Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Av en eller annen grunn liker de eldre seg på butikken når det er flest mulig mennesker der. Nå åpner mange butikker allerede kl.07, og alle vet at eldre mennesker ikke sover spesielt lenge, og det måå jo unektelig være mye koseligere for de å rusle rundt i 'folketomme' butikker, ta tiden de trenger, osv, uten å være til hinder for andre folk. Jeg har ingenting i mot eldre mennesker, men litt sliten kan jeg bli av gamlingene som vagger rundt, holder ustøtt i vogna si ( som de har satt skrevs over midtgangen ) og enser ikke at andre faktisk har planer om å komme forbi i dag. Utover det er det fryyyyktelig mange andre 'blinde' og 'dauhørte' folk som ikke enser at det er andre der. Står med handlevogner her og der, flytter seg ikke. Særlig i brødavdelingen er det kriminelt. Der står de på rad og rekke for å skjære opp brødet sitt i butikken, mens jeg må nærmest krype gjennom de for å snappe til meg et brød på 2 sek, fordi de ikke flytter seg. For guds skyld - open your eyes! Det er en grunn til at jeg prøver å handle før kl. er slagen 10 på hverdager, i helgene må det tidligere tider til. Må det handles senere, handler jeg heller nær stengetid enn på ettermiddagen når det er et sant mareritt å prøve å komme seg gjennom....
The Kitten Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Kanskje du skulle vurdere å bestille varer hjem hvis du har mulighet til det?
Gjest Silvermist Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 (endret) Alt man kan irritere seg over her i verden.... Endret 31. mars 2010 av Silvermist
Villbringebær Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Du får irritere deg over deg selv når du blir gammel. Jeg har tid nok til å vente når en gammel en står foran meg i kassakøen, famler med lommeboka og surrer med bankkort før h*n tusler sakte videre. En gang var nemlig den gamle min bestemor. Selv om man blir gammel så vil man klare seg selv. Det har noe med verdighet og selvrespekt å gjøre. Tror du ikke den gamle vet at h*n ikke er så rask som før?
Kirby Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Ja, også kan nybakte mødre med de hersens barnevognene sine få sine egne handletider også. Eller?
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har forståelse for at eldre somler med giktfingre når de skal betale i kassa, men det var vel strengt tatt ikke dette TS' tråd handler om. Eldre folk burde vel også klare å ta ett skritt til siden når de ser folk vil forbi - det er dette TS irriterer seg over, og dette forstår jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har ingen problemer når jeg først står i køen, nei... Det er ellers.... Greit nok med de gamle, det irriterer enda mer andre folk som står der helt bortkomne i hodet og ikke får med seg hva som skjer rundt de. Den dagen jeg blir gammel sørger jeg for å handle til folketomme tider ( hvilket jeg og gjør i størst mulig utstrekning den dag i dag og. Men jeg tenker generelt på de eldre, de måtte følt det mer behagelig å handlet til tider hvor ikke butikkene er middels eller stappfulle??.. Noe annet syns jeg er rart...Men,men ..hver sin lyst.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 "Ja, også kan nybakte mødre med de hersens barnevognene sine få sine egne handletider også. Eller?" Gjerne det!
Pinkee Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Jeg må ærlig vedgå at jeg irriterer meg mye mere over "barnevogn-mafiaen" enn over eldre mennesker. Alle blir vi gamle og trege, men to barnevogner (og flere) i bredden er ingen nødt til!! Har jeg det ustyrtelig travet når jeg skal handle, ja, da er det faktisk opp til meg å velge tidspunkt og butikk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 For det første så er det langt fra alle eldre som står tidlig nok opp til å være på butikken klokken 7 (bruker gjerne 3 timer på å komme seg ut døren), for det andre så ER det en periode mellom klokken 10 og 14 der majoriteten av den eldre befolkningen der jeg bor benytter dagligvarebutikken. Så da kan vel bare du finne ut av når det er, og unngå butikken da? Jeg blir ikke selv plaget av eldre mennesker, jeg føler de har en grunn til å være litt dovne slik mange kan opptre (men langt fra alle!). Jeg plages mer av immobile 4-barnsmødre som har alle ungene med seg i butikken men det har hun glemt fordi hun traff på naboen som hun måtte stå og kalve sammen med midt mellom safthyllen og pizzafryseren. Disse er på butikken tidlig på ettermiddagen, etter 12 men før rushtrafikken begynner, men de legger sin elsk på bestemte butikker - spesielt Coop Obs! er kriseområde der er de fra 10-16 på hverdager og fra 10-18 i helgene. Så dermed har jeg forståelse for at du plages, men det er jo rett og slett bare å unngå butikken de tidene de eldre innbyggerne bestemmer seg for å handle. Svært mange av dem har jo middag mellom klokken 12 og 15 etter gamle tradisjoner, så etter det tviler jeg på at du finner mange på butikken.
