Gå til innhold

Vi skal selge huset (i mai)..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har siden i januar bestemt oss for å selge huset vårt, i mellomtiden har vi pusset opp vaskerom og soverom. Nå føler jeg det begynner å nærme seg- vi har satt mai måned som mål å få lagt ut for salg, men vi har aldri solgt før- er forholdsvis unge, så håper på litt tips og innspill her!

Fikser man takst først? Eller ordner man det sammen med megleren som skal selge huset? Har hørt vi skal forhøre oss med tre forskjellige meglere for å få best "kontakt" og inntrykk..

Jeg kan egentlig ingenting om dette...! Vi var på tanken på å selge selv, uten bruk av megler, men har kommet til det at det er vel lurest å bruke megler.

Tips og innspill mottaes med stor TAKK! Hva vi bør ordne, hvordan vi bør ha det under fotografering, visning, hva er lurt/ikke lurt osv.

taliee:)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Snakk med megler(e) så får dere tips om alt dere lurer på.

JA jeg ville brukt megler. I allefall ville jeg spandert en som kan fotografere rom. Jeg ville også spandert plantegning.

Rydd rommene. De kan godt være møblert, men la overflatene være fri for pyntegjenstander og svært personlige eiendeler. Flytt gjerne på seng eller sofa slik at rommet ser større ut - det er bedre å vise at du kan gå inn i et rom og til vindu på tross av at det er en seng der enn at sengen er optimalt plassert for å bo der. Det kan godt være at dere bruker 4-5 forskjellige hårprodukter hver - men ingen eller høyst et skal være i dusjhyllen på visningsdagen eller fotodagen. Pleier du ha masse stående på kjøkkendisken - ikke på visnings- eller fotodagen. Gjør det dere kan for å få det til å se nøytralt ut, det gjør at folk lettere kan plassere seg selv i leiligheten.

En mengde folk vil si at dette ikke har noen betydning. Det er helt feil. Jeg ser selv på leiligheter nå og orker ikke en gang tanken på å bevege meg i retning av visning på en rotete eller overmøblert leilighet fordi jeg tenker at her er det sikkert mange skjulte feil og mangler. Jeg trodde aldri jeg skulle mene dette - men det er sakens fakta!

Se på prospekter på Finn og hent inspirasjon derfra.

Skrevet

Snakk med megler(e) så får dere tips om alt dere lurer på.

JA jeg ville brukt megler. I allefall ville jeg spandert en som kan fotografere rom. Jeg ville også spandert plantegning.

Rydd rommene. De kan godt være møblert, men la overflatene være fri for pyntegjenstander og svært personlige eiendeler. Flytt gjerne på seng eller sofa slik at rommet ser større ut - det er bedre å vise at du kan gå inn i et rom og til vindu på tross av at det er en seng der enn at sengen er optimalt plassert for å bo der. Det kan godt være at dere bruker 4-5 forskjellige hårprodukter hver - men ingen eller høyst et skal være i dusjhyllen på visningsdagen eller fotodagen. Pleier du ha masse stående på kjøkkendisken - ikke på visnings- eller fotodagen. Gjør det dere kan for å få det til å se nøytralt ut, det gjør at folk lettere kan plassere seg selv i leiligheten.

En mengde folk vil si at dette ikke har noen betydning. Det er helt feil. Jeg ser selv på leiligheter nå og orker ikke en gang tanken på å bevege meg i retning av visning på en rotete eller overmøblert leilighet fordi jeg tenker at her er det sikkert mange skjulte feil og mangler. Jeg trodde aldri jeg skulle mene dette - men det er sakens fakta!

Se på prospekter på Finn og hent inspirasjon derfra.

Takk for svar! Har egentlig en litt minimalistisk stil, ikke så mye rot og pynt overalt. Men skal jeg fjerne alle bilder med oss i, ikke at det er mange, men er det bedre at det ikke er bilder da?

Og hvordan gå frem med megler, skal vi høre om "tilbud" først, så si vi skal høre med flere?

Og siden vi skal selge i mai, når tar vi kontakt med megleren? Har ikke huset helt i stand til å få lagt det ut heelt enda, men er det lurt å ta kontakt med megler tidlig?

takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...