Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå kjøpt meg tre china glaze-neglelakker og testet ut en av dem. Men allerede neste dag, så ser det ut som jeg har gått med lakken på i en måned, og 10% av lakken er flasset av. Jeg har bare tatt på ett lag (det var jo så tykt uansett) og latt det tørke før jeg gjorde ting.

Hvordan får dere lakkene til å sitte? Har dere noe greier over? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har lest, er at det ideelle er underlakk, så to tynne lag med neglelakken, og til slutt en overlakk. Altså fire lag til sammen.

Jeg har prøvd med underlakk før, men fikk det ikke til, ble bare stygt og ripete når jeg tok neglelakken oppå uansett hvor lenge jeg ventet. Dette var billig underlakk da, kan ha noe med saken å gjøre.

Men jeg prøvde ordentlig overlakk for første gang sist uke, tok to lag neglelakk og ett lag med Essie matte about you. Det ble veldig bra og holdt lenge :) Løsner litt i kantene, men ikke mye. Eneste problemet mitt nå er at neglelakkfjerneren min ikke virker på denne, så får det ikke av igjen! Sitter bom fast, klarte etter 10 min å få rengjort to negler, og da var jeg tom for neglelakkfjerner.. :haar: Noen som har en bra å anbefale?

Skrevet

Det finnes en lakk som man legger for å beskytte neglelakken.

Står stille akkuratt nå på hva den heter, men kommer sikkert på det :)

Skrevet

Essies 3-Way Glaze kan brukes som under-, over- og forsterkende lakk, og den er veldig god! Pleier vanligvis ikke å gidde å bruke den som overlakk, så bruker den kun under, men den funker bra likevel :jepp:

Skrevet

En god topplakk er viktig. Vil anbefale starnail

Skrevet

Underlakk er alltid bra, både for holdbarhet og neglene. Legg så to tynne lag med neglelakk og la de tørke godt mellom lagene! De skal være så tørr at man ikke kan ripe med en annen negl i lakken... Er lakken tykk, så vær forsiktig med mengden like vell.... Legg så topplakk, jeg bruker trind 7 days topcoat og er kjempefornøyd med den.

Nå er jeg tom for underlakk, men med to strøk (tre på noen lakker, avhengi av typen)som får tørke godt og så et tynt lag med topplakk, så holder mine neglelakker seg fint en uke før de begynner å flasse.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Seche Vite eller Sally Hansen topplakk kan hjelpe en del. Samt to tynne strøk holder bedre enn ett tykt :)

Skrevet

Jag använder ett underlack från Depend och ett överlack från Viva la Diva. Allt som allt kommer jag upp i minst 4 lager lack. Det håller bra! :)

Skrevet

Har bestilt Essie sin som anbefalt over her. Den hadde mange gode reviews på MUA, og så slipper jeg å investere i to produkter :D

Testet først en blank lakk fra H&M, men den funket ihvertfall IKKE :D (ikke overrasket!)

Skrevet

Trikset mitt er å legge tynne lag og la dem tørke 2-3 timer i mellom. Jeg bruker alltid 3 lag og aldri ekstra topp eller bunnlakk. Jeg styrer alltid unna hurtigtørkende lakk!

Skrevet

2-3 timer??? Huffda, ikke rart mine flasser. Ventet sikkert maks 10 minutt :D

Skrevet

2-3 timer??? Huffda, ikke rart mine flasser. Ventet sikkert maks 10 minutt :D

Jepp hele kvelden går med til å legge lakk ! :fnise:

Men lakken holder i mange dager uten å flasse! Jeg bruker Opi lakk

Skrevet

Jag vill bara lägga till att ett underlack dels är till för att färgen ska fästa bättre, men mest för att nageln inte ska bli missfärgad. ;) Jag brukar ha riktiga knallfärger såsom rött, grönt, gult och så vidare, och glömmer jag underlack så är nageln missfärgad tills det växer ut.. Bara ett tips. :gjeiper:

Skrevet

Jag vill bara lägga till att ett underlack dels är till för att färgen ska fästa bättre, men mest för att nageln inte ska bli missfärgad. ;) Jag brukar ha riktiga knallfärger såsom rött, grönt, gult och så vidare, och glömmer jag underlack så är nageln missfärgad tills det växer ut.. Bara ett tips. :gjeiper:

Jeg bruker også stort sett sterke fager men har ikke opplevd misfarging :klø:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også stort sett sterke fager men har ikke opplevd misfarging :klø:

Har ikke du gule negler av å ikke bruke base? I såfall er du heldig!

Skrevet

Har ikke du gule negler av å ikke bruke base? I såfall er du heldig!

Mine negler er like rosa uansett de :) Godt jeg er heldig med noe jeg også da :fnise:

Skrevet

Virkelig heldig! Mina naglar blir knallorangea om jag använder f.ex rött lack utan underlack! Men det kanske beror på removen då? Jag låter aldrig lacken flaga bort av sig självt, jag tar bort det när det börjar flaga. Och det känns ju som att removen "jobbar in" lacken mer än nödvändigt i nageln. I don't know. Men du ska vara glad i alla fall! :jepp:

Skrevet

Tillägg:

Kanske det beror på hur starka naglar man har? Mina naglar flisar sig väldigt och är svaga och inte det minsta blanka.. Kanske det är därför de blir så missfärgade? Hur är dina naglar Frua?

Skrevet

Mine negler er sterke, blanke og vokser fort!

Skrevet

Där har vi kanske svaret då! Fyfan vad sjalu jag blir.. :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...