Marabou Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Det er en grunn til at jeg prøver å handle før kl. er slagen 10 på hverdager, i helgene må det tidligere tider til. Må det handles senere, handler jeg heller nær stengetid enn på ettermiddagen når det er et sant mareritt å prøve å komme seg gjennom.... Høres ut som du har mulighet til å handle når som helst, så jeg skjønner ikke helt problemet. Men hvis det er slik at de er til bry uansett når du befinner deg på butikken, så kan du jo storhandle en dag i uken slik at du slipper å bli utsatt for disse hensynsløse menneskene både på hverdagene og i helgene. Mer økonomisk er det også.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. mars 2010 #12 Skrevet 31. mars 2010 Av en eller annen grunn liker de eldre seg på butikken når det er flest mulig mennesker der. Nå åpner mange butikker allerede kl.07, og alle vet at eldre mennesker ikke sover spesielt lenge, og det måå jo unektelig være mye koseligere for de å rusle rundt i 'folketomme' butikker, ta tiden de trenger, osv, uten å være til hinder for andre folk. Jeg har ingenting i mot eldre mennesker, men litt sliten kan jeg bli av gamlingene som vagger rundt, holder ustøtt i vogna si ( som de har satt skrevs over midtgangen ) og enser ikke at andre faktisk har planer om å komme forbi i dag. Utover det er det fryyyyktelig mange andre 'blinde' og 'dauhørte' folk som ikke enser at det er andre der. Står med handlevogner her og der, flytter seg ikke. Særlig i brødavdelingen er det kriminelt. Der står de på rad og rekke for å skjære opp brødet sitt i butikken, mens jeg må nærmest krype gjennom de for å snappe til meg et brød på 2 sek, fordi de ikke flytter seg. For guds skyld - open your eyes! Det er en grunn til at jeg prøver å handle før kl. er slagen 10 på hverdager, i helgene må det tidligere tider til. Må det handles senere, handler jeg heller nær stengetid enn på ettermiddagen når det er et sant mareritt å prøve å komme seg gjennom.... Kanskje du burde stresse litt ned? har du så dårlig tid på butikken? Kanskje du selv skulle gå dit når det ikke er så mange mennesker der. Så kan du løpe gjennom hele butikken så fort du bare vil uten at det står gamle damer i veien for deg..
Klips Skrevet 31. mars 2010 #13 Skrevet 31. mars 2010 Det er generelt kjedelig med trege mennesker når man selv er litt rask, men mange nordmenn står heller bak og koker av sinne over at andre ikke ser dem og tar hensyn enn å si "Unnskyld" som er en høflig måte å få oppmerksomhet og komme seg forbi på med blodtrykket under kontroll. Jeg anbefaler det, prøv med et vennlig "unnskyld meg" så ordner det meste seg.
Tabris Skrevet 31. mars 2010 #14 Skrevet 31. mars 2010 Butikkene må begynne å sette opp egne åpningstider for handlende: 0700-0800: Eldre og andre bevegelseshemmede 0800-1000: Hjemmeværende med barn under 1 år 1000-1200: Hjemmeværende med barn over 1 år 1200-1300: Skiftjobbere uten barn 1300-1400: Skiftjobbere med barn 1400-1600: Ungdommer 1600-2200: Voksne mennesker i jobb uten bevegelseshemminger og uten barn
Marabou Skrevet 31. mars 2010 #15 Skrevet 31. mars 2010 mange nordmenn står heller bak og koker av sinne over at andre ikke ser dem og tar hensyn Ærlig talt, man bør da kunne forvente at de har lært seg tankelesing. Og grodd fram et ekstra øye i bakhodet.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. mars 2010 #16 Skrevet 31. mars 2010 Ærlig talt, man bør da kunne forvente at de har lært seg tankelesing. Og grodd fram et ekstra øye i bakhodet. hahaha
Cata Skrevet 31. mars 2010 #17 Skrevet 31. mars 2010 Butikkene må begynne å sette opp egne åpningstider for handlende: 0700-0800: Eldre og andre bevegelseshemmede 0800-1000: Hjemmeværende med barn under 1 år 1000-1200: Hjemmeværende med barn over 1 år 1200-1300: Skiftjobbere uten barn 1300-1400: Skiftjobbere med barn 1400-1600: Ungdommer 1600-2200: Voksne mennesker i jobb uten bevegelseshemminger og uten barn Yeyyy, jeg gjør det riktig . Kan ikke si eldre irriterer meg spesielt, men de som stiller handlevogna midt i en allerede smal "midtgang" mellom to hyller (og gjerne litt på tvers så den sperrer mest mulig) de irriterer meg no' $%"#$%"# Det må da gå an å trekke vogna litt borttil den hylla man står og ser i så andre kan komme forbi.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. mars 2010 #18 Skrevet 31. mars 2010 Yeyyy, jeg gjør det riktig . Kan ikke si eldre irriterer meg spesielt, men de som stiller handlevogna midt i en allerede smal "midtgang" mellom to hyller (og gjerne litt på tvers så den sperrer mest mulig) de irriterer meg no' $%"#$%"# Det må da gå an å trekke vogna litt borttil den hylla man står og ser i så andre kan komme forbi. men så si unnskyld. kan jeg få slippe forbi da. Når man handler så er man ofte opptatt med å tenke. hva skal jeg kjøpe til middag idag. f.eks.
Cata Skrevet 31. mars 2010 #19 Skrevet 31. mars 2010 men så si unnskyld. kan jeg få slippe forbi da. Når man handler så er man ofte opptatt med å tenke. hva skal jeg kjøpe til middag idag. f.eks. Jeg tok den enkle løsningen og skubbet vogna litt til side. Smekkfull butikk fremmet ikke mitt "unnskyld meg" humør.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. mars 2010 #20 Skrevet 31. mars 2010 Jeg tok den enkle løsningen og skubbet vogna litt til side. Smekkfull butikk fremmet ikke mitt "unnskyld meg" humør. ja. men du kom da fdorbi..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå