i veien, ellers så prøver jeg å se andre rundt meg også.

Frøkenblid:

Noen ganger må man ha med barn, men jeg prøver å unngå det. Mine pleier ikke å hyle og klå, men det er noen ganger at ting er litt for spennende.

Skrevet

Butikkene må begynne å sette opp egne åpningstider for handlende:

0700-0800: Eldre og andre bevegelseshemmede

0800-1000: Hjemmeværende med barn under 1 år

1000-1200: Hjemmeværende med barn over 1 år

1200-1300: Skiftjobbere uten barn

1300-1400: Skiftjobbere med barn

1400-1600: Ungdommer

1600-2200: Voksne mennesker i jobb uten bevegelseshemminger og uten barn

Supert! *husk å stille vekkerklokka på TIDLIG så jeg rekker butikken før 8*

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hva skal jeg kjøpe til middag idag. f.eks.

Handleliste?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men det slår meg også, hva stresser vi etter? Har du dårlig tid hver eneste dag? :gjeiper:

Jeg har en handleliste og vil gjerne plukke varene pang-pang, og jeg skynder meg faktisk fordi jeg ikke vil være til hinder for andre. Eneste gangen jeg evt tar meg tid til å se på 'nye' eller 'interessante' varer er når det ikke er mange folk rundt og det er stille og rolig på butikkene.

Jeg tenker på andre fremfor meg selv, og irriterer meg derfor grenseløst over alle som ikke gjør det samme.

Jeg viser vel for mye respekt for andre.

Burde egentlig stilt meg i midtgangen, gått saaaakte nedover og generelt bare brukt tiden min og 'kost meg og lekt meg' i butikken som om jeg var dens eier og brukt den som mitt eget hus.

Så hvorfor gjør jeg ikke det?....

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg har en handleliste og vil gjerne plukke varene pang-pang, og jeg skynder meg faktisk fordi jeg ikke vil være til hinder for andre. Eneste gangen jeg evt tar meg tid til å se på 'nye' eller 'interessante' varer er når det ikke er mange folk rundt og det er stille og rolig på butikkene.

Jeg tenker på andre fremfor meg selv, og irriterer meg derfor grenseløst over alle som ikke gjør det samme.

Burde egentlig stilt meg i midtgangen, gått saaaakte nedover og generelt bare brukt tiden min og 'kost meg og lekt meg' i butikken som om jeg var dens eier og brukt den som mitt eget hus.

javel så eldre og bevegelseshemmede beveger seg sakte for å være jævlige da eller? De har sin fulle rett til å handle når de vil, selv om det er fullt i butikken og de bruker lengre tid.

Gjest Bianca26
Skrevet

Handleliste?

er ikke alltid man vet hva man har lyst på før man kommer til butikken

Skrevet

Jøie... Hvilke butikker er det dere handler på da?!? :hakeslepp:

Gjest Emera
Skrevet (endret)

Vi stresser oss ihjel her på berget. Hvorfor er den unge med evig tidspress viktigere enn den eldre med dårlige ben? Slapp av, så lever vi så lenge at vi faktisk opplever å bli gamle en gang.

Endret av Emera
Skrevet

Eg handlar aldri før i 18-tida grunna jobb, eller seint på laurdagskvelden. Har så og seie aldri sett eldre folk på denne tida. Eg hadde derimot fri ein vanleg dag og då forsto eg det slik at tida frå 8-12 ser ut til å vere dei eldre si tid på dagen. Då var det fullt av dei, eg tykte faktisk det var litt koseleg :) Eg har aldri opplevd å verte irritert på eldre menneske, dei er ofte redd for å vere i vegen og er hyggjelege.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du velger jo egentlig om du vil ha dårlig tid eller ikke, om dette gjelder hver dag. Forstår jo at man ønsker å forte seg hjem fordi man vil lage middag, men man lager problemer for seg selv fordi det vil alltid være andre mennesker som tar det heeelt med ro på butikken. :)

Å ta livet med ro når man handler er ikke det samme som å tro at man eier butikken. Det tar deg 3 sekunder ekstra å flytte vogna til vedkommede. Med et smil og unnskyld meg, så går det kansje enda raskere.. :):kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...